Bodyprotector verplichten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Bodyprotector verplichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:56

Nou, dan kunnen we maar tot 1 conclusie komen Mistral: we zullen het over dit punt niet eens worden omdat jij vindt dat het wel verplicht mag worden ik vind dat mensen zelf de vrije keus daarin moeten hebben.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:58

Ja omdat ik er voor zorg dat ik qua veiligheid zoveel mogelijk risico's zal beperken waardoor ik dus ook niet tegen het probleem aan zal lopen van niet genoeg doen aan veiligheidskleding. Cap draag ik altijd al bp niet maar ik overweeg dus wel een airbagvest.

Late conclusie anne_GTI Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:59

Volgens mij zegt Mistral dat ze wel snapt als men het gaat verplichten, dat is toch een nuance anders.

Maar dat airbagvest heb je nu niet, en ik neem aan dat je wel rijdt?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:59

Anne_GTI schreef:
Nou, dan kunnen we maar tot 1 conclusie komen Mistral: we zullen het over dit punt niet eens worden omdat jij vindt dat het wel verplicht mag worden ik vind dat mensen zelf de vrije keus daarin moeten hebben.

Overigens kun je iedereen wel eigen keus laten zoals ik ook al eerder geschreven had. Maar laat mensen dan maar voor de ziektekosten opdraaien. Mensen in nederland klagen steen en been maar willen er niets aan doen Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:04

Lielle schreef:
Volgens mij zegt Mistral dat ze wel snapt als men het gaat verplichten, dat is toch een nuance anders.

Dat klopt idd dat ik het me in kan denken dat ze dit willen verplichten, zo zie je maar weer hoe makkelijk woorden verdraaid worden Vork

Dat klopt ook dat ik nu nog geen airbagvest heb en ik durf er ook eerlijk voor uit te komen dat ik hem af en toe alle kleuren schijt als mijn jonge merrie haar trucendoos open trekt. Dit alles omdat ik dus jaren terug van een paard viel en daar nog steeds de hinder van ondervind. Wat voor mij de reden is waarom ik dit zeker een overweging waard vind. Waar ik nu nog mee zit is dat ik de garantie wil hebben dat het ook echt werkt, niet dat ik dik 350 euro betaal en dat na aanschaf blijkt dat het toch niet werkt en ja ik moet er ook voor sparen want ik heb niet zo even 350 euro over Bloos

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:06

Dikke onzin. Zo direct willen ze ook nog een harnas verplichten Clown .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:11

MISTRAL94 schreef:
Lielle schreef:

Dat klopt idd dat ik het me in kan denken dat ze dit willen verplichten, zo zie je maar weer hoe makkelijk woorden verdraaid worden Vork

Dat klopt ook dat ik nu nog geen airbagvest heb en ik durf er ook eerlijk voor uit te komen dat ik hem af en toe alle kleuren schijt als mijn jonge merrie haar trucendoos open trekt. Dit alles omdat ik dus jaren terug van een paard viel en daar nog steeds de hinder van ondervind. Wat voor mij de reden is waarom ik dit zeker een overweging waard vind. Waar ik nu nog mee zit is dat ik de garantie wil hebben dat het ook echt werkt, niet dat ik dik 350 euro betaal en dat na aanschaf blijkt dat het toch niet werkt en ja ik moet er ook voor sparen want ik heb niet zo even 350 euro over Bloos

zal ik heel eerlijk zijn dat ik dit dan dus echt niet snap? Ik heb zoveel geld ook niet direct klaar liggen, maar dan koos ik toch iig als tussenoplossing voor BP, die kun je 2ehands ook prima verkopen. Nu kies je dus bewust voor een onveiliger situatie, zonder daar afdoende maatregelen voor te nemen, terwijl je zelf inschat dat het eigenlijk zo niet kan. Angst is totaal niet iets om je voor te schamen, maar ik snap dit eigenlijk echt niet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:12

MISTRAL94 schreef:
Anne_GTI schreef:

Overigens kun je iedereen wel eigen keus laten zoals ik ook al eerder geschreven had. Maar laat mensen dan maar voor de ziektekosten opdraaien. Mensen in nederland klagen steen en been maar willen er niets aan doen Knipoog

Ik weet zeker dat die kosten wel op een andere manier bespaard kunnen worden dan te besparen op mensen die door stommiteiten in het ziekenhuis komen. Alleen op het gebied van hulpmiddelen is er jaarlijks voor miljoenen te besparen en de uitbetaling hiervan komt uit dezelfde pot. Waarom moet iedereen een NIEUWE stoel/rollator/krukken etc? Alle tweedehands spullen ookal zijn ze amper gebruikt gaan richting Roemenië/Polen. Alleen op 1 stoel wordt al 800 euro afgeschreven. Daar kan je ook 5 mensen voor behandelen op de eerste hulp. (consult op spoedeisende hulp is 140 euro, ook voor een snee in je vinger en een pleister)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:13

in die trant kan ik ook nog wel een paar dingen bedenken, maar dat is wat mij betreft het punt hier niet.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:15

Wat heeft dat nu met het verhaal BP te maken? Je kunt alles er wel bij halen. Verwondingen na een val van het paard liegen er 9 van de 10 keer niet om.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:17

MISTRAL94 schreef:
Anne_GTI schreef:

dit zal de aanleiding ervan zijn.

