[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 01:26

Deze foto wordt op de site gezet. Zijn er dan geen betere momentopnames te vinden? Dit is absoluut geen reclame imo. Knipoog

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:14

Betteke schreef:
Deze foto wordt op de site gezet. Zijn er dan geen betere momentopnames te vinden? Dit is absoluut geen reclame imo. Knipoog

Oja hoor die zijn er zeker wel, zou jij toch moeten weten Knipoog

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:18

Renske wauw wat een foto's dat been werk is echt geweldig Kwijl Zo zie je maar heel weinig friesen OK dan!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:41

Mag jij mij goede momentopnames laten zien, ik heb ze op de site nog niet gezien hoor. Knipoog

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:52

Renske: deed jij mee met de clinic op 20 december?
Zo ja, reed jij een fries? welke van de 2, de geschoren?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:04

Alabaster schreef:
Renske wauw wat een foto's dat been werk is echt geweldig Kwijl Zo zie je maar heel weinig friesen OK dan!

Thnx Haha!
En ze kan nog halsstrekken ook Knipoog voor een 8 zelfs op wedstrijd haha, superfriesje is het Haha!

@cindybijl, nee ik heb niet met een clinic meegereden.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:57

Hallo ik kom me ook weer eens melden.

Ja zoals Renske op vorige bladzijde al uitlegt word er veel gedaan door middel van handwerk/stuurwerk of veel stelling.

Ik zie toch net liever wat beenwerk van ruiter/amazone erbij dat paard toch buigt in middelste gedeelte van lichaam. Ik snap de intensie wel, maar waak voor de problemen.

Hoe gaat het eigenlijk met je Fries want die kampt met problemen las ik?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:27

Alabaster schreef:
Betteke schreef:

Oja hoor die zijn er zeker wel, zou jij toch moeten weten Knipoog

Weet ik dus niet, kan jij ze laten zien dan? Knipoog

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:36

@ Renske Ik geloof zeker dat je heel goed scoort in de ring met je super gave fries Vingers aflikken

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:59

Thnx Alabaster Haha!
@Bets, het valt gelukkig mee met haar!
Zoolkneuzing overgehouden aan de vorige vorstperiode, heeft hele dunne gevoelige zolen achter dus moet achter ook een ijzertje hebben.
En een paar weken geleden hebben we een rare schuiver gemaakt in het bos, beide achterbenen schoven weg, links raakte ze met haar heup de grond, merkte er toen niets aan maar daarna af en toe wat moeizaam achter, bloed wees lichte spierbeschadiging uit dus wrsch toch iets flink verrekt of evt gescheurd bij die glijpartij, of evt later in de wei uitgegleden.
iig zou het met 3 weken stappen ivm spierbeschadiging+ijzertje achter ivm gevoelige zool over moeten zijn.
Dat hoop ik dus maar, want wil onze laatste score van 206 & 207 punten met 2 eerste prijzen graag nog een keer overdoen Haha! maar dan moet ze wel weer helemaal fit zijn natuurlijk!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:22

Nou dat is flinke uitschuiver zeg, balen nou doe maar rustig aan met opbouw, want dat heeft wel tijd nodig. Sterkte met je paardje. Hopelijk komt het allemaal weer goed.

Edit dus je bent nu officieel gestart op wedstrijd? Wat leuk. Waar ben je geweest? Ik start namelijk ook weleens jullie richting. Wie weet kom ik je tegen keer op wedstrijd.

pol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:32

@Renske De Bodt werkt niet met travers, schouderbinnenwaarts om een paard recht te richten, is dit wat je wel leert bij Mireille? of hoe je het rechtrichten zelf toe past? Met zulke punten klopt je onderschrift niet! Gefeliciteerd trouwens!! en beterschap!!!

De Bodt gelooft niet in stelling/buiging verkregen door beenhulpen maar alleen door "sturen". Hoe werkt dat bij renvers, travers, schouderbinnenwaarts?

