De 'Hollandsche school' wat is dat ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 08:38

setteke schreef:
Volgens mij, zegt FS in een ander topic, dat hij echt wel een kopje koffie drinkt bij dhr. Jansen en mw. van Grunsven. Mss kan hij dhr. Jansen dan even direct uitleg vragen over de "Hollandse School"? Net zo gemakkelijk, direct naar de bron. Hoeven we geen eeuwen dressuur door te nemen, respect voor de citaten, maar komen we tot de kern; "de "Hollandse school" wat is dat"? Want daar gaat dit topic toch om?

In elk topic begint FS weer over Anky en Sjef. Begin nu werkelijk te denken dat FS warme gevoelens koester voor hen :+: Waar het hart van vol is..... (voor de Duitsers onder ons, het vervolg van het spreekwoord is: loopt de mond van over)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 04:51

Alle eer voor de professoren in een andere of onder onze dressuursport, onder welke naam dan ook. Het gebauwel ben ik nu zo zat, als het al de "hollandse school " zou zijn, waarom er niet trots op zijn?

FaberSmid

Re: De 'Hollandsche school' wat is dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 08:40

De paarden schreeuwen waarom.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 08:53

ik hoor ze niet :D

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 08:57

Krijgt u er van als u niet horen en luisteren wil.
Zichtbaar is het ook met de lichaamstaal van de paarden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:08

tja of je kan het ook gewoon heel verkeerd zien door een heel gekleurde bril gevoed door verkeerde informatie en denkwijzes :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:36

Natuurlijk verkeerde informatie die (zwart op wit) persoonlijk bevestigd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:37

huh............ die snap ik niet :) graag uitleg :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:25

Dit klinkt als "the Silence of the lambs", het geschreeuw volgens FS wat nagenoeg niemand hoort. Dacht je nou echt dat geen enkel klassiek geschoold paard nooit heeft geroepen, au, au mijn rug of nek? Schei uit zeg, het verheerlijken van het verleden, brengt echt zo geen goeds voor de toekomst!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:31

ELK topsportpaard zegt ergens een keer AU, net zoals elk topsport ruiter of welke andere discipline topsport dan ook.........

dat hoort erbij..........

het is aan de ruiter van het topsportpaard om met die AU goed om te gaan om het dier happy te houden in zijn werk. En daar word gruwelijk veel aandacht aan besteed.......

ruiters die niet de AU herkennen blijven in de GP hangen, al dan niet eenmalig daar gekomen :D ) ruiters die hun paard verstaan, die meegaan in de emotie en gevoel van het paard die schoppen het verder.......

Alle topsporters hebben een keer AU, ik kan het er helemaal mee eens zijn dat een paard daar niet om vraagt.......... maar die vraagt er net zo min om bij mien op de hoek die ala hoefnatuurlijk, boomloos bitloos rijd............

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:39

Kiwiko, vind het wel leuk, dat je zegt, dat ze dan blijven hangen in de GP... Om daar te komen vind ik al een hele prestatie. De meesten blijven al met een flinke AU hangen in de B of L of M of Z.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:39

setteke schreef:
Dit klinkt als "the Silence of the lambs", het geschreeuw volgens FS wat nagenoeg niemand hoort. Dacht je nou echt dat geen enkel klassiek geschoold paard nooit heeft geroepen, au, au mijn rug of nek? Schei uit zeg, het verheerlijken van het verleden, brengt echt zo geen goeds voor de toekomst!

Dit is nu precies wat het verdraaien van mijn geschreven worden is, uw versie er van maken en mij veroordelen. Schrijf uw eigen mening niet onder mijn naam.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:42

heeee. das zeker waar :D :D

maar een van de grootste sprekers in dit topic (ik mag zijn echte naam niet noemen :D ) die heeft ooit in een ver verleden geproefd aan de GP....... en is daarna afgeschreven om nu bokt onveilig te maken

maar hemellief inderdaad je wil de mensen de kost niet geven die blijven hangen in de L van Levenslang :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:43

FaberSmid schreef:
setteke schreef:

Dit is nu precies wat het verdraaien van mijn geschreven worden is, uw versie er van maken en mij veroordelen. Schrijf uw eigen mening niet onder mijn naam.

misschien wat duidelijker schrijven............. kan helpen :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:48

FaberSmid schreef:
De paarden schreeuwen waarom.

Was dit mijn tekst? Nee, ik ben niet te beroerd mijn eigen tekst te typen...

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:50

Kiwiko, ben nog maar een groentje (alleen op bokt), maar moet wel lachen om je tekst en uitleg, vooral om het voorgaande, au au au...

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 20:55

Ja en hier nog een ! =:)
Sorry, maar de grote onbekende gemartelde spelen, dat is wel een beetje sneu.

