Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
horseyfries schreef:Ik heb even een filmpje opgezocht waar dezelfde manier van piafferen als op de foto van Henriquet te zien is.
Ziet het er dan nog zo geweldig uit? Kijk alleen maar al in het eerste gedeelte naar de voorwaartse tendens, om over de uitdrukking van het paard en het zwiepen van de staart nog maar niet te spreken.
horseyfries schreef:Het is idd een jong overenthousiast dier die graag al zijn talenten showt
liedje89 schreef:KiWiKo schreef:en dat word mijnsinziens getoond
Zelfs als je het mooi vind kun je toch niet beweren dat dit een efficiente manier van lopen is. Zo grijpen met de voorbenen gaat echt veel energie verloren. Allemaal loze kracht.
Hermelientje schreef:liedje89 schreef:Zelfs als je het mooi vind kun je toch niet beweren dat dit een efficiente manier van lopen is. Zo grijpen met de voorbenen gaat echt veel energie verloren. Allemaal loze kracht.
Wieltjes eronder en benen helemaal niet optillen zou het meest efficiënt zijn.
Bandida schreef:horseyfries schreef:Het is idd een jong overenthousiast dier die graag al zijn talenten showt
Volgens mij gaat dit topic niet over het her-jureren van proef x of y van Totilas aan de hand van wat beelden. De mensen die hier enige bladzijden terug kritische geluiden lieten horen hadden het over het tweede deel van de topic-titel. Is het niet te extreem? Totilas is maar een voorbeeld. De vraag is eigenlijk..als dit soort bewegingen zo hoge scores krijgen, dan is het klaarblijkelijk wat de jury's als hoge kwaliteit dressuur zien. Als dit hoge kwaliteit dressuur is, hoe ziet de toekomst er dan uit? Nog meer en hoger? Wat krijgt binnen 5 jaar een 10?
Is dit iets wat gedragen wordt door de basis? Of vaart die jury een eigen koers die inderdaad in de eerste plaats meer show tot doel heeft?
liedje89 schreef:Wat in onzin barmat, Je mag een boek of film dus ook niet saai/slecht/plotloos vinden als je zelf geen beter verhaal kan schrijven. Je moet eerst een master in voeding halen voordat je in twijfel mag trekken wat er op de verpaking staat.
Kom op zeg dat je er niet naar streeft om iets beter te kunnen betekend nog niet dat je er niet kritisch over mag zijn. Ik ben zelf veel te chaotisch om het land te regeren mag ik dan niet meer kritisch naar de regering kijken. Wat een non-argument zeg.
Als iemand vind dat ruiters tegenoordig om verkeerde redenen(te veel op show te weinig op techniek) de wedstrijd winnen moeten zij dus (in hun eigen ogen) ook verkeerd gaan rijden zodat ze recht van spreken hebben.
Barmat schreef:Als je denkt dat je het beter kan - doen! Ga er voor en rijd jezelf in de picture. Wees beter en rijd jezelf in het A-kader, ga voor London 2012. Bewijs dat Totilas niets is, Gal een ruiter van lik-me-vestje en dat je zelf beter bent. Dan trek ik mijn woorden terug, neem mijn hoed af en buig diep voor je.