Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxPatriciaxx

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:53

Welnee! Dat zegt helemaal niks. Hooguit dat je een beetje meer durf hebt en niet vreest om een bodemonderzoek uit te voeren :).

Maar er zijn legio slechte ruiters die er nooit af vallen en goede ruiters die er wel vaak af vallen.

xxirisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:42

Ik ben het er niet mee eens! Ik val best vaak, maar van vallen kun je ook weer leren toch? Soms is het ook niet je eigen schuld..

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:50

Van vallen en opstaan leer je veel maar je leert ook veel van paarden die bomproof zijn :D dat heb ik wel gemerkt hoor :P en als je valt ben je niet meteen een slechte ruiter :Y)

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:44

Mijn ponyinstructeur zei altijd; als je 10x met lef rijdt en je valt een keer? Maakt niks uit. Beter dan 10x met angst zitten.
Dat was maar goed ook want ik had een abbonement op het zand wegens een niet al te brave pony en anders was ik misschien wel gestopt.

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:37

Als het zo is dat je dan een slechte ruiter bent, dan is bijna iedereen een slechte ruiter, want bijna iedereen valt er wel eens af.:P

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:17

Mijn moeder zegt altijd dat je pas kan autorijden als je tegen een paaltje bent geraakt. Dus als dat ook voor paardrijden en vallen geldt dan kan ik paardrijden. Vallen heb ik genoeg gedaan, zelf 1 keer van de menkar toen ik als 12 jarige een beetje stoer deed voor mijn oma die naast me zat en een steen over het hoofd zag waardoor de wagen even opwipte en ik er dus af }:0

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:36

het is vallen en opstaan ;) zegt niks over of je slecht bent ;)

ik ben 3 weken van mijn 4 jarige gevallen (geopereerd, alles kapot wat er kapot kan zijn, 3 maand gips en de vraag of ik ooit weer op het oude niveau terug kan komen: reed met 3 paarden internationaal :o )

er overkomt ons allemaal :j

xMarlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:12

Nee, dan ben je niet meteen een slechte ruiter. Een paard kan je flink uitdagen af en toe en soms ben je er misschien niet helemaal 100% bij als je eraf dondert, maar dan ben je niet meteen een slechte ruiter nee.

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:44

Heeft nix met goed of slecht rijden te maken. Als ik soms zie hoe een paard tekeer gaat sta ik wel s verbaasd te kijken hoe diegene blijft zitten :D

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:35

"Vallen" is een groot begrip. Als een paard een complete rodeoshow opvoert vind ik het ontzettend knap als je niet valt, maar even zo begrijpelijk als je dat wel doet. Tegelijkertijd, als je er om iets onbenulligs afvalt, hoeft dat niet per se met je rijkunsten te maken te hebben.

Een vroegere vriendin van mij die net een jaartje reed, was er een keer niet zo ernstig vanaf gevallen, maar dusdanig geschrokken dat ze erg onzeker op haar paard zat en zich er vanaf dat moment om de meest onbenullige redenen vanaf liet vallen. En dat terwijl ze, buiten het vallen om, een hele goede ruiter was.

Tegelijkertijd kan het ook zo zijn dat je, als je nog nooit gevallen bent, nooit een risico hebt durven nemen en/of simpelweg nooit op een paardje terecht bent gekomen die ergens van schrok. Het wil niet zeggen dat je dan zo'n goede ruiter bent.

Dus nee, ik vind dat het niets met elkaar te maken heeft, maar dat het situatie gebonden is. :)

Amandaxxx7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:49

het valt mij inderdaad ook op dat als mensen van hun paard afvallen dat ze dan slecht kunnen rijden maar dat is helemaal niet waar !
iedereen valt er wel een x vanaf zelfs Albert Zoer ;)

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:28

nee zeker niet,, zelfs de beste ruiters vallen regelmatig :))

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:03

Ik denk overigens ook gewoon dat eraf vallen iets is wat er onvermijdelijk bij hoort als je paardrijdt. Of je nou een beginner bent of een Anky. Het staat daar wat mij betreft helemaal los van. :)

Heb je ooit iemand horen zeggen; "Wees maar niet bang, als je zometeen super goed kan rijden, val je nooit meer!" ? ;)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:06

juist niet :n

Als je valt kan dit betekenen dat je je grenzen opzoekt, en steeds iets meer wil.

