[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:26

Marjan, in je profiel staan foto's die er heel wat beter uit zien dan de eerste ;). Misschien is dat gewoon een erg fout moment om een foto te nemen.
De tweede foto vind ik er zelf wel -goed op weg naar" uitzien. Maar jouw zit is zoals de mijne denk ik ;). Een eeuwig werkpunt :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:28

Belsje schreef:
Marjan, in je profiel staan foto's die er heel wat beter uit zien dan de eerste ;). Misschien is dat gewoon een erg fout moment om een foto te nemen.
De tweede foto vind ik er zelf wel -goed op weg naar" uitzien. Maar jouw zit is zoals de mijne denk ik ;). Een eeuwig werkpunt :+

Haha tja ik ben blij dat ik zelf nu ook naar de osteopaat mag, merk nu al verschil :)

En wat betreft de foto, ik weet ook niet op welk moment die precies genomen is, denk net voor of in de overgang van stap naar draf

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:43

ik zit nu op school dus lees aleen maar even bij, als ik thuis ben ga ik weer cometaar geven

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:50

MarjanB schreef:
En wat betreft de foto, ik weet ook niet op welk moment die precies genomen is, denk net voor of in de overgang van stap naar draf

Het ziet eruit alsof het het moment is waarop hij tegen een ingebeelde muur inbeukt :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:52

Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden:

Afbeelding

Geen niveau qua wedstrijden, ik heb wel les, en daar zijn gewoon met basisdingen bezig.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:19

Destino: hij loopt een beetje op de voor hand, en jij druk je handen een beetje op zijn schoft

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:28

Dat paard gaat echt niet op de voorhand alleen omdat de hoofdhouding laag is! Kijk eens hoe het achterbeen ondertreed.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:30

Ik vind de tinker hierboven wel mooi in horizontaal evenwicht lopen, al vind ik de hoek waaruit de foto genomen is wel moeilijk voor beoordeling.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:32

Ik heb helaas geen andere rijfoto waarop het beter te beoordelen is..

Nicky_rilana, ik heb inderdaad een lage handhouding (is een aandachtspuntje), maar het is niet zo dat ik mijn hand vast zet op zijn schoft.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:35

hij kan zijn achter been nog wel onder treden ook al loot hij op de voor hand, kijk naar al die springpaarden!!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:37

mmm deze foto?
Kvind het zelf redelijk gespannen en niet fijn ogen
Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:39

@Destino. Ik zie ook geen handen tegen de schoft gedrukt, maar een mooie rechtopstaande vrije ontspannen hand. Je kunt een rechte lijn trekken tussen bit, langs de teugel via de hand en onderarm naar de elleboog en dus staat de hand op de juiste plek zolang de hoofdhouding daar is.

@nicky_rilana, ik kijk niet naar "al die springpaarden", maar de geboden foto. Paard gaat in een goed evenwicht.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:43

Oh, interessant topic!

Die hierboven vind ik inderdaad een beetje gespannen ogen.

Destino, ik heb het idee dat jouw paard een beetje hangt in jouw handen? Misschien heb ik het wel mis hoor :)

Ik heb wel een filmpje van een aantal jaren geleden:
http://www.youtube.com/watch?v=46eQ2WCsQ70
Vlak hierna ben ik gestopt met rijden en sinds een half jaartje heb ik het nu weer opgepakt. Ik probeer nu minder streng te zijn met mijn handen (toch lekker he, je handen op je bovenbenen planten :D ) en met les leer ik ook goed hoe ik haar van achter naar voren kan rijden, waardoor ze mooi haar hals aanspant en de achterhand eronder zet.
Misschien dat ik binnenkort wel foto's of een filmpje kan plaatsen van hoe het nu gaat.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:43

jij zegt:
Lusitana schreef:
Dat paard gaat echt niet op de voorhand alleen omdat de hoofdhouding laag is! Kijk eens hoe het achterbeen ondertreed.

en ik zeg dan een spring paard loopt ook zo en treed ook zijn achterhand onder, hij kan wel in evewicht lopen maar wel een klein beetje op de voorhand

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:45

Zeer interessant topic inderdaad.
Heb een deel wel doorgelezen.

Ben benieuwd wat jullie zeggen.
Ik zie zelf wel aardig wat fouten, maar ben benieuwd of jullie hetzelfde zeggen als ik denk.
Paard was die dag erg gespannen.

Afbeelding
Afbeelding

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:46

nicky_rilana schreef:
hij kan zijn achter been nog wel onder treden ook al loot hij op de voor hand, kijk naar al die springpaarden!!

naar al die springpaarden?
sorry? een springpaard loopt over het algemeen niet op de voorhand hoor :n
hoe kan een paard wat van nature de grond in duikt nou omhoog springen? :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:46

Quellian, hij hangt niet, maar hij vindt het wel fijn om een lage hals-hoofdhouding te hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:55

@nicky_rilana En wat is dan in jouw ogen "op de voorhand?" Dan kunnen we misschien daar verder op in gaan.

Er wordt ook niet aan de handen gehangen omdat het paard toevallg een lage hoofdhouding heeft, het bit zit niet opgetrokken in de mond. De aanleuning is prettig op de foto.

De lage hoofdhouding wordt blijkbaar door sommigen als iets negatiefs gezien?
Maar het is van waaruit de opleiding hoort te beginnen, en ook gewoon "aan de teugel" .

Dit is op de voorhand, met een hoge hoofdhouding:
Afbeelding

Lage hoofdhouding maar gewoon "aan de teugel" in horizontaal evenwicht:
Afbeelding

(Even overgenomen van pagina "werkelijke verzameling" van de site http://www.sustainabledressage.net/)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:06

maar ik vindt dat dat paard po de laaste foto ook niet goed loopt ( naar mijn mening) die moet veeel ronder, ga nu ff niet in op op de voor hand want ik zit op school en dar wordt dan een hel getyp

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:08

nog ronder?
hmm dat ben ik echt niet met je eens :n

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:09

nee maar dat heb ik een paar pagina's er voor al uitgelegt ik ga jullie daar ook niet op wijzen ieder zijn eigen manier

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:11

@nicky_rilana Als je het hebt over de laatse foto van mijn post, daar gaat het toevallig om hals strekken aan de teugel.
Als je van school komt hebben we het dan wel even uitgebreiden over op de voorhand, want dat is net zo interessant.

Als het over de andere foto gaat, toch graag meer uitleg, het lijkt erop dat je paarden achter de loodlijn opgekruld wilt zien ofzo?
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 28-11-11 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:11

waarom zou je hem nog ronder in stellen?
(puur intresse)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:12

Lusitana schreef:
@nicky_rilana Als je het hebt over de laatse foto van mijn post, daar gaat het toevallig om hals strekken aan de teugel.
Als je van school komt hebben we het dan wel even uitgebreiden over op de voorhand, want dat is net zo interessant.

eens :))
zeker als we spring paarden er bij gaan betrekken :D

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:19

Dan misschien een interessant boek?
Afbeelding