Tussen het grinniken door krijg ik bijna te doen met iemand. :=

Ja Kiwiko kan het vaak erg 'kort door de bocht' brengen, maar da's wel duidelijk dan !

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 01:07

Paardentango schreef:
Ja en hier nog een ! =:)
Sorry, maar de grote onbekende gemartelde spelen, dat is wel een beetje sneu.

Tussen het grinniken door krijg ik bijna te doen met iemand. :=

Ja Kiwiko kan het vaak erg 'kort door de bocht' brengen, maar da's wel duidelijk dan !

Beter te kort door de bocht, dan met een omweg zeg ik altijd -:)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:56

Ha ha, lig helemaal in een deuk om mijn eigen tekst, nou ja, dan lacht er in ieder geval nog iemand. Film niet gezien; the silence of the lambs? Clarence, don't you hear the lambs crying? Geweldige film, vooral in context met paarden, don't you hear the horses crying? You are classical, don't cry, you are modern, you have a reason to cry.... FS gaf mij deze opening

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:29

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:16

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:46

Geachte Zipje,

Ik heb bijna dezelfde reaktie. Maar toch wil ik er nog iets aan toevoegen: Dit toont van Fabersmid een onverstoorbaar vertrouwen in eigen gelijk.
Mijns inziens zijn gekkenhuizen gevuld met mensen die er echt van overtuigd zijn van hun GELIJK dat zij Napoleon zijn. Wie het hoefijzer passe trekke het aan.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 03:34

FS, je schrijft zelf niets meer , maar refereert aan teksten van Loesje??? En je krijgt middels deze tekst (toch) wel gelijk? Bah, bah, wat een laffe aktie.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 04:07

Huertecilla schreef:
Paardentango schreef:
Als er echt met Hollandse school bedoeld wordt om paarden in LDR vorm te bezitten, dan is de hele definitie van paardrijden veranderd.

....waarom denk je dat ik die definitie al járen invul ;)
Loopt ook een topic over :D

Het is inderdaad hét punt.
Voor veel ruiters is paardrijden een kunstje in een rijbak, liefst overdekt. Dressuur daarvoor staat in dienst van de uitvoer van kunstjes onder gecontroleerde omstandigheden met het paard in dienst van persoonlijke ambitie.
Met paardrijden in dienst van verhoogde mobiliteit, betrouwbaar veilig overal kunnen komen heeft het níets meer te maken. Niets.
Dat is in NL extreem het geval. Dát maakt het tot een typisch NL fenomeen.

Het, de Hollandse School, vertegenwoordigt daardoor helaas inderdaad het NL paardrijden. Of dit nu kip of ei is, is irrelevant.
Ook is Jansen er niet schuldig aan; hij vult slechts in wat de FEI beloont en doet dat perfect. Een groot deel van de ruiterij loopt achter het onethische behandelen van dieren aan dus ook dat kan je hem alleen niet verwijten.
De DB neemt het vlaggeschip zelfs als beschermvrouwe.
De NL samenleving heeft met de Hollandse School een stuk :o mbt bio-ethiek.

Om je paard nog steeds als vervoermiddel te zien, is anno nu echt not done, of je nu woont in Spanje of Nederland. Heb de indruk te maken te hebben met mensen die terug willen naar anno 1800 ofzo. Gezeur over bio-ethiek hadden ze toen echt nog nooit van gehoord. Nee, een beest/paard werd toen vergeleken met niets, een ding, een vervoermiddel....Net als een auto, issie stuk, kopen we gewoon een nieuwe. Welke persoonlijke ambitie, "we" proberen een team te vormen, iets wat niet voorkomt in het woordenboek van iemand die zijn dier ziet als vervoermiddel voor boodschappendoen.
Hoe kan je zo walgen van Nederland? Hoe kan je zo blij zijn met Spanje, waar ze voor volksvermaak speren drijven in onschuldige stieren, als gezinsprogramma voor de hele familie? Wat jij doet is natuurlijk geweldig, maar om iedere keer te hakken in alles wat nederlands is. Google eens op paardensport. Het is geen sport, het blijft geen sport, ga eens naar de AH te paard, dat rechtvaardigt alles!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:50

Kadankovitch schreef:
Geachte Zipje,

Ik heb bijna dezelfde reaktie. Maar toch wil ik er nog iets aan toevoegen: Dit toont van Fabersmid een onverstoorbaar vertrouwen in eigen gelijk.
Mijns inziens zijn gekkenhuizen gevuld met mensen die er echt van overtuigd zijn van hun GELIJK dat zij Napoleon zijn. Wie het hoefijzer passe trekke het aan.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Wederom een bevestiging van u schrijven, lucht dat u op?
Ik zal speciaal voor u hoefijzers smeden, die u niet anders dan passen kan.