DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:01

Zorbadegriek schreef:
Mireille1970 schreef:
Welterusten allemaal...

Ik heb me ogen open!!!

Je hebt je grote mond open ja, maar je ogen zitten een afdeling hoger, dat zijn die 2 rondjes die kunnen schitteren en stralen als je ze open doet. Ik doe ze 's nachts dicht (meestal) en overdag altijd open...

En jij? Als ik zo je berichten lees en de plaatjes zie dan ben ik bang van niet hoor. Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:30

Zorbadegriek schreef:
Goed dat je het toegeeft, er is niets beter als zelfkennis van mensen!!
Maar ik vind jou wel een beetje dom.!!!!!
Citaat:

Dank U voor het grootste compliment. Afgod

Geen dank is je man er vandoor?

Hoezo bied je je aan ????

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:32

Nooit geweten dat de D van LDR voor Date stond hahahaha

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:34

Zorbadegriek schreef:
dollemina schreef:
@zorbadegriek, ik vind het wel vreemd dat je pas 1 dag geleden jezelf hebt aangemeld en nu al flink aan het rellen bent gegaan.
Je bent iemand met een heel uitgesproken mening en ik vraag me oprecht af wat je nu eigelijk wil zeggen en waarom je dat op deze wijze doet.

Eigenlijk schrijf je met een N
Dat is hier nou het euvel er word niet gelezen .
Dollemina Ik ben al langer geleden aangemeld !!!!! 25 .09 .2005
Op een andere wijze schijnt het niet bij de paarden vrienden over te komen.
Nou ja paardenvrienden?

Wie kan hier nu niet lezen ??? Dollemina Ik ben al langer geleden aangemeld !!!!! 25 .09 .2005
Zorbadegriek
Bericht onderwerp: Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel
PlaatsGeplaatst: Vandaag 09:17

Tja hier moet je DOM voor zijn om dit in een oogopslag te zien.......

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:37

hahahahahahahaha geweldig!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:58

En speciaal voor professor zo kan het dus ook.
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Fotos met toestemming van de makers hier geplaatst.
Maar zo zie je het maar er zijn ook hele leuke fotos van anky en edward. En je hoeft er niet eens zo veel moeite voor te doen om die te vinden. Altijd makkelijker om mensen op hun slechtste moment te fotograveren en er dan de draak mee te steken.
Bovendien weet ik van sommigen hier dat ze ook Grand Prix gereden hebben althans dat beweren ze kom op plaats jullie fotos dan even van de grand prix, fotos uit de oude doos ook leuk. Men reed toch "vroeger" beter???????

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:59

Mireille1970 schreef:
Nooit geweten dat de D van LDR voor Date stond hahahaha

Wie weet wordt bokt een datingsite. Ha ha ha ha zorbaaaaaatje nou wat zeg je ervan jij en ik in een......... lekker genieten van ..... Haha! Haha! Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:24

Mireille1970 schreef:
Maar ehm, denk jij echt serieus dat dit de definitie is van LDR, dat dit NOOIT gebeurt bij Klassiek, en dat dit absoluut ligt aan LDR en dus nooit zulke lelijke foto's gemaakt kunnen worden bij niet-ldr gereden paarden? (zoals die per abuis word aangeduid als ldr voorbeeld van de klassieke ruiter boven?)

Doe je ogen dan open...
Kom nou eens met een goed moment van een paard in LDR!
(en niet enkel van die "iets dieper ingesteld" foto's die Kafue net plaatste)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:32

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:
Maar ehm, denk jij echt serieus dat dit de definitie is van LDR, dat dit NOOIT gebeurt bij Klassiek, en dat dit absoluut ligt aan LDR en dus nooit zulke lelijke foto's gemaakt kunnen worden bij niet-ldr gereden paarden? (zoals die per abuis word aangeduid als ldr voorbeeld van de klassieke ruiter boven?)

Doe je ogen dan open...
Kom nou eens met een goed moment van een paard in LDR!
(en niet enkel van die "iets dieper ingesteld" foto's die Kafue net plaatste)

Ga nou gewoon eens kijken! LIVE...

En daarbij: LDR is een moment in de weg naar het doel toe: een ontspannen paard in correcte aanspanning die losgelaten in het hele lijf over 4 benen swingend en dragend mooi bovenin is.

