Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tendance schreef:@jasmijn78: Dan had je inderdaad niet al mijn posts gelezen, want ik heb het wel degelijk over dat 3e onderdeel gehad.
We zitten weer op 1 lijn.
listiglistje schreef:Wielrenners zijn helemaal asociaal, die rijden je gewoon van de weg af...die menen echt dat de hele openbare weg is voor hen is![]()
Wielrenners krijgen toch alleen dopingtest, op de wedstrijd zelfs rijden ze elkaar ook flink in de wielen
en af en toe wordt er een persoonlijke dreun met een rechtse of linkse uitgedeeld in het peleton
Tendance schreef:Wel vind ik dat je altijd moet oppassen waar je, je mee bemoeid.
Voorbeeld (over mezelf):
Mijn paard (4 jarige) heeft nog erg weinig geduld op de trailer en als we dan op het wedstrijdterrein zijn, gaat hij staan tapdansen, zodra er iemand achterlangs loopt of rijdt (auto,vrachtwagen, lopend, te paard maakt niet uit).
Echt zo van: haal mij eruit! geef me aandacht!
Dus wij blijven altijd in de buurt en laten hem maar heel kort op de kar.
Nu het probleem: We waren dus in Balkbrug op concours en ik moest gewoon echt naar de wc, dus mijn vader bleef even bij de kar.
Hij stond naar het springen te kijken toen er ineens een meisje achter de kar bleef staan (16 jaar). Natuurlijk begon hij weer te tapdansen, zoals altijd. En dat meisje maar praten en praten, lief bedoeld, dat wel.
Alleen toen zei mijn vader: Ga maar niet achter de trailer staan, want dan blijft hij dat doen. Wat ging ze toen doen? Gaat ze naar het zijdeurtje, doet die open en gaat daar met mijn paard aan de gang, dus werd hij weer druk.
Mijn vader: Ga daar nou weg, want nu blijft hij het doen.
Meisje: Nou meneer dit paard is gewoon volledig gestresst, het is belachelijk dat u hem zo laat staan.
Kwam ik er natuurlijk net aan, dus gezegd dat ze weg moest gaan. Dit wilde ze niet. Toen heb ik heel vriendelijk gezegd, dat ze op moest rotten... Nou oke niet vriendelijk.
Maar hier wil ik alleen maar mee zeggen. Je kent niet alle situaties waarin iets gebeurd, dus soms is er veel minder aan de hand dan je denkt.
Natuurlijk niet in iedere situatie, maar in een heel aantal wel.
schoentje schreef:Tendance schreef:Wat wordt er bij wielrenners gedaan?
Volgens mij alleen dopingcontroles, maar dat gebeurd bij alle sporters. Er worden tussen de wedstrijden door zelfs steekproeven gedaan bij ruiters.
Steekproeven op stallen zal niet meevallen. stallen hebben een poort, dus de controleur zie je aankomen. En het verkeerd behandelen van een paard is vaak niet meer waar te nemen kort na dat het stopt.
CharleyT schreef:Tendance schreef:@jasmijn78: Dan had je inderdaad niet al mijn posts gelezen, want ik heb het wel degelijk over dat 3e onderdeel gehad.
We zitten weer op 1 lijn.
Kreupel, of zoals ik het noem ,vergaande onregelmatigheid, kan altijd een reden zijn tot uitsluiting. Onafhankelijk bij welk onderdeel dit geconstateerd wordt.
Zie ook blz.26, artikel 133van het dressuureglement: In geval van uitgesproken kreupelheid van het paard deelt de jury de deelnemer direct mee dat deze wordt uitgesloten. Tegen deze beslissing is geen beroep mogelijk enz enz.
Dus voor of na het derde onderdeel maakt niets uit.
Tendance schreef:schoentje schreef:
Volgens mij alleen dopingcontroles, maar dat gebeurd bij alle sporters. Er worden tussen de wedstrijden door zelfs steekproeven gedaan bij ruiters.
