Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Veel mensen willen nou eenmaal iets om te volgen. Dat is met eten, sporten, recreeren, kleding en religie allemaal niet anders. Het is niet de bedenker die schuld is aan volgelingen met oogkleppen.
Een beetje meekijken bij alle vormen van stromingen kan in iedergeval nooit kwaad.
Het is pas een probleem als iemand zo in de 'religie' meegaat dat diegene niet meer open staat voor nadenken.
SinneJ schreef:ik vind absoluut ook dat oogkleppen en vooroordelen het leren alleen maar in de weg staan, maar voor mij is het oneindig opsplitsen in aparte takken en technieken van de rijsport juist dat. Iedereen heeft het wiel opnieuw uitgevonden en alleen al die manier van 'klanten lokken' staat voor mij gelijk aan het weggeven van die oogkleppen in mooie kleurtjes als goodies.
Kadankovitch schreef:Keizer Tiberius zei ooit: "Een vriend, als die ziek is, stuur ik altijd mijn persoonlijke lijfarts. Een vijand als die ziek is, stuur ik altijd mijn persoonlijke lijfartsen."
Een klein maar dodelijk verschil.
Laat men eens één goed leren en van daaruit verdergaan op de zoektocht die de rijkunst heet, in plaats van alles onvoldoende, om van daaruit verder te 'bouwen.
Ik heb de ervaring opgedaan dat juist meestal het tweede wordt verkozen. In zoverre vindt het vaak het ten toon gespreide medeleven met paarden-leed, meer lijken op de tranen uit de ogen van die prehistorische dieren vloeit.
Oh ja krokodillen heten ze,
Ayasha schreef:Dan ga je er van uit dat ik die niet heb/dat niet doe. Je kan prima een stabiele vertrouwenspersoon hebben én daarnaast ook van anderen gaan proeven. Sterker nog; die vertrouwenspersoon (laten we 'm voor het gemak zo maar even noemen nu.) kan zelfs perfect mee naar die uitstapjes.![]()
Als ik clinics ging doen kwam mijn lesgever altijd meer. ééntje vroeg daar zelfs specifiek om (was een jury die een clinic gaf.) en ik zie vaker dat er gevraagd wordt om de lesgever mee te nemen.
Sizzle schreef:Kadankovitch schreef:Keizer Tiberius zei ooit: "Een vriend, als die ziek is, stuur ik altijd mijn persoonlijke lijfarts. Een vijand als die ziek is, stuur ik altijd mijn persoonlijke lijfartsen."
Een klein maar dodelijk verschil.
Laat men eens één goed leren en van daaruit verdergaan op de zoektocht die de rijkunst heet, in plaats van alles onvoldoende, om van daaruit verder te 'bouwen.
Ik heb de ervaring opgedaan dat juist meestal het tweede wordt verkozen. In zoverre vindt het vaak het ten toon gespreide medeleven met paarden-leed, meer lijken op de tranen uit de ogen van die prehistorische dieren vloeit.
Oh ja krokodillen heten ze,
Lees eens terug in het topic.
Wat heb je ook al weer geschreven over Nimble?
Iets met nieuwe wegen inslaan en succes behalen toch?
Ik denk dat ervaren ruiters niet eens meer door hebben hoe we links en rechts ervaringen meepakken van anderen.
Mensen die van hot naar het huppen is een ander verhaal, maar dat is meestal ook het type dat denkt dat je met iedere week een ander type voer en zadel moet aankomen. Die neem ik sowieso niet serieus.
Ik heb bij voorkeur een aparte dressuur en springinstructeur. Waar het een te kort schoot sloot het andere aan.
Ayasha schreef:Tuurlijk wel, moet de "vaste" daar wel voor open staan.En dat staat ze. Dan kan je ook als ze niet mee gegaan is of niet aanwezig geweest is, samen overleggen wat er gebeurt is, hoe je dat ervaart hebt en welk effect het op het paard gehad heeft (dat kan ze dan zelf zien.). Kan prima.
Sterker nog; is heel leuk.
Vorige instructeurs stonden daar ook voor open. Zolang je maar over een komt. Is dat geen optie, dan houdt het op. Jammer maar helaas.