En foto's van het losrijden, wie heeft ze? (behalve die die gemaakt zijn bewust om het lelijke en slechte aan te tonen)

Doe nou niet zo paranoia... je weet dondersgoed van de hoed en de rand.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:32

Zo kan het, maar daar word je geen goud winnaar mee. Tong uitsteken
De argumentatie voor is me niet helder, het enige wat ik kan concluderen is de totale controle die de ruiter over het paard krijgt op het moment dat de LDR techniek wordt toegepast.
Het effect is betwistbaar en je zou ook je kunnen afvragen of dit werkelijk de bedoeling is van paardrijden en paardenliefde zoals een aantal mensen hier (terecht?) stelt.

Wat is voor diegene die geen goud op de Olympische wil en hoeft te halen het voordeel? Verkoop van snel opgeleide paarden? Paarden die lekker door het lijf lopen en correct aan de 'hulpen' staan?
Snelle en dus effectieve gehoorzaamheid met een niet denkend maar luisterend paard?
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 16-10-06 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:34

Paardentango schreef:
Zo kan het, maar daar word je geen goud winnaar mee.
De argumentatie voor is me niet helder, het enige wat ik kan concluderen is de totale controle die de ruiter over het paard krijgt op het moment dat de LDR techniek wordt toegepast.
Het effect is betwistbaar en je zou ook je kunnen afvragen of dit werkelijk de bedoeling is van paardrijden en paardenliefde zoals een aantal mensen hier (terecht?) stelt.

Wat is voor diegene die geen goud op de Olympische wil en hoeft te halen het voordeel? Verkoop van snel opgeleide paarden? Paarden die lekker door het lijf lopen en correct aan de 'hulpen' staan?
Snelle en dus effectieve gehoorzaamheid met een niet denkend maar luisterend paard?

Het is een combi van de laatste 3.

Paarden die super los door het lijf zijn, correct aan de hulpen staan (ook aan de hand), effectieve gehoorzaamheid ja (als die ineffectief zou zijn is een paard van 450 kilo levensgevaarlijk), en een meewerkend en MEEdenkend paard...!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:36

Het paard denkt niet, het paard doet.
Denken betekent keuzes kunnen maken, LDR is geen keuze. De enige keuze die het paard nog kan maken is op welk moment het knippert of ademhaalt.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:44

Kafue schreef:
En speciaal voor professor zo kan het dus ook.

Maar zo zie je het maar er zijn ook hele leuke fotos van anky en edward. En je hoeft er niet eens zo veel moeite voor te doen om die te vinden. Altijd makkelijker om mensen op hun slechtste moment te fotograveren en er dan de draak mee te steken.
Bovendien weet ik van sommigen hier dat ze ook Grand Prix gereden hebben althans dat beweren ze kom op plaats jullie fotos dan even van de grand prix, fotos uit de oude doos ook leuk. Men reed toch "vroeger" beter???????

Weet je Kafue, je hebt een geheugen als een zeef, wie heeft er in Hagen 2005 de meeste kritiek gehadt. Wie heeft die foto´s aan lopende band geschoten?
Wie heeft gezien dat Painted Black meer als een uur extreem gereden werd.

Dan kan je niet zeggen en schrijven wat je nu allemaal er uit gooit.
Dat extra voor Professor, laat me niet lachen.

Bovendien op deze foto´s is duidelijk te zien hoe de paarden gereden worden.
Maar ja als men het verschil tussen Salinero, Painted Black en Idool enz nog niet eens ziet, hoe moeten ze de andere verschillen dan kunnen zien.

En de draak ermee steken met Anky en Edward, op foto´s dat doen ze zelf, je weet drommels goed hoe zij rijden op het afrijterrein, en ze doen dat nog steeds.

Schrijf dit alleen omdat ik het niet ruiterlijk vind tegenover anderen dat je net doet of je er niet bij was, er waren er meerdere bij.
En wie was wel de meest fanatieke tegenstandster, van deze extreme rijderij???
Een paar weken later in Aachen weer. Dat begrijp ik niet, helemaal niet.
Dat je nu een ander zg systeem rijdt heeft hier niets mee te maken.
Het gaat om het fijt wat je nu bij deze en andere foto´s verteld.
Jij heb serie foto´s geschoten dus geen moment opnamen. Ben je zeker door de haast vergeten?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:54

