Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zammie schreef:hc zit in zijn bubbel. Alleen zoals hij het doet is het goed mensen... Hij MAG wel op zijn paarden rijden. Dat hoort ook niet bij een natuurlijk paard, maar hij draait er met zoveel termen en woorden omheen, dat je er haast van onder de indruk zou geraken
Zammie schreef:Sorry hc, maar vnd jij je plek nu echt zo geweldig voor paarden?
lillytjuh schreef:Maar doordat ze hier van voorzien worden zijn ze meer geschikt geworden voor de wedstrijdsport en omgang met mensen waardoor ik een deel van jouw argumenten weg zou willen strepen.
lillytjuh schreef:Nou die hoop kun je koesteren maar ik kan je verzekeren dat het geen realiteit zal worden. Er is gewoon te weinig ruimte om paarden in zo'n omgeving neer te zetten.
Zammie schreef:Het begint erg lachwekkend te worden hc... Ik heb ook van jouw in een ander topic gelezen, dat je het normaal vond om een paard wat niet aan jouw ondergrond gewend was, om die 1,5 jaar lang met behoorlijke pijn hebt laten lopen en dan ben je er nog trots op, dat het paard zich na die lange pijnlijke weg zich heeft aangepast. Bravo hoor!
Ik denk dus, dat jouw standpunt niet datgene/diegenen bereikt wat jij graag zou willen. Je mag natuurlijk je standpunt (steeds weer) verdedigen, maar ik denk dat je hier in dit topic niet echt doordringt.
En nogmaals: wie bepaald wat goed is voor het paard? Heb ik al eerder in topic aangehaald. Daar zullen we hier nooit uitkomen...
xkimmie schreef:waarom zou het dan fout zijn om een bijrijder te hebben.
blokje schreef:Hoebedoel je omdat het paard anders niet buiten komt.
Als ik niet bij de paarden kom staan ze gewoon dag en nacht lekker buiten. Dus geen probleem.
lillytjuh schreef:HC ik kan me gewoon echt niet vinden in jouw theorie! Een deel van de quotes die je ons geeft zijn heel erg oud. De afgelopen honderd jaar zijn onze paarden heel erg veranderd en steeds meer gewend aan onze manier van met paarden om gaan. Of jij het er nu mee eens bent of niet en of jij het bewezen vind of niet. Paarden worden tegenwoordig gefokt in een stal, groeien op in een stal en weten niet beter als een stal en overdag op de wei. En natuurlijk zijn er genoeg paarden die wel 24/7 naar buiten gaan en in een kudde lopen. Maar dat wil in mijn ogen niet per definitie zeggen dat alleen de buitenpaarden gelukkig zijn en echt paard kunnen zijn en de stal paarden niet. Hetzelfde geld voor meerdere personen die voor 1 paard zorgen! Tegenwoordig staan paarden op pensionstallen waar niet elke voerbeurt door dezelfde persoon gedaan wordt, er meerdere mensen per dag een paard aaien, binnen en buiten zetten en ja ook gebeurt het weleens dat er meer dan 1 persoon een paard berijdt!
Ik denk dat je dit beter kunt zien als de evolutie van het paardenhouden in plaats van een vorm van je paard te kort doen!
Natuurlijk zijn er paarden die weg staan te kwijnen op een pensionstal, maar er zijn ook zeker paarden die zich niet kunnen handhaven in een kudde!
En dat er meerdere mensen op een paard rijden kun je ook zien als afwisseling voor het paard, geen 1 ruiter is exact hetzelfde.
sflj schreef:lillytjuh schreef:HC ik kan me gewoon echt niet vinden in jouw theorie! Een deel van de quotes die je ons geeft zijn heel erg oud. De afgelopen honderd jaar zijn onze paarden heel erg veranderd en steeds meer gewend aan onze manier van met paarden om gaan. Of jij het er nu mee eens bent of niet en of jij het bewezen vind of niet. Paarden worden tegenwoordig gefokt in een stal, groeien op in een stal en weten niet beter als een stal en overdag op de wei. En natuurlijk zijn er genoeg paarden die wel 24/7 naar buiten gaan en in een kudde lopen. Maar dat wil in mijn ogen niet per definitie zeggen dat alleen de buitenpaarden gelukkig zijn en echt paard kunnen zijn en de stal paarden niet. Hetzelfde geld voor meerdere personen die voor 1 paard zorgen! Tegenwoordig staan paarden op pensionstallen waar niet elke voerbeurt door dezelfde persoon gedaan wordt, er meerdere mensen per dag een paard aaien, binnen en buiten zetten en ja ook gebeurt het weleens dat er meer dan 1 persoon een paard berijdt!
Ik denk dat je dit beter kunt zien als de evolutie van het paardenhouden in plaats van een vorm van je paard te kort doen!
Natuurlijk zijn er paarden die weg staan te kwijnen op een pensionstal, maar er zijn ook zeker paarden die zich niet kunnen handhaven in een kudde!
En dat er meerdere mensen op een paard rijden kun je ook zien als afwisseling voor het paard, geen 1 ruiter is exact hetzelfde.
Geloof jij nou echt dat paarden in de afgelopen paar eeuwen zo geëvolueerd zijn dat ze op stal beter af (denken te) zijn?!