FleurS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:05

Ik les ook bij een leerling van AdB en ik rijd ook schouderbinnenwaarts. Niet om recht te richten maar om meer activiteit in de achterhand te krijgen. Ik rijd dan een schouderbinnenwaarst met sturen, zit en ophouding. Hoe is dat bij jou Renske?

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:37

pol schreef:
@Renske De Bodt werkt niet met travers, schouderbinnenwaarts om een paard recht te richten, is dit wat je wel leert bij Mireille? of hoe je het rechtrichten zelf toe past? Met zulke punten klopt je onderschrift niet! Gefeliciteerd trouwens!! en beterschap!!!

De Bodt gelooft niet in stelling/buiging verkregen door beenhulpen maar alleen door "sturen". Hoe werkt dat bij renvers, travers, schouderbinnenwaarts?

Betekent dat hij alleen maar met z'n handen werkt, en niet of nauwelijks met beenhulpen? Als dat zo is dan weet ik dat ik ver van die methode blijf, want ik blijf erbij dat je met beenhulpen 1000x meer kan bereiken dan alleen maar heel groot sturen. Een paard buig je om je been heen, als je alleen maar stuurt dan gaat z'n hals misschien wel in stelling, maar de rest van z'n lijf niet, of zie ik dat verkeerd?

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:48

SuperRupsje Ik zou als ik jou was zowiezo maar ver uit de buurt blijven van deze methode , anders denk ik dat je je verzorpaard kwijt bent Nagelbijten / Gniffelen

Aankomende vrijdag is Mireille bij jullie op stal om les te geven. Je kan dan zelf met eigen ogen zien hoe het werkt Knipoog
En jij heb het over groot sturen. Ik zie hier een foto van jou...niet groot sturen Vork Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Alabaster op 31-12-08 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:55

FleurS schreef:
Ik les ook bij een leerling van AdB en ik rijd ook schouderbinnenwaarts. Niet om recht te richten maar om meer activiteit in de achterhand te krijgen. Ik rijd dan een schouderbinnenwaarst met sturen, zit en ophouding. Hoe is dat bij jou Renske?

Dit is bij mij hetzelfde Lachen
En rij oa schoudervoor om het zwakke achterbeen eronder te zetten en sterker te maken.
Het bevalt me 100x beter dan hoe ik in het Z met Quentin aan het klooien was met mn benen om hem alle kanten op te laten buigen waarbij hij steeds maar weer ging uitzwaaien ipv de gevraagde oefening goed deed.
En waarbij ik ook alsmaar weer de impuls kwijt was etc.

@pol, een paar blz terug had ik het oa met Bets ook over de schoudervoor etc.
Die rij ik in mn les, maar niet direct voor het rechtrichten, daar gebruik ik vooral kwartlijnen voor afgewisseld met binnenhoefslag met contrastelling. Verder rij ik veel slangevolte's om ze helemaal los te krijgen en daarna rij ik veel vierkante volte's, ook in de galop, werkt voo de fries ook erg fijn. En schoudervoor of schouderbuiten om het zwakke achterbeen er beter onder te laten plaatsen waardor het sterker wordt, maar rij de oefening op beide kanten, is straks(naja straks, de M duurt nog ff Knipoog ) in de proef ook nodig.

Mn onderschrift klopt nog wel, we hadden 191 & 198 op de onze 1e wedstrijd, dat was een offciele wedstrijd en een week later op de oefenwedstrijd 206&207, maar die tellen dus niet mee voor een wp. Had daarom graag de week daarna weer gestart om dan op de officiele de punten nog een keer te halen Knipoog
Was wel met KNHS jury, die erg te spreken was over Hilde dus dat was erg leuk om te horen!
Niet iedereen had een wp dus er was wel redelijk officieel gepunt en naja zelfs als er royaal was gepunt hield ik nog genoeg over, was dan ook erg trots op Hilde Haha!