Steekproeven op stallen zal niet meevallen. stallen hebben een poort, dus de controleur zie je aankomen. En het verkeerd behandelen van een paard is vaak niet meer waar te nemen kort na dat het stopt.
Ook bij wielrenners worden zeker steekproeven gedaan tussen de wedstrijden door, anders waren een aantal wielrenners niet door de mand gevallen.
Wielrenners moeten precies aangeven waar ze zijn, zodat ze bij controle ook op die plek aanwezig zijn.
Verder moeten ze precies bijhouden wat ze eten. We hebben het hier dan wel over de topsport hè?
Er zijn al heel wat wielrenners geschorst omdat ze niet daar waren waar ze moesten zijn.
Bij ruiters in de topsport gelden deze regels ook.
Arabesk schreef:Tendance schreef:En dat is dus de reden, dat een jury niet mag zeggen: Je paard is kreupel.
Een jurylid heeft daar niet voor gestudeerd en mag het dus ook niet officieel bevestigen, dat het kreupel is, dat moet aan een veearts overgelaten worden.
Dit heb ik puur van mensen van de KNHS, omdat ik er ooit mijn vraagtekens bij had.
En op 3 benen lopen, dan bedoel ik echt 1 been niet aan de grond zetten. En daar zit wel degelijk verschil in met dat ze teugelkreupel zijn.
Dan wordt het tijd voor keuringen net als bij de endurance waarbij veeartsen keuringen afnemen waarbij de gezondheid van het paard bekeken wordt voordat hij mag deelnemen aan een wedstrijd
schoentje schreef:Volgens mij alleen dopingcontroles, maar dat gebeurd bij alle sporters. Er worden tussen de wedstrijden door zelfs steekproeven gedaan bij ruiters.
Tendance schreef:Elco schreef:Dit heeft een jury mij vertelt toen ik navraag ging doen..( dit was bij een jury die iemand uitgebelt had buiten mijn regio )
Dat hadden wij dus ook een keer en hebben toen KNHS gebeld, die hebben de jury gebeld en hem een uitleg gegeven.
Tenminste, dat is wat werd gezegd en verliespunt werd ingetrokken.
Tendance schreef:De vraag die ik stelde was niet een vraag waar ik een antwoord op wilde, maar had het gevoel, dat iemand vond, dat wielrenners niet goed gecheckt worden. Vandaar dat ik graag van die persoon wilde horen, wat die er dan te weinig aan vindt. Jammer genoeg zijn jullie zo snel met antwoorden, dat ik daar dus geen antwoord meer op krijg.
Ik heb zelf een wielrenner in huis en weet precies hoe het er in die wereld aan toe gaat.
Adelinde moest trouwens zelfs in haar agenda opnemen, dat ze naar ons schoolgala ging.
Iets wat zo simpel is moet dus zelfs aangegeven worden.
Tendance schreef:schoentje schreef:Volgens mij alleen dopingcontroles, maar dat gebeurd bij alle sporters. Er worden tussen de wedstrijden door zelfs steekproeven gedaan bij ruiters.
Steekproeven op stallen zal niet meevallen. stallen hebben een poort, dus de controleur zie je aankomen. En het verkeerd behandelen van een paard is vaak niet meer waar te nemen kort na dat het stopt.schoentje schreef:Dat zeg ik toch...
Jij zegt alleen dopingcontroles, maar dat is niet het enige
tteettt schreef:Jee mi nee werkelijk 19 pagina,s lang over wat er allemaal wel niet mis gaat bij anderen en hoe de schrijfsters zelf het allllllllemaal veeel beter doen, maar punt blijft ok er is geconstateerd dat er nogal wat mis gaat! Ja en nu dan? Of is dit werkelijk waar een Topic bedoelt om Ego TS te opwarderen.
Ik vindt het echt te makkelijk om alleen maar te oordelen over anderen, maar niet na te willen denken over oplossingen.
tteettt schreef:Jee mi nee werkelijk 19 pagina,s lang over wat er allemaal wel niet mis gaat bij anderen en hoe de schrijfsters zelf het allllllllemaal veeel beter doen, maar punt blijft ok er is geconstateerd dat er nogal wat mis gaat! Ja en nu dan? Of is dit werkelijk waar een Topic bedoelt om Ego TS te opwarderen.