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:08

sans6 schreef:
juist niet :n

Als je valt kan dit betekenen dat je je grenzen opzoekt, en steeds iets meer wil.

Kan. Daarom zei ik ook al dat "vallen" een groot begrip is. Het kan door zoveel redenen gebeuren. :)
Maar ik bedoel dat als je dan besluit niet meer je grenzen op te zoeken, dat absoluut geen garantie is dat je nooit meer valt. :)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:21

nee uiteraard niet, je paard kan ook gewoon schrikken en ene onverwachte beweging maken.

Alleen, als je besluit op het braafste van het braafste dier te gaan zitten, en er niet te veel van te vragen, is de kans dat je er af valt natuurlijk een stuk kleiner dan wanneer je op de " moeilijkere" paarden wat meer wilt

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:47

Ja, mee eens, maar ben je een slechte ruiter als je bewust kiest voor een bomproof beginnerspaardje waar je ook nog eens weinig van vraagt?

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:01

nee, maar een echt goede ruiter zal natuurlijk wel steeds meer willen, omdat je anders niets bereikt.

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:18

Nou, dat weet ik niet. Ik zit zelf inmiddels 16 jaar in de paarden, met ups en downs, en ik noem mezelf geen slechte ruiter. (Ook absoluut geen perfecte, hoor. ;))
Toch ben ik niet iemand die veel wilt bereiken met een paard, ik wil voornamelijk gewoon lekker buiten rijden en wat aan de dressuurmatige basis werken in de bak, en thats it.

Ook zal ik, door een traumatisch ongeluk dat ik heb meegemaakt met de paarden, liever kiezen voor een heel braaf paard waarop ik niet teveel grenzen opzoek.
Ben ik dan een slechte ruiter? Nee, ik vind dat ik prima kan rijden, het verschilt nu eenmaal per persoon wat je daarmee wilt. :)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:19

dan is idd de vraag, wanneer je iemand een echt goede ruiter vind :j

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:40

Dan zijn we het met elkaar eens. :D

TheIndyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:36

weetje ik ben 10 x keer van me lievelingpony gevallen omdat ze lkkr hoog begin te bokken :P en sommige vinden me gek :(
maar de een vind het grappig dat ik die pony nog steeeds leuk vind :D

cunemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:37

Volgens ij is het helemaal niet erg als je van een paard valt misschien doe je je pijn alleen dat gaat wel weer over en ik denk dat je er wel veel van leert hoe je het de volgende keer beter kan aanpakken.

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:43

ik ben er zo vaak afgevallen maar ik rij nu al van af mijn 7 de en ben nu 25 dus dat is al aardig wat keeren soms door een rodeo soms gewoon domme peg daar leer je alleen maar van toch

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:34

Vallen en opstaan,
Hoort erbij toch,
En indd wie viel er laatst van haar paard af?
ANKY,
Nouja je kunt niet zeggen dat anky niet kan rijden,
Mijn instructrice zei tegen mij toen ik er voor de eerste keer af was gevallen,
Nu snel er weer op,
En daarna ben ik er ook vaak vanaf gevallen, maarja dat kan gebeuren,
Van mn paard, die ik nu 1,5 jaar heb ben ik laatst 1 keer van af gevallen, verder nog nooit.
Gewoon omdat ie heel erg braaf is,
En die keer dat ik eraf viel was in een wedstrijd, mn beugelriem schoot los bij het springen en ik was meteen uit balans en boem,
maar ja je leert er weer van, :)