Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tari_42 schreef:chanel1985 schreef:Je hooft niet te roepen, joenohoe. In kleine letters kan iedereeen het ook wel lezen.
Misschien is Joenohoe het ook spuugzat dat er niet goed wordt gelezen en dat er door de zwaardere mensen zo gefrustreerd wordt gereageerd. Het gaat niet over het schoonheidsideaal, wel over de gezondheid van het paard!
pinto_1 schreef:Volgens mij is een topic nog altijd een discussieforum, dus mag iedereen een eigen mening hebben. Heeft niets te maken met niet goed lezen, en als iemand "spuugzat" wordt zou ik toch voorstellen om niet meer te reageren.![]()
Overigens ben ik het met chanel eens, hoofdletters komen nogal agressief over, je mening is duidelijk, ook in kleine letters.
freeride schreef:Tja, dat dikkere mensen die paardrijden zich door de tegenstanders daarvan en hun uitspraken aangevallen voelen is te verwachten, en ook logisch, actie is reactie.
Dus dat mensen die zich aangevallen voelen veneinig uit de hoek komen, en dingen roepen als; een dunne spriet die niet kan rijden is erger, daar ga ik niet te sterk op in, het is een natuurlijk proces dat doorlopen moet worden door deze mensen; als je eigenlijk zelf al niet 100% zeker bent dat je je paard (en jezelf) niet in de weg zit met je gewicht, komt dit hard aan...maar, liever gekwetst door de waarheid dan getroost door een leugen denk ik dan.
Na de schok van realitiet, komt de ontkenning,tegenspreken, en daarna, als het proces doorlopen wordt op een natuurlijke manier, komt de erkenning, en dus ook het verdriet,het rouwproces, en dan kan het 2 kanten opgaan, of je onderneemt actie(op dieet of een sterker paard), of creatief, spant je paard in, of je stopt met rijden en rouwt daar ng een tijdje om tot je erin berust.
Maar om dit proces op een natuurlijke wijze te doorlopen, moet je zelf en je omgeving eerlijk en oprecht zijn...en daar wringt de schoen nog weleens, uit egoisme ga je door met wat je doet, ten koste van...je paard.
niet iedereen vind dat alleen dikke mensen niet mogen/kunnen rijden, ik ben ook te dik/zwaar bevonden voor mijn paard
,heb gewoon broekmaat 42 [ voor de benen ]/ taille 38 en een DcupjeMaritAriel schreef:Ik vind het een logische reactie . Iedereen mag zijn mening geven , maar het moet wel eerlijk blijven tegen over het paard . Alleen maar dat ikke ikke ikke. Iedereen heeft recht op rijden ... Dat word hier constant gezegd , maar het paard heeft geen rechten meer? Omdat een ruiter persee met zijn dikke kont er op wil moet het paard daar maar weer de dupe van zijn? Dat is toch te belachelijk voor woorden ? Maar wel dingen die ik hier vanaf pagina 1 regelmatig voorbij heb zien komen! En dat zal voor Joenohoe het zelfde gelden . Als er dan weer iemand met zo'n reactie komt , schrijf ik ook nog nét niet in hoofdletters.
chanel1985 schreef:Pas op ik ga mee met jullie mening tot een bepaald punt, maar ik vind dat julie overdrijven op sommige punten.
BV ik vind ook niet dat iemand van boven de 90-100 kilo op een paard hoort te zitten, maar als ik dan hoor dat sommige bv 75- 80 kilo voor een paard ook al teveel vinden, dat vind ik overdreven.
Yamcha schreef:chanel1985 schreef:Pas op ik ga mee met jullie mening tot een bepaald punt, maar ik vind dat julie overdrijven op sommige punten.
BV ik vind ook niet dat iemand van boven de 90-100 kilo op een paard hoort te zitten, maar als ik dan hoor dat sommige bv 75- 80 kilo voor een paard ook al teveel vinden, dat vind ik overdreven.
Voor mijn merrie is die 75 - 80 echt te veel. Ze is wel 1.70, maar ze is echt rank. En het punt is ook, dat zij geen keus heeft. Ik kan voor haar kiezen, maar ze kan het niet zelf. Zij kan niet snappen dat iets schadelijk kan zijn voor haar.
Ik krijg complimenten over haar rug, die is wat week, en haar lijntje is strakker geworden de afgelopen tijd. Haar rug ziet er heel goed uit. De fysio is tevreden, de zadelmaker ook. Ik zou toch dom zijn als ik haar gezondheid, en conditie zomaar weg zou gooien omdat er een zwaar (voor haar) persoon op wilt? Ik vind dat niet eerlijk.
Ze kan nu omrollen hè, eerst rolde ze een kant op, maar niet over de rug helemaal, sinds een tijdje doet ze dat. Ze is heerlijk los in haar lijf, los en lenig en soepel, en dat is ook omdat ik zuinig op haar ben. Dat ze laat ingereden is speelt ook mee, en dat we goed over haar training nadenken ook. Maar ook dit deel.
er het beste van te maken.Wij dikkerts weten natuurlijk heel goed dat wij nog meer aan onze techniek werken moeten of heb ik het mis. Ps ik weeg 106 kg.