Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:Denk altijd aan het onderwijzen van een kleutertje om zijn naam te leren schrijven.
Paarden zijn kleutertjes.
Picasso schreef:Simpelman schreef:Denk altijd aan het onderwijzen van een kleutertje om zijn naam te leren schrijven.
Paarden zijn kleutertjes.
En daar kom ik dan wederom aan mijn tekortkomingen: geduld, geduld en nog eens geduld..... Het ongeduld zit zo in mijn systeem..... nu afleren om teveel en te snel te WILLEN. Meer luisteren, niet boos worden, maar consequent en duidelijk zijn zonder geduld te verliezen. Die pony's van mij zijn goede psychologen....
Sizzle schreef:Aan het werk zetten.
Als je paard werk aanbied moet je dat aannemen.
De meeste vooruit gang krijg je als je de stemming van de dag gebruikt in het werk.
Als je paard fris en fruitig met veel energie is, dan plaag je hem als je een beetje aan een lange teugel gaat rondstappen. Die energie kun je dan gebruiken voor galopwerk bijvoorbeeld.
Picasso schreef:speelt wellicht ook nog mee dat je omgeving vaak al helemaal geen geduld heeft en niet snapt wat je wekenlang aan het doen bent...En daar kom ik dan wederom aan mijn tekortkomingen: geduld, geduld en nog eens geduld..... Het ongeduld zit zo in mijn systeem..... nu afleren om teveel en te snel te WILLEN. Meer luisteren, niet boos worden, maar consequent en duidelijk zijn zonder geduld te verliezen. Die pony's van mij zijn goede psychologen....
Peetstap schreef:Picasso schreef:speelt wellicht ook nog mee dat je omgeving vaak al helemaal geen geduld heeft en niet snapt wat je wekenlang aan het doen bent...En daar kom ik dan wederom aan mijn tekortkomingen: geduld, geduld en nog eens geduld..... Het ongeduld zit zo in mijn systeem..... nu afleren om teveel en te snel te WILLEN. Meer luisteren, niet boos worden, maar consequent en duidelijk zijn zonder geduld te verliezen. Die pony's van mij zijn goede psychologen....