tamaartjeee schreef:Ik denk dat bijna iedereen het hier niet mee eens is en hier op bokt als iemand het wel goed vind zal hij het waarschijnlijk niet zeggen omdat hij dan half bokt over zich heenkrijgt.
Ik vind het meer dan zielig als je je paard met een zweep op zijn hoofd slaat!
Slaan is een teken van onmacht en ik vind dat je ze best wel een tik mag geven als ze je bijten of trappen maar sommige mensen slaan ze om alles.
Dus voelen ze zich in mijn ogen snel onmachtig ze weten 'doodgewoon' niet wat ze moeten doen, en dan doen ze het voorkomen alof het hoort maar ze weten zelf ook wel dat ze fout zijn als ze hart voor dieren hebben.
o ja met rijden sla je ook niet in elkaar maar je corrigeert ze met een zweep en daar zit een verschil in.
Ik doe het wél.
steigeren is toch ook onmacht, ik kan moeilijk even paard naar beneden duwen. Ach paardje, heb je er even geen zin in geeft niet hoor. doodgewoon voorwaarst rijden is ook geen oplossing want eens in de zoveel tijd schiet paardje ervandoor uit joligheid en wil je hem stil zetten. Kan niet wat dan gaat die steigeren
Jullie laten het allemaal klinken alsof ik een baksteen op het hoofd van mijn paard gooi. Ze krijgt als ik snel genoeg ben gewoon een klapje. Ik heb geen zin in een overeindstaant paard. Bokken is 1 dingen maar steigeren iets heel anders.. Mijn paard heeft geen lichamelijk gebreken en weet dat dit het enige is waar ze mij nog echt mee kan pesten. Dus krijgt ze op haar kop ja. Ik kan gewoon met haar stilstaan en uit het niets komt ze omhoog. Of als ze er even geen zin meer in heeft. Dat moet ik gewoon niet hebben.
Lichamelijk ongemak is natuurlijk wat anders. Maar als een paard het gewoon doet om je te pesten of omdat die daar gewoon even zin in had heb ik er geen problemen mee.