Klassieke vs Academische Rijkunst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:33

Professor schreef:
cherie78 schreef:
Vanuit dit starre gebeuren, prof, kan ik me echt voorstellen dat je de weerstandbiedende hand nodig hebt ;(

Nu komt u weer naar voren dat de weerstandbiedendehand star is en stoer?
Denk dat u AR werkelijk prachtig vind, nee het is een geldklopperij die mensen enorm veel zand in de ogen strooit, het is voor mij gewoon de mensen en paarden belazeren.

Je hoeft voor mij niet te denken, dat doe ik zelf wel.

En nee, ik vind AR niet prachtiger dan bv KR :)

Maar beide moeten niet "star" gereden worden.
Maar "goed" gereden worden :)

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:45

cherie78 schreef:
Laat eigenlijk ook maar :)

dit is wel heel jammer om te moeten lezen

Moll

Re: Klassieke vs Academische Rijkunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:47

jammer dat u niet even foto's kan laten zien van dat geen wat uitdraagt

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:48

Moll schreef:

Daar blijf ik "weerstand aan bieden" :)

Denk maar gewoon "visueel" :)

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:52

cherie78 schreef:
Moll schreef:

Daar blijf ik "weerstand aan bieden" :)

Denk maar gewoon "visueel" :)

als ik u visueel moet in schatten met het geen wat u verkondigt kom ik niet zover in deze, met dat wat u pretendeerd, dit omdat de praktijk ervaring van mij zelf en andere, in mijn omgeving anders doen laten zien, is het beeld dat u schets niet echt bepaald dat beelt wat ik als idiaal zie

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:16

Het enige wat ik hier over zeg, Moll, is dat we op deze manier verschillend blijven zien.

Geeft niet, ieder zijn ding.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:20

Citaat:
Je hoeft voor mij niet te denken, dat doe ik zelf wel.

En nee, ik vind AR niet prachtiger dan bv KR :)

Maar beide moeten niet "star" gereden worden.
Maar "goed" gereden worden :)

Voor u te denken is onbelangrijk, belangrijk is dat het paard niet de dupe word, en dat word bij dat gehobbel van de AR een Bent die zich verhuld en pronkt in kleren en iedereen loopt achter de Goeroe aan.
AR is een primitieve vorm van rijden die veel zand in de ogen strooit.
Die de grondprincipe van de Klassieke Dressuur totaal niet voldoed, het richte dein Pferd gerade und reitet es vorwärts.
Het is een gehobbel op de plaats de Piaffe is een gedribbel op de plaats de tendens naar voren is nergens te erkennen.
Daarom vind ik de AR het woord niet waardig, het mag A heten alleen de Rijkunst is niet te erkennen.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:27

cherie78 schreef:
Het enige wat ik hier over zeg, Moll, is dat we op deze manier verschillend blijven zien.

Geeft ook niet maar zoals ik dan aan geef wil ik graag zien van u hoe het resultaat er uit ziet, maar die ontneemt u mij

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:40

garny95 schreef:
meerhofh schreef:
De reden voor mij om destijds aan AR te beginnen was dat het mij zoveel beter leek dan wat ik geleerd heb op maneges en loslopende instructeurs... En dat was het ook. De AR is logisch en rustig opgebouwd voor mensen die altijd geleerd hebben op de 'kop in de krul en lopen' manier. Dan geeft AR een sterke verbetering bij het paard. Maar ik zie nu de tekortkomingen van de AR en vind dat in bovenstaande quote goed verwoord.

ik ben benieuwd naar wat jullie tekortkomingen vinden, want ook AR kan op twee manieren, goed en fout en als ik goed uitgevoerde AR zie dan kan ik daar echt van genieten

Heb je het hele topic gelezen? Er staan meerdere dingen in genoemd en in het citaat dat ik bij bovenstaand bericht aanhaalde staat het duidelijk uitgelegd. Er zijn ook nog wat filmpjes te vinden waar je zelf de verschillen kan zien.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:56

Moll schreef:
cherie78 schreef:

Geeft ook niet maar zoals ik dan aan geef wil ik graag zien van u hoe het resultaat er uit ziet, maar die ontneemt u mij

Nu niet als een klein profje gaan zitten "huilen", Moll :')

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:02

Citaat:
Nu niet als een klein profje gaan zitten "huilen", Moll

Leegte en nog eens leegte spreken uit deze woorden.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:27

Geloof niet dat Bent pronkt met kleren en zich vooral geen Goeroe noemt heer Professor.
Snap zo ie zo niet at je hebt tegen deze man, iets persoonlijk? heb niet het hele topic gelezen maar valt me op dat de Professor zich wel erg negatief is zou daar de rede wel eens van willen weten?

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:33

cherie78 schreef:
Moll schreef:

Nu niet als een klein profje gaan zitten "huilen", Moll :')

als een wat? %)

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:37

midgie schreef:
Geloof niet dat Bent pronkt met kleren en zich vooral geen Goeroe noemt heer Professor.
Snap zo ie zo niet at je hebt tegen deze man, iets persoonlijk? heb niet het hele topic gelezen maar valt me op dat de Professor zich wel erg negatief is zou daar de rede wel eens van willen weten?

