Vlinder25 schreef:Yamcha denk vooral wat je wil. Omdat ik het niet met je eens ben wil niet zeggen dat ik een slachtofferrol aanneem! Doe is ff normaal zeg!
Maar alles wat aangedragen wordt wat ook slecht is voor een paard wordt ook van tafel geveegd!
En het woord 'neger' vind ik anno 2011 discriminerend ja! Ik zou dan maar eens opzoeken wat een neger echt is. En dat heeft geen reet te maken met deze discussie over te zwaar zijn!
Het welzijn van het paard staat voorop ja! En zoals gezegd en zijn veel meer zaken wat dat negatief kan beinvloeden. Maar dat mag allemaal niet aangedragen worden.Dus bespaar me je praatjes over dat je denkt te weten wat ik wil. Alsjeblieft zeg waar gaat dit over? Het wordt lachwekkend. Hoe oud zijn de mensen hier eigenlijk? 12?
Je leest niet, of begrijpt niet wat je leest. En dan druk ik het nog beschaafd uit. Als je na 176 pagina's denkt dat ik jou aanspreek en jouw naam niet durf te noemen, heb je er geen ruk van begrepen. We stellen dezelfde vraag, namelijk wat is te zwaar om op een paard te stappen. Dat is inderdaad de vraag. Ik rijd overigens helemaal geen paarden meer, en pretendeer ook de kennis niet te hebben. DAAROM wil ik ook graag antwoord op dezelfde vraag als jij, en zoek ik dat antwoord in onderzoeken en uitspraken van deskundigen. Als jij je zo aangesproken voelt, zet dan gewoon zelf je computer uit ipv mij persoonlijk aan te vallen. Dat zielige gedoe over anderen die wel zo'n perfect figuur hebben... Pffffffffff. En je hebt GEEN idee of en hoeveel paarden ik heb, en waarom ik die wel of niet heb. En dat gaat je ook geen kont aan.
En dan over de opmerking neger: dat is dus exact wat ik bedoel. Het woord mag niet gebruikt worden, in welke context dan ook, omdat mensen het bij voorbaatb discriminerend vinden. Terwijl mijn boodschap juist was, dat dingen benoemd moeten kunnen worden als daar AANLEIDING TOE IS. Du ALS huidskleur een effect had gehad op paardenwelzijn, dan had het benoemd mogen worden. En dan heb ik expres een voorbeeld genomen dat van de zotten is, om aan te tonen dat mensen bij het gebruik van een woord al lange tenen krijgen, ongeacht waarom dat woord wordt genoemd en welke bedoelingen daar achter zitten. Want dat is wat er gebeurt: gezeur over kwetsingen, discriminatie, en verwijzingen naar wat allemaal nog meer slecht is voor je paard.
Er staat NERGENS dat de dingen die jij noemt NIET slecht voor je paard zijn. Sterker nog: ik probeer je duidelijk te maken dat je gelijk hebt, dat andere dingen ook slecht zijn, maar dat dat in dit topic niet aan de orde is. Als iemand mij lelijk vindt, en mij uitscheldt voor lelijk wicht, maakt dat die ander niet knapper. Als je die dingen niet los van elkaar ziet, heeft deze discussie uberhaupt weinig zin.
Trouwens opvallend dat als je je best doet uit te leggen dat je het niet kwetsend of slecht bedoeld, maar dat je gewoon net als anderen een antwoord op een vraag zoekt, maar dat antwoord niet past in het straatje van een ander, die ander meteen met allerlei argumenten komt over perfect figuur, alles denken te weten, dat de computer ook uit kan, etc. En dan nog ik wederom niet jouw naam, Vlinder, omdat jij niet uniek bent in je uitspraken.
Ik ben overigens 30, en geen 12. En je hebt geen idee wat voor gewicht ik heb, want de foto's in mijn profiel die je kennelijk bent gaan bekijken om terug te kunnen schieten, zijn oud! En als je foto's had gezien van mij, 100 kilo wegend, had je zeer wqaarschijnlijk gezegd: je hebt geen recht van spreken want je bent zelf vet. Maar omdat je foto's ziet van mij terwijl ik 60 kilo weeg, roep je iets over dat het zo makkelijk is met een perfect figuurtje. Nou bij deze: bedankt voor het compliment.
En last but not least: al die mensen die NIET op hun paard stappen vanwege hun gewicht, en wel begrijpen wat er hier gezegd wordt, laat je die bewust links liggen? Vraag je je niet af hoe het komt dat sommigen de discussie hier WEL gewoon op een normale manier kunnen voeren ondanks dat ze zichzelf te zwaar vinden om op een paard te stappen?
Ik heb jou trouwens een hele duidelijke vraag gesteld: als bewezen zou worden dat boven een bepaald ruitergewicht schade aan het paard toegebracht zou worden, wat zou dat voor jou dan betekenen? Zou je daar iets mee doen? of zou je dat naast je neerleggen?