Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Don_Marcello schreef:Ik bedoel fysieke inspanning. Willen we maximale krachtige snelle (in de ogen van van sommige te gespannen/geforceerde ?) bewegingen of vloeinde en harmonieuze die moeiteloos uitgevoerd worden (en dus het paard niet laten zweten).
Kafue schreef:He Zorba heb je eerst een tekst geschreven en die later weer weg gehaald ( geef mijn portie maar aan fikkie). Maar ja ik durf tenminste een foto te plaatsen wat ik over jou niet zeggen kan.
En nee Mireille je denkt zeer zeker niet te simpel, iets waar wij ons hoofd niet over breken maar simpel uitvoeren kan voor een ander wel een heel groot probleem zijn of heel erg moeilijk. Het is maar net tot waar het intelligentiepeil gestegen is.
Maar nogmaals wie zijn grensen niet leert te verleggen zal nooit voorbij die grens komen. Je moet iedere keer een stapje verder anders blijf je hangen. En als je daar volstrekt tevreden mee bent is er niets aan de hand ben je daar niet tevreden mee tja dan zul je wederom de grens van je eigen kunnen en van die van het paard moeten verleggen.
Je wordt immer geboren als je nog helemaal niets kunt en dan moet je leren zitten, lopen, praten, als je je grens niet telkens verlegt blijf je altijd baby die alleen maar eet, plast poept en slaapt.
Dus je zult zwaarder moeten belasten wil je in de wedstrijd kunnen pieken immer niets voor niets is er altijd gesteld dat je thuis een klasse hoger moet trainen dan je op de wedstrijden start.
Zorbadegriek schreef:Kafue schreef:He Zorba heb je eerst een tekst geschreven en die later weer weg gehaald ( geef mijn portie maar aan fikkie). Maar ja ik durf tenminste een foto te plaatsen wat ik over jou niet zeggen kan.
En nee Mireille je denkt zeer zeker niet te simpel, iets waar wij ons hoofd niet over breken maar simpel uitvoeren kan voor een ander wel een heel groot probleem zijn of heel erg moeilijk. Het is maar net tot waar het intelligentiepeil gestegen is.
Maar nogmaals wie zijn grensen niet leert te verleggen zal nooit voorbij die grens komen. Je moet iedere keer een stapje verder anders blijf je hangen. En als je daar volstrekt tevreden mee bent is er niets aan de hand ben je daar niet tevreden mee tja dan zul je wederom de grens van je eigen kunnen en van die van het paard moeten verleggen.
Je wordt immer geboren als je nog helemaal niets kunt en dan moet je leren zitten, lopen, praten, als je je grens niet telkens verlegt blijf je altijd baby die alleen maar eet, plast poept en slaapt.
Dus je zult zwaarder moeten belasten wil je in de wedstrijd kunnen pieken immer niets voor niets is er altijd gesteld dat je thuis een klasse hoger moet trainen dan je op de wedstrijden start.
Had er spijt van vond je er bij nader onzien wel grappig uitzien
![]()
![]()
Zorbadegriek schreef:Misschien kunnen we een afspraakje maken
Kafue schreef:En hoe, dat maakt niet uit zeker? Er zijn toch heel wat grens verleggende manieren bekend die een baby niet tot de gewenste soort volwassene "opleiden". Ach, wat maakt het uit: Top manager of Top crimineel - it's a thin line, wie ziet het verschil nog tegenwoordig (ze zijn toch allebei zindelijk?)?Maar nogmaals wie zijn grensen niet leert te verleggen zal nooit voorbij die grens komen. Je moet iedere keer een stapje verder anders blijf je hangen. En als je daar volstrekt tevreden mee bent is er niets aan de hand ben je daar niet tevreden mee tja dan zul je wederom de grens van je eigen kunnen en van die van het paard moeten verleggen.
Paardentango schreef:
QQQQ schreef:Kafue schreef:En hoe, dat maakt niet uit zeker? Er zijn toch heel wat grens verleggende manieren bekend die een baby niet tot de gewenste soort volwassene "opleiden". Ach, wat maakt het uit: Top manager of Top crimineel - it's a thin line, wie ziet het verschil nog tegenwoordig (ze zijn toch allebei zindelijk?)?Maar nogmaals wie zijn grensen niet leert te verleggen zal nooit voorbij die grens komen. Je moet iedere keer een stapje verder anders blijf je hangen. En als je daar volstrekt tevreden mee bent is er niets aan de hand ben je daar niet tevreden mee tja dan zul je wederom de grens van je eigen kunnen en van die van het paard moeten verleggen.
Karl66 schreef:Niet persé, nee. Wilde alleen maar aangeven dat niet elke verlegging van grenzen goed is, want er wordt hier vaak gedaan alsof dat wel zo is.Q, da's wel weer heel suggestief. Van grenzen verleggen word je geen crimineel dat word je van wetten overtreden en daar heeft Kafue het niet over.
Don_Marcello schreef:Ik bedoel fysieke inspanning. Willen we maximale krachtige snelle (in de ogen van van sommige te gespannen/geforceerde ?) bewegingen of vloeinde en harmonieuze die moeiteloos uitgevoerd worden (en dus het paard niet laten zweten).
Karl66 schreef:Nee, maar het feit dat men met LDR grenzen verlegd, is in mijn ogen geen steekhoudend argument om het "goed" te vinden, want grenzen verleggen is niet per definitie goed.Dus omdat je geen tegenstander van LDR bent, keur je alles goed
Kafue schreef:fotos uit de oude doos ook leuk. Men reed toch "vroeger" beter???????
Kafue schreef:Voor mijn gevoel klopt jouw redenering niet. Dat een mens in het begin niets kan en na verloop van tijd gaan staan en lopen en praten zit er in, het is een natuurlijke ontwikkeling en is geen belasting, er is hier ook geen sprake van een grens verleggen, het kind leert datgene waar het op dat moment aan toe is.Maar nogmaals wie zijn grensen niet leert te verleggen zal nooit voorbij die grens komen. Je moet iedere keer een stapje verder anders blijf je hangen. En als je daar volstrekt tevreden mee bent is er niets aan de hand ben je daar niet tevreden mee tja dan zul je wederom de grens van je eigen kunnen en van die van het paard moeten verleggen.
Don_Marcello schreef:Kafue schreef:fotos uit de oude doos ook leuk. Men reed toch "vroeger" beter???????
wat is oud?
volgens sommige 20 jaar,
Mijn klassiekers gaan wat verder terug. Toen waren er nog geen digitale camera's, maar kon wel al wel aardig paardrijden. Volgens mij heel wat beter dan aan het begin van vorige of deze eeuw.
ik denk dan meer hieraan.
Voorbeeldige piaffe, gereden op een hand, met een heel los contact.