Zooist schreef:Blijf maar fijn kijken! Je moet doen waar je goed in bent!
There only two types of people in the world: the one's that entertain an the one's that observe... Aldus Britney Spears
Kennelijk zorgen wedstrijdruiters toch nog altijd voor genoeg entertainment, want de critici als Cherie blijven kijken
cherie78 schreef:Zoals een jury-lid afgelopen weekend nog vertelde: "Als men jureert zoals het zou moeten, werden we door de wedstrijdruiters
Dat was koren op jouw molen natuurlijk
Abacab schreef:Door de weeks zie ik bij mensen thuis en op de manege veel schokkender dingen:
- te kort bekapte paarden die gewoon gereden worden: 'hij is altijd stijf als de smid is geweest'
- de natural die zijn kreupele paard bestempeld als dat paardje met die extra bijzondere gang, is het nu een tölt of toch iets anders.....
- pony-ouders die de te drukke pony opknopen met een stootteugeltje
- pony-penny's die hun lieve beeste maar keer op keer over de hindernis heen jagen terwijl het diertje bijna bezwijkt aan een hartstilstand
- de boscrosser die zijn knollie lekker door het losse zand laat galopperen in de hoogste versnelling, want dat vind ie zo leuk en in het losse zand kan er niet veel gebeuren.......
- de academische ruiter die zijn kreupele tinkie-winkie weer eens uit het land doet om hem met een kaptoom lekker aan de hand te gaan werken in de zijgangen, want daar wordt ie sterk van....
Julie kunnen dit vast nog wel aanvullen met nog meer praktijkvoorbeelden
Natuurlijk... Maar wat heeft het voor zin? Ik ben er gewoon een beetje op tegen om iedere discipline maar over een kam te scheren. Je hebt overal stuntels, maar ook betere. Ik vind wel dat 'de wedstrijdruiter' er altijd onevenredig hard van langs krijgt. Wedstrijdruiters tref je als enige discipline vaak in grote getalen bij elkaar. Dan zitter er altijd wel een paard tussen die lopen te klungelen. Makkelijk schieten is dat.