freeride schreef:@Bethje, klopt dat 78 kilo niet vreemd is, maar het is wel ongezond, en dus te zwaar, en dan heb je het over de gem.vrouw in Limburg, in Groningen lag dat gemiddelde al op 87 kilo.
En niet om persoonlijk of grof beledigend te zijn, maar ik vind 1.72m en 75 kilo, en dus normaal volgens jou, niet normaal, dit is ook een beetje de basis van het gewichtsprobleem in de hele westerse wereld, omdat het meer regel dan uitzondering is, dat mensen een hogere BMI hebben, en daardoor het gemiddelde straatbeeld veranderen, begint iedereen het ook normaal te vinden.
Die opmerking over 60 kilo en lichter is norm in Hollywood, slaat echt nergens op, omdat ik vind dat iedereen een GEZOND lichaam zou moeten hebben,5 kilo overgewicht is al schadelijk!
Ow ja, en dat na je 30ste alles een beetje verandert ga ik niet ontkennen, maar om dat nu altijd als excuus te gebruiken voor overgewicht vind ik erg zwak.
Ik ben net als jij 1.72m, weeg 56 kilo en ben 35 jaar oud, en ik heb daar geen excuus voor.
Ben het wel met je eens over wat je zegt over sportpaarden en hoe veel stevige diren plaats moeten maken voor ranker en slanker.
Freeride, als ik jouw gewicht en lengte even op de BMI maatstaf leg, heb je ondergewicht.
Maakt mij niet uit, hoor, maar ga dan niet jouw maatstaf langs een ander leggen.
Jij bent tevreden met jouw gewicht, ik kan me ook voorstellen dat Bethje (die net iets boven het ideale gewicht volgens hetzelfde BMI komt) ook tevreden is met zichzelf.
Mijn persoonlijke mening: als jullie beiden tevreden zijn met hoe je bent, wat is dan het probleem?
En even on-topic: qua rijden vind ik het ook nog absoluut binnen de marges, denk dat een paard niet op "onsjes" gaat letten.