Wellicht wat het wel een ZZ-Zwaar amazone die het dier door de proeven heeft geknald om zoveel mogelijk
succes te bereiken en wellicht wist ze wel dat het paard het niet lang meer zou trekken dat ze hem niet
doorgereden heeft maar heeft verkocht nu er nog geld aan te verdienen viel door de behaalde successen.
Of is ZZ-Zwaar ook nog "te" basis?

hengelend en trappend op hun knol zitten.. (waarom? Ik weet het niet..) En ook in het Inter I en II heb ik
er zat op deze manier zien los-/in- rijden en in hun proef vergaten ze ook wel vaker dat ze dan wel netjes
moeten zijn voor het paard.
Het is niet zwart-wit.. maar als je compromis moet sluiten of moet dwingen ben je niet goed bezig.
Een compromis sluiten op een oefening schiet niet op.. echter.. als de gevraagde oefening op de ene
manier niet fijn wil zijn er zat oefeningen waardoor het paard het vaak beter begrijpt en meewerkt.
Dat heet geen compromis sluiten, dat is logisch verstand en denken waarom en dan hoe en wat.
Ook klassiek zijn er meer wegen die leiden naar Rome, dat heeft niets met verschillende methodes of wat
dan ook te maken.. maar meer.. "Wat kan ik doen om het paard beter te laten begijpen waar we naartoe
willen? Welke oefening kunnen we doen waardoor het paard zich makkelijker in die oefening kan buigen/zetten"