Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tari_42 schreef:@vlinder: dus jij wilt beweren dat mensen met serieus overgewicht zich nog goed en soepel kunnen bewegen? Hoeveel moeite moeten ze vaak doen om OP het paard te komen? En dat is niet kwetsend bedoeld, dat is gewoon de realiteit. En het gaat in heel dit topic NIET over mensen die een kilootje of 5 te zwaar zijn, nee het gaat over mensen met serieus overgewicht! En ja, daar wordt inderdaad kritisch op gereageerd. Er zijn ook genoeg mensen die te zwaar zijn die door hebben dat het schadelijk kan zijn voor hun paard en er dan niet opstappen. Daar heb ik dan respect voor. Omdat ze het belang van hun dier voorop stellen en niet hun eigen plezier.
Als je een hond zou hebben en er wordt bewezen dat het schadelijk is om elke dag 3 km met hem te gaan wandelen. Blijf je dat dan nog doen omdat jij het leuk vind om te gaan wandelen? Als je "ja" antwoord op die vraag, dan stel ik me de vraag waar je redelijk en gezond verstand zit.
gummie schreef:Vlinder25 schreef:Haha een neger te paard! Alleen al het woord neger is in 2011 vrij discriminerend. Maar goed
Ben blij dat je mijn punt nog eens even benadrukt

Niemand vraagt je om je te vermoeien door te reageren op berichten van mensen die het niet met jou eens zijn.Tari_42 schreef:om te weten of je overgewicht hebt of niet.. bereken dan zelf je BMI. Als je niet weet hoe je dat moet doen: lichaamsgewicht in kg delen door het kwadraat van je lichaamslengte (in meter)
Heb je een bmi tussen de 19 en 24, dan zit je goed, zit je hoger dan heb je overgewicht.
En voor de rest heb ik het hier wel gehad. Mensen die te zwaar zijn voor hun paard: doe maar lekker door maar kom naderhand niet zeuren in een ander topic dat je paard rugproblemen heeft.