nombrado schreef:in feite is "de juiste nageeflijkheid" een onderdeeltje, niet om het lichaam als geheel.
Begrijp ik dit goed LB?
Ik begrijp deze samenvatting niet.
Moll schreef:is het niet zo dat het 1 onlosmakelijk is van het ander, dat het om het totaal plaatje gaat waren ze in 1400 al over uit, dat het totaale plaatje niet zonder handeling verkregen kan worden ook, dus wil je wat berijken, moet de ruiter het vragen, als er niks gevraagt word kan er van uit het paard geen andwoord en dus geen initiatief genomen worden.
In 1400 net als in 2010 zijn ruiters symptomatisch op onderdelen aan het knutselen. Ruiterhulpen zijn juist niet gericht op het totaalplaatje. Er wordt gedacht dat de hulpen lineair doorwerken, als een optelsom, maar dat is niet zo, dus, komt men de laatste jaren achter - zie mijn betoog. Een biologisch systeem is non-lineair en dient als zodanig ook benaderd te worden door ruiters en trainers maar ook door dierenartsen.Professor schreef:Het verhaal vind ik Black Magic omdat het in een niet paardentaal een verhaal neergezet word die voor een doorsnee ruiter onverklaarbaar is.
Ruiters hebben een eigen fantasietaaltje ontwikkeld dat helemaal niet gebaseerd is op reële 'horse mechanics'.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 23-05-10 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 3 berichten samengevoegd tot 1.