claudianoa schreef:gewoon de leukste
naaaah de leukste lagen toen nog niet in mijn "klasse" was toen pas 19
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Ik ben voorstander van wat later beginnen, en kijken naar wat het paard aanbiedt, zowel qua karakter al bouw.
KiWiKo schreef:kwam mijn baas......... Kim could you get the Brown mare and work her now..............
SUUUURE witch of the 82????
"well you know the 5 year old"
SUUURE witch of the 20??????
"Tjees!!!! dont you get oliebol!!!!, The one with the german paper!!"
"OOOO you mean Annabelle of Arandice"
En zo ging dat dan![]()
[/quote]Ninx schreef:KiWiKo schreef:Ninx moet misschien eens begrijpen dat er ook andere paarden zijn .............. dan die in haar wereld
dat er paarden zijn die zelf gewoon vertellen wat ze vandaag willen, dat er paarden zijn die dat eisen............ dat er paarden zijn die vinden dat ze heer en meester zijn (en met hun 650 kilo zijn ze dat ook, laten we wel wezen!!) en zich zo voelen.......
gewoon van huis uit voelen ze zich zo............ en dat zijn de paarden waar ik mee gewerkt heb:)
niet je huis tuin en keuken fjord
De keuze voor het type paard dat ik bezit, zegt niets over mijn kennis van andere typen paarden.
Ik kom niet van 'planeet-hobbel-poownie'![]()
![]()
Natuurlijk is er een wereld van verschil tussen het temperament van een hobbelfjord en een rondhopsende Gribaldi. Toch vind ik het 'onhandelbare' terug te voeren naar fokfouten, en dus terug te voeren naar de mens.
Dat het dier door de mens tot een onhandelbaar object gefokt is en vervolgens op een veel te jonge leeftijd gereden moet worden 'omdat het anders helemaal niet meer lukt' vind ik een dramatische ontwikkeling....
Lovely schreef:Ninx, nogmaals, een jaar wachten betekent niet dat je een net-iets-ouder paard zwaarder kan belasten of sneller kan beleren dan een driejarige, daar wordt heel vaak heel verkeerd over gedacht. Dat betekent ook dat je een 3-jarige best kunt beleren, maar dan wel met mate en beleid. Als je dat niet weet, is dat een lacune in je kennis die je niet hoort te projecteren op mensen die wel weten waar ze het over hebben.