Misschien allemaal de eerste post nog eens lezen?
De stelling gaat dus over mensen die te dik zijn (en niet of je dan te zwaar bent voor je paard!)(dus wat dat betreft heb ik dan ook onzinnige dingen gepost)
Citaat:
Nee, dit is ten eerste totaal geen aanval op dikke mensen of discriminatie.
Wat hier staat is trouwens vooral niet voor toepassing voor mensen met dikmakende medicijnen, zeker niet!
Persoonlijk vind ik dat je daar de consequentie van moet dragen, dat je dan misschien (even - tijdelijk) niet op de rug van een paard moet gaan zitten. Dat doe je tenslotte ook niet als je net een hernia hebt, of wanneer je na een bevalling de stiksteekjes nog hebt zitten
Citaat:
Ik zie het op concours steeds meer, te dikke mensen te paard.
Ik erger me er ook steeds meer aan.
De TS ergert zich daar aan en krijgt - voor het ventileren van die mening - de hele wereld over zich heen.
Citaat:
- Je zit het paard, hoe je het wend of keert gewoon in de weg.
Paardrijden is al moeilijk genoeg, door die extra kilo's kan je niet makkelijk meezitten o.i.d.
Inmiddels is bewezen dat dit inderdaad klopt (en er zijn altijd uitzonderingen - maar "mee zitten" is sowieso al niet voor iedere ruiter weggelegd, laat staan als daar een overgewicht aan gekoppeld is)
Citaat:
- Daarnaast vind ik het ook gewoon niet eerlijk voor het paard, omdat jij als eigenaar ook minder kan eten zodat je paard het makkelijker heeft.
Dat is toch netjes gedacht van die jongen? En zeker niet onredelijk... het gaat immers over het welzijn van het paard en dat hebben we met zijn allen hoog in het vaandel staan!
Citaat:
- Is het wel gezond? Is er geen grens? Je kan mij nooit wijsmaken, dat als er 100 kilo op je rug drukt dat je daar veel gezonder van wordt
En hier wordt het kennelijk lastig - waar LIGT die grens? Voor de mens in kwestie is het overgewicht ook niet gezond. En een paard is niet gemaakt om op te zitten, dus waarom dat dan extra zwaar maken voor het dier?
Citaat:
Ben ik hier nou zo extreem in?
Nee - eerlijk gezegd vind ik het schattig dat een jongen van 16 zich hier druk over maakt, ook al drukt hij zich wat onbeholpen uit. Maar het is zeker niet extreem.