Ik vindt het echt te makkelijk om alleen maar te oordelen over anderen, maar niet na te willen denken over oplossingen.
CharleyT schreef:Vreemd dat verliespunt??? Want het dressuureglement zegt op blz. 4, artikel 106.3: als de combinatie de ring moet verlaten wegens kreupelheid worden er geen verliespunten toegekend!
Hebben we het wel over hetzelfde??:):)
@ Tendance: ja kreupel is op drie benen. Goed zo, duidelijk. Maar lijkt me sterkt dat je voor onderdeel drie iemand wel mag uitsluiten en daarna niet meer. Vertel me waar het te vinden is, want ik wil graag helemaal up to date blijven met de reglementen. Jij voert het argument dierenarts aan, maar tot onderdeel drie ben ik als jury toch ook geen dierenarts, maar mag wel uitsluiten?????????
schoentje schreef:Tendance schreef:De vraag die ik stelde was niet een vraag waar ik een antwoord op wilde, maar had het gevoel, dat iemand vond, dat wielrenners niet goed gecheckt worden. Vandaar dat ik graag van die persoon wilde horen, wat die er dan te weinig aan vindt. Jammer genoeg zijn jullie zo snel met antwoorden, dat ik daar dus geen antwoord meer op krijg.
Ik heb zelf een wielrenner in huis en weet precies hoe het er in die wereld aan toe gaat.
Adelinde moest trouwens zelfs in haar agenda opnemen, dat ze naar ons schoolgala ging.
Iets wat zo simpel is moet dus zelfs aangegeven worden.
Ik heb geen verstand van wielrennen, maar ik weet dat deze steekproeven bij alle topsporters gedaan worden. Ook bij A-kader ruiters, deze moeten ook tat. kunnen aantonen waar ze zijn.
Maar je quote Joolien, die juist zei dat er bij paarden zo gectroleerd zou moeten worden als bij wielrenners. Ze zei dus juist dat deze goed gecheckt worden! Waarop ik zei dat dopingcontroles kregen tussen de wedstrijden door en dat dat met trainingsmethodes niet te doen was op dezelfde manier.
Eerst ff goed lezen hè, voordat je vind dat wij te snel antwoorden
tteettt schreef:Komt bij dat ik vergelijking Wielrennen en paarden sport niet snap hoor, een wielrenner is over algemeen verandwoordelijk voor zichzelf, en zijn fiets heeft er heus niet meer of minder om als hij nou wel of niet Doping gebruikt. Maar een paard is afhankelijk van de mens, als het gaat om zijn/haar welzijn.
tteettt schreef:ok nu hebben we dus duidelijk geconstateerd dat er in de paarden sport de nodige verbeter punten zijn, ja en nu?
- Denk aan kinderen die veelal hun Pony rijden zonder of met 1x pw begeleiding. (ouder zien niet in dat juist bij paard rijden goede begeleidingen een must is)
-Instructeurs met te weinig Bagage, en dus eigenlijk te onervaren.
-Een generatie die niet gewend is om op hun gedrag te worden aan gesproken, maar het wel heel normaal vindt om een mening over anderen te hebben.
-Ruiters die Absolut niet aan zelf reflectie doen.
-Een handels markt waar snel geld verdienen een must is.
-Een sport cultuur die meer op resultaat gericht is, dan op kundigheid.
tteettt schreef:Komt bij dat ik vergelijking Wielrennen en paarden sport niet snap hoor, een wielrenner is over algemeen verandwoordelijk voor zichzelf, en zijn fiets heeft er heus niet meer of minder om als hij nou wel of niet Doping gebruikt. Maar een paard is afhankelijk van de mens, als het gaat om zijn/haar welzijn.
tteettt schreef:@schoentje dat is toch niet wat ik zeg? bedoel er gaat echt niks veranderen in de paarden sport zolang er alleen discussie,s op bokt gevoerd worden.