Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:Het is ongeveer 25 jaar geleden dat ik tegen mezelf zei "ik wil nooit geen les meer hebben".
Het is (was voor mij) allemaal brandhout.....
Zelf doen....
Kijken en luisteren, lezen en nadenken, voelen en experimenteren, workshops zonder paard, kijken naar meesters, naar wedstrijden, naar vriendelijke amateurs die het leuk doen, video's, foto's, mezelf laten filmen, discusieëren maar nooit geen les meer.....
Starbreeze schreef:Denk je dat dat aan de lessen zelf ligt Terpentijn?
Simpelman schreef:Je hebt heel veel ervaring, ga gewoon zelf aan het werk, voel je paard en kijk naar jezelf.
Neem je eigen beslissingen.
Eerst het hals trekken bevestigen, geen big deal, van daar uit voorwaarts rijden, geen big deal.
Als je voelt dat je paard los laat, buigen op gebogen lijnen, is dit bevestigd, overgangen stap draf stap.
Denk daarna weer eens aan "les".
Jennyxx schreef:Jij hebt hetzelfde met de Ghost als ik. Doordat er geen kniewrongen op zitten en het een geheel plat dun zweetblad is, bewegen de benen toch net even wat meer. Dat geeft ook een wat onrustig beeld.
RoyalMemory schreef:Jennyxx schreef:Jij hebt hetzelfde met de Ghost als ik. Doordat er geen kniewrongen op zitten en het een geheel plat dun zweetblad is, bewegen de benen toch net even wat meer. Dat geeft ook een wat onrustig beeld.
Dat vind ik wel een nadeel, hij wordt daar ook onzeker van. Ik vind het ook niet prettig dat ik bij dit zadel stevig moet aansingelen. Dus, ik verwacht begin volgende week een ander zadel