maybritt schreef:De beste stuurlui staan aan wal,
In dit geval: presteren zelf niet op hoog niveau.
Waar is dit op bedoeld??????
Begrijp dit even niet????
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maybritt schreef:De beste stuurlui staan aan wal,
In dit geval: presteren zelf niet op hoog niveau.
marcolemar schreef:Nog een leuk ldr filmpje van anky gespot zie: http://video.yahoo.com/video/play?&ei=U ... 944283&b=0
marcolemar schreef:Nog een leuk ldr filmpje van anky gespot zie: http://video.yahoo.com/video/play?&ei=U ... 944283&b=0
Don_Marcello schreef:marcolemar schreef:Nog een leuk ldr filmpje van anky gespot zie: http://video.yahoo.com/video/play?&ei=U ... 944283&b=0
Wel raar dat ze erbij zeggen dat dit een training is van bonfire. Het is toch duidelijk Idool die ze daar rijdt.
Kafue schreef:Gohhhh reed ze toen al LDR?
Nee he he he grapje.
Ik denk dat het aanvallen van haar methode absoluut geen zin heeft of ooit zin zal gaan krijgen.
Okee mischien niet perfect of helemaal niet perfect hoe ze daar gaat, maar moet zij weten toch.
Ze is er we olympisch kampioen mee geworden en het paard leeft volgens mij nog steeds.
Verder zie ik termen voorbij komen en over wat de meeste instructeurs al dan wel of niet weten wat natuurlijk verwoordingen zijn die nergens op slaan. Eerstens is het nog zo dat als je heel lang met bepaalde combinaties aan het trainen bent dat je in kunt dutten voor tekortkomingen en eventuele blokkades en ten tweede is het zo dat waarschijnlijk het gros wel weet hoe het moet al is de weg van de minste weestand vaak prettiger.
Er zijn genoeg ruiters die gewoon niet willen horen dat ze voor de handrem erop hebben en achter gas staan te geven, ruiters die alleen maar menen zelf alles goed te doen. Maar aan de kant van het instructeurskorps heb je die ook die niet zien dat er een terugwerkende hand is, te veel stelling, een weinig actief ondertredend achterbeen noem maar op.
Problemen die ruiter en instructeur moeten onderkennen. Allereerst is het voor de ruiter very important te voelen als er achter geactiveerd moet worden, en te weten dat eerst de motor voorwaarts moet draaien dus dat het paard in je hand moet lopen alvorens je überhaupt ook maar voor iets kunt vragen of stellen. Dat als je meer wilt je ook meer moet geven. Het paard of althands de meeste paarden gaan niet vanzelf nee nee verre van dat die moet je echt activeren en qonsequent zijn.
Ik denk dat je met het normale toepassen van het skala een heel groot eind komt. <En natuurlijk moet je regelmatig kijken of de spieropbouw klopt en mooier wordt. Alle problemen voorwaarts oplossen en niet achterwaarts gaan rijden als het ware.
Extremiteiten daar houd ik ook niet van maar als anky haar paardjes extreem wil rijden dat moet ze zelf weten. En als er wannabe,s haar na willen apen nou ja jammer dan. Die lopen vanzelf tegen de problemen aan want je hebt een heel actief paard nodig wil je met de handrem er dermate op nog zo kunnen gaan en die paarden daar zijn er maar weinig van.
En zoals goofy het beschrijft dat is nu precies de beschrijving die aansluit bij de manier waarop ik mijn rijlessen op het moment volg. Ja en ik stel inderdaad wel eens meer in maar dit om de juiste halspier te trainen op te laten bollen ik had iets te veel de verkeerde besspiering getraind.
Dus zitten we in ieder geval op het goede pad.
Kafue schreef:Als je denkt dat zij ermee gaat stoppen inderdaad niet nee. Dus als je met een techniek/methode olympisch kampioen kan worden en het paard valt er niet direct dood bij neer, dan zal jou het verder niet boeien? Lekkere struisvogel politiek.Ik denk dat het aanvallen van haar methode absoluut geen zin heeft of ooit zin zal gaan krijgen.
Okee mischien niet perfect of helemaal niet perfect hoe ze daar gaat, maar moet zij weten toch.
Ze is er we olympisch kampioen mee geworden en het paard leeft volgens mij nog steeds.
Paardentango schreef:Men is nog niet zo bedreven met PhotoShop zeker?Geduld hebben QQQQ....
QQQQ schreef:Mireille1970 schreef:Nee, maar je bent wel "ingeprent" met wat je mooi vindt. En dit verbaast mij dan ook niet:Weet niet? Want ik sta niet negatief tegenover een rij-systeem.Mireille1970 schreef:Dezelfde afkeur voor "andere" paarden (of voorkeur voor "bepaalde" paarden) uitte Kafue eerder ook al. Daar kan ik nou niet bij: Ik zie liever een paard van een type die ik niet zo leuk vindt, maar die correct en vriendelijk wordt gereden, dan een paard om van te kwijlen (met super aangeboren gangen etc) die onvriendelijk (en vaak zelfs grof) wordt gereden.Heb geen voorkeur voor systeem, ben wel gek van paarden maar wel van paarden die ik leuk vind...
Mireille1970 schreef:Vandaar de ""Ingeprent vind ik een nare tonatie hebben.
marcolemar schreef:Nog een leuk ldr filmpje van anky gespot
Goofy44 schreef:Maar wat vind jij zelf van die video?marcolemar schreef:Nog een leuk ldr filmpje van anky gespot
Dit is een van de oude video's die op internet circuleert. Dit spotje is mede de aanleiding en ondersteuning van de diskussie geweest, met name in de VS en Canada. Op het UDBB zit een heel kippehok wat niet kan rijden, maar wel denkt te weten hoe je moet rijden.
Een reserve amazone van een oud Olympisch team voert daar de leiding over de discussie. Die preekt standvastig een evangelie als een geloof dat er in wordt geramd.
Goofy44 schreef:Bij ronder instellen: 1/. de ruiter heeft meer controle, 2/. het paard heeft <de kans niet> <zichzelf op te blazen>.
---> Het instellen is de manier om dit te bereiken.
Ik zie het liever anders: het paard is totaal ontspannen, er is geen noodzaak voor meer <mechanische = instelling> controle en het paard zal zich niet opblazen. Dat kan je op andere manieren bereiken. Ieder z'n ding. Een paard dat ontspannen is, is niet sloom, is super alert, reageert op de kleinste aanwijzing ...... Je bereikt dat alleen anders.
Bij inrijden van paarden is de methode (in dit verband) bepalend voor het gedrag van het paard. Dat kan je conditioneren of naadloos laten aansluiten op de aard (mentaal) van het paard.
Kafue schreef:Gohhhh reed ze toen al LDR?
Nee he he he grapje.
Ik denk dat het aanvallen van haar methode absoluut geen zin heeft of ooit zin zal gaan krijgen.
Ze is er we olympisch kampioen mee geworden en het paard leeft volgens mij nog steeds.!!!!!!!!?????????????????????
.