Ik las al enige tijd mee, en gezien het op zich niet zo'n actief topic meer was (?) dacht ik wat onnozele vragen te kunnen stellen.
Buiten dat ik altijd vind dat je je dingen moet blijven afvragen, in plaats van klakkeloos aannemen dat dingen goed zijn zoals ze zijn. Dat dat blijkbaar wel wenselijk is ('het is goed omdat het zo is') wekt wel een beetje mijn aversie

Dan nog, vooral in deze tijd, mag iemand zich zeker afvragen waarom sport in de extremen goed zou zijn. En ik denk dat meer mensen dat zouden moeten doen voordat ze, met behulp van social media (want in die tijd leven we) zichzelf en de 'sport' de nek omdraaien. En dan kan geen enkele klassieke meester de boel meer redden...
In eerste instantie was ik vooral op zoek om mezelf te verbeteren, als dat al mogelijk zou zijn met mijn beperkingen qua kunde, en dat lijkt mij altijd goed. Ja, daar horen in mijn geval vraagstellingen bij. Waarom is iets zoals het is, waarom het nut zou hebben, en waarom in die extreme vorm. Zijn combinaties die gemiddeld rijden, zoveel slechter dan? Als ik dit mag geloven lijkt het daar wel op. En dat geloof ik niet

En nee, ik wil zeker het wiel niet opnieuw uitvinden, maar blijven hangen in ontwikkeling is ook zeker niet juist. Dat iets al honderden jaren op een bepaalde manier gaat, wil niet zeggen dat het perse goed is. En aangezien dingen nu betere bekeken, gemeten en beoordeeld kunnen worden, moet het heroverwegen niet gelaten worden. Als het dan bevestigd dat het goed was, is dat alleen maar fijn, lijkt mij.
Ik hoef niet aan dressuur te doen, wat u betreft. Maar dit is toch wel het topic om vragen te stellen en uitleg te krijgen

Ik stel een domme vraag, en dan krijg ik wel of niet uitleg waardoor dingen voor iemand met 0,0 dressuurkennis wat helderder worden. Lijkt mij altijd een goede ontwikkeling..

En van sommige zaken hebben het nut mij niet overtuigd, dat is ook niet erg. Maar als dit een topic is 'oh kijk dit is de enige juiste weg en vraag er niks over maar doe het gewoon', ja, dan ben je snel klaar inderdaad