Dus ik vertrouw er ook wel op dat dit me gaat lukken, zeker nu ik weet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Bedankt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anne_Sproet schreef:Simpelman, bedankt! Ik denk dat ik inderdaad te lief was, of gewoon al snel tevreden omdat ik dan denk dat hij het lastig vindt. Maar hij mag nu inderdaad wat meer reactie geven op mijn hulp. Hier ben ik ook vanochtend meteen mee begonnen. Gewoon stil zitten en één keer drijven, waar dan reactie op moet komen. Dit ging gelijk al een stuk beter en hij reageerde op een hulp al veel actiever. Ik hoefde ook helemaal niet hard te doen ofzo, maar gewoon consequent wat meer reactie vragen op een hulp en vervolgens weer niks doen. Telkens als hij goed reageerde liet ik hem even lang en laag of ik ging even stappen.
Het enige wat ik lastig vind is dat ik op dat moment voor mijn gevoel heel stil/ontspannen zit en helemaal niets doe, maar dan kijk ik naar mijn benen en die wiebelen nog steeds alle kanten op (vooral in stap).. Dus ik ben nog steeds onbewust aan het duwen met mijn zit op een of andere manier.
Milkberry schreef:Ik vraag juist stelling met mijn zit. En begrens met mijn buitenteugel,zodat hij niet te veel stelling aan kan nemen. Hij buigt heel makkelijk om mijn binnenbeen. Ik heb mijn binnenteugel dan niet los, wel gewoon contact. Niet extra.
Waar is dat extra contact dan voor nodig eigenlijk?
Starbreeze schreef:Milkberry schreef:Ik vraag juist stelling met mijn zit. En begrens met mijn buitenteugel,zodat hij niet te veel stelling aan kan nemen. Hij buigt heel makkelijk om mijn binnenbeen. Ik heb mijn binnenteugel dan niet los, wel gewoon contact. Niet extra.
Waar is dat extra contact dan voor nodig eigenlijk?
Dat doe ik ook met mijn zithet is een samenspel. Ik denk ook niet dat je het moet zien als extra gewicht op de teugel nemen, het is heel subtiel begeleiden wat ik doe.
Waar is dat contact voor nodig? Jij geeft aan dat je paard omhoog komt in een wending. Misschien dat als je iets bewuster en subtieler gaat begeleiden dat het wel lukt
Citaat:Edit, onder stelling vragen valt voor mij niet buigen om het been, dat komt daarna pas. Stelling is de eerste inzet van de wending, eerst buiging achter de kaak, dan volgt het lichaam (dat doe ik met mijn zit). Dit volgt elkaar dus wel binnen die 3 passen op, vrij vlot dus.
Misschien ligt daar je oplossing, ik weet het niet hoor. Maar misschien vraag je te snel om het lichaam de andere kant op te buigen waardoor er balansverlies is.