Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Woodstock schreef:Als je kijkt naar de principes van negatief belonen, dan is het loslaten de beloning, en de druk je hulp. Als je paard goed reageert op je hulp (vertragen), dan krijgt hij zijn beloning (druk eraf).
Waarom maak je dan meerdere ophoudingen als je paard niet reageert?
marenmar85 schreef:waarom ik ben gestopt ik was met namelijk bezig met slingeren ( mijn paard werd er onrustig van en ik vond het zelf niks ) en wat ik niet fijn vond is dat je alles maar me de hand doet en niks met mijn benen ( ik dacht altijd dat je paard nageeflijk word ook op je been.
marenmar85 schreef:hoi
Ik heb ook lessen RR gedaan ( ik ben er inmiddels meegestopt) maar neem de dingen die ik heb geleerd wel mee in mijn 'gewone rijden'.
waarom ik ben gestopt ik was met namelijk bezig met slingeren ( mijn paard werd er onrustig van en ik vond het zelf niks ) en wat ik niet fijn vond is dat je alles maar me de hand doet en niks met mijn benen ( ik dacht altijd dat je paard nageeflijk word ook op je been.
Ik zit soms wel in twijfel of ik nou weer eens een les ga nemen rechtrichten.
Probleem is van een 16 jarig vosmerrie ( en ruiter natuurlijk![]()
![]()
Mijn dame niet ontspannen loopt ze ff ( hooguit 5 min) ontspannen ben ik haar zo weer kwijt doordat ze weer 'iets' ziet of hoort. En ik bleef met RR maar op het 0 niveau ( kwam de volgende keer erna niet ietsje beter of hoger) elke keer vanaf het 0 punt.
Wie weet een oefening waarbij ik mijn paard kan laten ontspannen ( lekker over haar rug te laten lopen) zonder te slingeren.
gr marielle