Mireille1970 schreef:
Geheugen als een zeef vandaag (schijnt te heersen Clown )? Ik ben al héél wat keren LIVE wezen kijken, en dat zou jij inmiddels moeten weten.
Mireille1970 schreef:
En foto's van het losrijden, wie heeft ze? (behalve die die gemaakt zijn bewust om het lelijke en slechte aan te tonen)

Heb jij geen beelden van je eigen losrijden? Sta je nooit te kijken bij het losrijden op het NK of zo? Maakt niemand daar ooit foto's? Dream on. Mensen die voorstander van LDR zijn en LDR willen leren zouden toch juist ook veel beeldmateriaal daarvan verzamelen en bestuderen? Alle info van de echte experts is dan toch meegenomen?
Ik ben niet paranoia, maar heb werkelijk nog nooit kin-op-de-borst-LDR in combinatie met goed ondertredend achterbeen en kantelend bekken gezien. Niet live, niet op film, niet op foto. En ik heb niet alleen "noodrem momenten" gezien. Op dat laatste filmpje met Anky lijkt zij ook best tevreden met het resultaat, trouwens.
Professor schreef:
Weet je Kafue, je hebt een geheugen als een zeef, wie heeft er in Hagen 2005 de meeste kritiek gehadt. Wie heeft die foto´s aan lopende band geschoten?
Jij heb serie foto´s geschoten dus geen moment opnamen.

Dus Kafue heeft stapels foto's van het inrijden in LDR liggen? Plaatsen die hap! Ja

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:58

Paardentango schreef:
Het paard denkt niet, het paard doet.
Denken betekent keuzes kunnen maken, LDR is geen keuze. De enige keuze die het paard nog kan maken is op welk moment het knippert of ademhaalt.

Wel hoor. Paard kan heel goed keuzes maken en heel goed vooruit denkend herhalen. Dat laatste moet eruit, dat eerste mag. Meedenken is fijn.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:01

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:
Geheugen als een zeef vandaag (schijnt te heersen Clown )? Ik ben al héél wat keren LIVE wezen kijken, en dat zou jij inmiddels moeten weten.
Mireille1970 schreef:

Heb jij geen beelden van je eigen losrijden? Sta je nooit te kijken bij het losrijden op het NK of zo? Maakt niemand daar ooit foto's? Dream on. Mensen die voorstander van LDR zijn en LDR willen leren zouden toch juist ook veel beeldmateriaal daarvan verzamelen en bestuderen? Alle info van de echte experts is dan toch meegenomen?
Ik ben niet paranoia, maar heb werkelijk nog nooit kin-op-de-borst-LDR in combinatie met goed ondertredend achterbeen en kantelend bekken gezien. Niet live, niet op film, niet op foto. En ik heb niet alleen "noodrem momenten" gezien. Op dat laatste filmpje met Anky lijkt zij ook best tevreden met het resultaat, trouwens.
Professor schreef:
Jij heb serie foto´s geschoten dus geen moment opnamen.

Dus Kafue heeft stapels foto's van het inrijden in LDR liggen? Plaatsen die hap! Ja

Zegt dat iets over het rijden of over jouw zien-vermogen? Knipoog

Ik heb het namelijk al duizend keren gezien. Maar ik wil met alle plezier zeggen dat dat aan mij ligt, dat ik het niet zie EN niet snap, en vervolgens mijn ervaringen koesteren? Als je daar gelukkiger van wordt.

Ervaringen delen is fijn toch?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:03

Mireille1970 schreef:
Zegt dat iets over het rijden of over jouw zien-vermogen? Knipoog

Ik heb het namelijk al duizend keren gezien. Maar ik wil met alle plezier zeggen dat dat aan mij ligt, dat ik het niet zie EN niet snap, en vervolgens mijn ervaringen koesteren? Als je daar gelukkiger van wordt.

Ervaringen delen is fijn toch?
Waarom denk je dat ik om die beelden vraag? Zou graag willen weten wat jij denkt te zien Ja . Als jij dat overal ziet, moet je daar ergens beelden van kunnen vinden. Echt.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:15

Ja moet ook vast wel lukken, betwijfel dan wel of wij hetzelfde zien... daarvoor zou je samen live iets moeten zien.
Ik heb het dagelijks gezien omdat ik er dagelijks mee werkte bijna 12 uur per dag. Ik heb op het NK ook genoten van het losrijwerk van Avg. Zo mooi door het lijf, zo vriendelijk in het beeld, zo losgelaten en ontspannen, en zo mooi dragend op achter en met de kin op de borst zonder teugeldruk. Op één enkele ophouding en één keer been zo mooi voor zich weten te zetten. Zo mooi van de grond af en snel aan het been. Zo stil in de aanleuning. Zo mooi

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:17

En van die (losrij)foto's maak ik niet. Ik zal Antoinette eens vragen of die ons kan helpen.

