Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nefertarie schreef:Ja, inderdaad. Lekker actief rijden dus!
Hij reageert soms ook slecht op mijn been. Dat is ook echt een aandachtspunt.
Manou_xxx schreef:Leuk Sodeletuut! Paardje loopt ook mooi!
juliedo24 schreef:Ziet er relaxed uitleuk!
TurboTinker schreef:Het geheel ziet er vanuit jou heel stijf en strak uit.
Wat ik als tip zou meegeven, werk aan je houding, zelf leren ontspannen, goed ademen ( let daar goed op).
En voor je paard, schakelen en figuren rijden, beetje stelling vragen. Rijden op buitenbeen en buiten teugel.
Eerst actief op been, dan kun je daarna wat van voor gaan vragen.
Liever zijn neus eruit dan te diep.
TurboTinker schreef:Waar staat traversale hulp voor als ik vragen mag? Dat ken ik niet.
Maar ik snap je manier van rijden.
Mijn paard heb ik dat op buitenbeen en teugel geleerd. Begrenzen en wenden. Binnenhand voor stelling en evt doorvragen om te zakken in zn hals. Binnenbeen om hem evt meer te laten buigen in de wending.
TurboTinker schreef:Ja dat snap ik wel idd. Want bij SV/SB moet hij toch ook op je binnenbeen.
We werken er aan hoor, want ook met wijken, rij je met je binnenbeen naar buiten toe.
@ joolien,ik mag niet aan mijn binnenteugel sturen, want daarin wil meneer wegklappen over de buitenschouder. Maar ik zal mn binnenbeen eens meer gaan gebruiken. Kijken wat voor effect/ resultaat dat heeft.
TurboTinker schreef:Ja dat doe ik ook, maar ik zit nu niet bewust aan de binnenteugel. Of gelijke druk. Of buiten meer dan binnen.
Juf zegt wel dat t nu de tijd is om echt op 2 teugels te gaan rijden.
Blijf momenteel een beetje hangen.
Clublessen zijn niet alles. Maar wel elke week