Maar nee, leren zitten is niet mijn ding

Leuk dat flemen!! Leren jullie Spaanse pas ook onder het zadel aan? Ik heb dat niet gedaan, wil dat dat gescheiden blijft.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Horseware schreef:Vraagje: als in draf het achterbeen al van de grond is en het voorbeen nog op de grond staat, betekent dat dan per definitie dat het paard op de voorhand loopt (je zou denken van wel)?
Voorbeeld om te laten zien wat ik bedoel (willekeurige foto):
[ Afbeelding ]
Murosch schreef:Ik denk vandaag veel aan jou Simpelman (en ik denk morgen ook nog wel)![]()
. Bedankt voor je tips (beugels een gat langer en niet meer met de hak drijven maar met zit/knie/kuit), ik heb spierpijn!!!
![]()
Nee zonder gekheid, sjee wat is dat wennen en een bewustwording van een toch wel hele stomme ingeslopen rijfout van de afgelopen jaren. Ik herkende opeens het gevoel wat ik nu had. Zo deed ik het vroeger ook, maar dat is inmiddels lang geleden. Ik heb wel even te gaan voordat me dit weer eigen is en mijn paard ook. Ze snapte weinig van wat baasje aan het doen was, regeerde van amper voorwaarts gaan tot vooruit draven, dus we moeten maar even zoeken hoe of wat. Stretchen ging wat minder. Ik probeer wat meer contact te houden, volg nog steeds gewoon haar bewegingen, maar omdat ik een iets zwaarder contact hou neigt ze heel snel naar het krulletje en als ik dan niet even het contact verbreek, dan blijven we daar.