De paarden die ik reed heb ik persoonlijk geen foto's van. Wel met de nieuwe eigenaren maar dat is allemaal in de proef.

Misschien bij Arnd en dan erp intypen ofzo, maar die kan en mag je weer niet linken.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:25

Mireille1970 schreef:
En van die (losrij)foto's maak ik niet. Ik zal Antoinette eens vragen of die ons kan helpen.

De paarden die ik reed heb ik persoonlijk geen foto's van. Wel met de nieuwe eigenaren maar dat is allemaal in de proef.

Misschien bij Arnd en dan erp intypen ofzo, maar die kan en mag je weer niet linken.
Nagelbijten / Gniffelen Ja, dat kan wel Bloos
Heb ik al gezocht, veel Anky foto's maar niets echt LDR - mag vast niet van Anky Knipoog

Maar heb jij bij bijv. dat filmpje van Idool ook het oh&ah gevoel dat je beschrijft van het inrijden bij de NK?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:29

Mireille1970 schreef:
Ja moet ook vast wel lukken, betwijfel dan wel of wij hetzelfde zien... daarvoor zou je samen live iets moeten zien.
Ik heb het dagelijks gezien omdat ik er dagelijks mee werkte bijna 12 uur per dag. Ik heb op het NK ook genoten van het losrijwerk van Avg. Zo mooi door het lijf, zo vriendelijk in het beeld, zo losgelaten en ontspannen, en zo mooi dragend op achter en met de kin op de borst zonder teugeldruk. Op één enkele ophouding en één keer been zo mooi voor zich weten te zetten. Zo mooi van de grond af en snel aan het been. Zo stil in de aanleuning. Zo mooi

Tja dat vind men mooi, dat is gewoon rijden anders om.
Als men dat mooi vind????

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:29

Professor schreef:
Daar ben ik nou nieuwsgierig naar: Zien wij exact het zelfde, maar vinden wij iets heel anders, of kijken wij naar totaal verschillende plaatjes?
Ik vermoed steeds meer het laatste, vandaar dat ik om plaatjes vraag. Immers, volgens mij zijn wij het allemaal eens dat de Ulrike DVD beelden NIET mooi zijn en volgens mij vinden niet velen hier de Idool video nou echt mooi. Of vergis ik me?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:33

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:

Nagelbijten / Gniffelen Ja, dat kan wel Bloos
Heb ik al gezocht, veel Anky foto's maar niets echt LDR - mag vast niet van Anky Knipoog

Maar heb jij bij bijv. dat filmpje van Idool ook het oh&ah gevoel dat je beschrijft van het inrijden bij de NK?

Het filmpje kan niet meer bekeken worden dus dat kan niet meer. Heb het dus niet gezien. Sorry. Maar ik kende Idool al vanaf zijn 3e jaar bij Tim. Ik reed tegen hem bij de VSN finale en kwam hem vaker tegen. Ook daarna bij Anky. Fijne galop, gewone draf, drama stap. Dat is allemaal nog goed verbeterd bij Anky de laatste jaren. Ik vond het een mooi en zeer rechtgericht dier, een uitgestudeerd paard, goed leerpaard.
Dat oh en ah gevoel heb ik bij Idool echter nooit gehad.

Het rijtechnische vond ik superknap ja dat wel.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:36

Professor schreef:
Mireille1970 schreef:

Tja dat vind men mooi, dat is gewoon rijden anders om.

Vind je dat niet mooi dan?

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:37

Als je goed naar die foto's kijkt, dan zie je dat de paarden voor het moment dat deze foto's genomen zijn al een veel zwaardere inspanning hebben geleverd. Die inspanning is zwaarder geweest, dan de proef die ze nog moeten doen. Je ziet ook duidelijk hoe deze paarden gereden worden, als ze hun kunstjes in de proef, niet laten zien. Het doel is duidelijk.