Klopt geheel als u zegt dat hij zich zelf geen goeroe noemt, echtewr wel grootmeester wat hij nog lang niet kan zijn,dat Bent goed is in dat stukje wat hij doet zal ik zeker niet ontkennen, maar hem als voorbeeld nemen ook zeker niet en als mensen het mij vragen tja, zal ik het niet aan raden, heel het plaatje in NL is veel te comercieel geworden, en er is in de AR in NL al een afsplitsing zelf ontstaan, de zo genoemde rechtricht instructie en cursus

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:46

midgie schreef:

Het hele gebeuren om deze man, die zich Grootmeester noemt ridders benoemd alles show, echte Grootmeesters die werkelijk wat kunnen die pronken niet.
Bovendien wat hij doet en hoe het doet is niet een voorbeeld van de Reitkunst, het is net niet dat wat het zijn moet.
Een Capriolle tussen de pilaren opgewekt door een "bewerking" met de longeerzweep.
Piaffe die geen Piaffe zijn, de opbouw van de training is er niet, er word gedrild, er word niet gelet op de houding van de ruiter, alles wat verloochend dat Bent een leerling geweest is van von Neindorff wat hij altijd beweert dat hij zo goed was in Stuttgart.
De show van de video´s dat is niet "echt" niet eerlijk rijden dat is de boel bedonderen met veel show de reinheit van de "echte" Reitkunst word door zulke personen belachelijk gemaakt.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:00

Professor schreef:
midgie schreef:

Het hele gebeuren om deze man, die zich Grootmeester noemt ridders benoemd alles show, echte Grootmeesters die werkelijk wat kunnen die pronken niet.
Bovendien wat hij doet en hoe het doet is niet een voorbeeld van de Reitkunst, het is net niet dat wat het zijn moet.
Een Capriolle tussen de pilaren opgewekt door een "bewerking" met de longeerzweep.
Piaffe die geen Piaffe zijn, de opbouw van de training is er niet, er word gedrild, er word niet gelet op de houding van de ruiter, alles wat verloochend dat Bent een leerling geweest is van von Neindorff wat hij altijd beweert dat hij zo goed was in Stuttgart.
De show van de video´s dat is niet "echt" niet eerlijk rijden dat is de boel bedonderen met veel show de reinheit van de "echte" Reitkunst word door zulke personen belachelijk gemaakt.

vergeet het kaarsje niet he

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:08

Moll schreef:
[en er is in de AR in NL al een afsplitsing zelf ontstaan, de zo genoemde rechtricht instructie en cursus

Bedoel je hiermee antoine de bodt of is dat weer wat anders?

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:09

liljebo schreef:
Moll schreef:
[en er is in de AR in NL al een afsplitsing zelf ontstaan, de zo genoemde rechtricht instructie en cursus

nee Marijke de jong, maakt er onderscheid in

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:23

Moll schreef:
[q

nee Marijke de jong, maakt er onderscheid in[/quote]

oh ok. Dacht dat marijke alleen AR deed. Waar vals AdB dan onder?

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:25

Marijke zegt dat alles vóór squire-niveau rechtrichten is en het pas daarna AR heet.

AdB zegt dat hij ook aan rechtrichten doet en ook aan klassiek. Hij werkt met veel snelheid en tempo, maar meer weet ik er ook niet van...

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:35

AdB is 1 onderdeel van de KR en heeft hier ook zoals zovelen zijn eigen draai aan gegeven

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:44

Het rechtrichten word door de AR steeds weer gebruikt als der Erleuchterung, het alles het beloofde land.
Daarbij is het rechtgericht zijn een proces dat als een rode draad door de gehele africhting van het paard gaat.
Dat moet toch ieder nuchter denkend mens kunnen begrijpen dat al die verkeerde "profeten" gewoon met een 1 tandradje uit een veel complexer iets geld verdienen.
Zelf zijn het vaak begenadigde ruiters die hun talent misbruiken.

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:45

Moll, is AR dan geen onderdeel van de KR? Of is AdB meer deel van de KR dan AR en waarom? :)

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:53

Sijs15 schreef:
Moll, is AR dan geen onderdeel van de KR? Of is AdB meer deel van de KR dan AR en waarom? :)

in mijn beleving niet nee, het zijn, stromingen die er van af zijn gekomen

AdB is maar 1 ondedeel van de KR die uitvergroot word, en dat het tempo zo verhoogt is is een eigen ingeving aan dat stukje.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:56

Sijs15 schreef:

Klassieke Reitkunst is het zuiverste bewaard gebleven in Wenen.
Egon von Neindorff was ook een zuivere Klassieke Reitkunst voorvechter.
Alle andere die het zeggen te zijn en zo publiek optreden zijn gewoon charletans die 1 ding uit de Klassieke Dressuur nemen en daarmee op een Black Magic manier en veel show hun slaatje te slaan.
Klassieke Dressuur is nog geen hogeschool, de Klassieke Rijkunst is de hogeschool van de Klassieke Dressuur.
AR is een woord dat deze charletans gebruiken om het een beetje officeel te laten klinken.
Von Neindorff noemde zijn school een Instituut wat veel bescheidener klinkt.
Alle Grote op het gebied van de Klassieke Reitkunst zijn bescheiden mensen geweest die door woord en daad de Rijkunst verdedigde en instand hielden. En hebben zich nooit verrijkt ten koste van de paarden en oneerlijkheid tegenover de leerlingen.