@Bets, ik had Eersel & Hapert op de planning staan, helaas gaan die niet door voor ons, maar eind jan. in Heeze de friezenwedstrijd als alles goed gaat, en dan in feb, Hapert en St. Oedenrode. Ik start zowel tussen de KWPN'ers als op de friezenwedstrijden dus wie weet kom ik je wel eens tegen!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:03

Ik moet mijn paard ook schouder voor rijden en met deze methode gaat het stukken makkelijker, mijn benen liggen stiller want ik hoef mij niet meer in alle bochten te wringen om het voor elkaar te krijgen en wijken gaat ook veel makkelijker.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:11

heb zelf tijdens een clinic veel wijken en ook wat schouderbinnenwaards gedaan, en bij een instructrice volgens zijn methode doen we ook altijd schouderbinnenwaards en travers

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:31

Alabaster schreef:
SuperRupsje Ik zou als ik jou was zowiezo maar ver uit de buurt blijven van deze methode , anders denk ik dat je je verzorpaard kwijt bent Nagelbijten / Gniffelen

Aankomende vrijdag is Mireille bij jullie op stal om les te geven. Je kan dan zelf met eigen ogen zien hoe het werkt Knipoog
En jij heb het over groot sturen. Ik zie hier een foto van jou...niet groot sturen Vork Afbeelding
~

Inderdaad...kijk maar uit hoor, ik schop haar direkt van de stal af net zoals ik volgens jou met Mirielle heb gedaan. ( vandaar dat ze er vrijdag weer is om les te geven)
Wanneer stop je nu een keer alabaster??

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:17

Kraist, zijn jullie nou nog niet uitgeknokt? Blauw oog

Nog steeds wacht ik op een goede momentopname. No Cheer

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:19

Ik heb niet gezegd dat ik tegen groot sturen ben, maar alleen het buigen dmv sturen zonder been begrijp ik niet. En ik heb idd de neiging om m'n handen te wijd te houden, bedankt dat je me daar nog ff op subtiel op wijsten daarbij ook nog 's ongevraagd een foto van me plaatst.

Ik ben verder niet van plan om op de persoonlijke hetze in te gaan, ik vraag gewoon iets, gewoon om me een eigen beeld te vormen Slapen

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:28

Aangevallen Aerdenhout1???
Nee Mireille is niet van de stal afgeschopt maar wel pensionklanten die haar (ADB)methode volgen.
Ik vindt het knap van Mireille dat ze nog op jou terrein komt om les te geven ondanks dat je haar achter haar rug om helemaal
zwart maakt.
De foto van superrupsje komt uit een ander topic hier op bokt. Knipoog

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:44

SuperRupsje schreef:
Ik heb niet gezegd dat ik tegen groot sturen ben, maar alleen het buigen dmv sturen zonder been begrijp ik niet. En ik heb idd de neiging om m'n handen te wijd te houden, bedankt dat je me daar nog ff op subtiel op wijsten daarbij ook nog 's ongevraagd een foto van me plaatst.

Ik ben verder niet van plan om op de persoonlijke hetze in te gaan, ik vraag gewoon iets, gewoon om me een eigen beeld te vormen Slapen

Geen dank hoor Knipoog

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:59

En het gaat maar door en het gaat maar door Slapen

Is het ook mogelijk om inhoudelijk op m'n vraag in te gaan ipv er allerlei persoonlijke dingen bij te gaan betrekken Rolleyes

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:14

Lagency schreef:
Aangevallen Aerdenhout1???
Nee Mireille is niet van de stal afgeschopt maar wel pensionklanten die haar (ADB)methode volgen.
Ik vindt het knap van Mireille dat ze nog op jou terrein komt om les te geven ondanks dat je haar achter haar rug om helemaal
zwart maakt.
De foto van superrupsje komt uit een ander topic hier op bokt. Knipoog

Het gaat bij methode de Bodt om de paarden en niet om de ego's van de mens Knipoog
Maar idd wel sterk van haar.