Zo zou ik graag zien dat de ziektekostenverzekering voor kinderen niet standaard gratis is. Als je kiest voor kinderen, weet je dat daar kosten aan verbonden zijn. Eigen keuze, dus ook de consequentie aanvaarden.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 04-09-08 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:17

MISTRAL94 schreef:
Wat heeft dat nu met het verhaal BP te maken? Je kunt alles er wel bij halen. Verwondingen na een val van het paard liegen er 9 van de 10 keer niet om.

Dan moet iedereen die op een paard stapt maar eens een aantal vlieguren maken met een voltigesingel, dat helpt meer om ongevallen te voorkomen dan een BP.

Oh, dat wordt hem trouwens niet want voltige met cap is niet veilig.
Laatst bijgewerkt door Anne_GTI op 04-09-08 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:18

Is niet te ontkennen toch dat mensen klagen? Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, je moet ergens beginnen en ik kan hier zeker achterstaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:18

Het is ook zoveel moeite he even wat extra veiligheidsmaatregelen nemen Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:20

Dat is inmiddels wel duidelijk Knipoog Maar het voorstel van Anne_Gti is ook heel begrijpelijk, en ik zou een valtraining willen verplichten.

/add
Kennelijk wel, gezien je eigen voorbeeld. Je blijft een beetje in cirkels praten, maar de principiele ytwist zit hem erin dat jij vind dta dit verplicht mag worden om anderen niet voor extra kosten te laten opdraaien, terwijl ik (en zo te lezen ook Anne) vind dat dat onnodige inmenging is in andermans zaken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:24

Ik zit eens te denken over wat ik zelf aan veiligheid doe:
- standaard cap op
- veiligheidsbeugels aan mijn springzadel
- altijd laarzen aan
- goed onderhouden harnachement
- veilige rijbak
- inschatting of BP in die situatie nodig is
- eventueel begeleiding aan de kant

en dan voor het crossen nog extra:
- altijd BP aan
- crosshelm ipv cap
- crossbeschermers voor paard!
- goede begeleiding
- conditietraining voor ruiter en paard

en toch ben ik tegen verplichting Knipoog

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:25

Jij vindt het veilig Mistral, ik niet onder bepaalde omstandigheden.
Doordat ik vroeger veel gevoltigeerd heb kom ik eigenlijk altijd op mijn voeten terecht als ik gelanceerd wordt. Tot ik er een keer afbutste tijdens de cross. Tijdens de vlucht kwam ik tot de beangstigende ontdekking dat ik niet kon draaien door de BP.

Ook mensen die vroeger acrogym oid hebben beoefend zullen instinctief draaien in de lucht en zo tot een redelijk landing komen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:25

Schijnbaar niet dat hebben we net wel gezien. Als je dat er niet bijzet vallen ze direct over je heen met allerlei praatjes.

Jullie mogen dat vinden hoor dat ieder zijn eigen keus is. Net zoals ik mijn mening hebben mag! Als ze het verplichten is het prima doen ze het niet lig ik er ook niet wakker van.

Ik weet wel als ze dit door gaan zetten kun je hoog of laag springen dan kom je er niet onderuit.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:27

maar ik snap nog steeds niet dat je nu dus - juist in een enge situatie - ervoor kiest om zonder BP te rijden. Ik kan er niets aan doen maar dat komt nogal hypocriet over.

Aangezien trouwens een cap wettelijk ook niet verplicht is, komt dit er voorlopig niet van Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:28

Misschien beter lezen? Dat heb ik geschreven wat de reden is.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:28

Hypocriet? Waarom? Omdat ik me kan vinden in deze regel? Wat is daar hypocriet aan dat begrijp ik niet helemaal

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:34

Ik heb het gelezen, en ik heb erop gereageerd.

Je vindt verplichting begrijpelijk omdat dan de maatschappij niet op nodeloze kosten wordt gejaagd, terwijl je zelf bewust kiest om in een onveilige situatie geen maatregelen te nemen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:38

Ik heb nergens omschreven (kijk daar gaan we weer) dat er een onveilige situatie is. Dit komt namelijk niet van mijn paard uit maar dit komt bij mij zelf vandaan. Paarden die niet te vertrouwens zijn of bekend staan als (wat dan ook) stap ik niet meer op. Sterker nog ik rijd alleen mijn eigen paarden nog. Ook heb ik nergens omschreven wat zij doet (dus vanwaar de conclusie onveilige situatie?) waardoor ik me niet meer safe voel ook heb ik omschreven wat de reden is dat ik die maatregelen nog niet getroffen heb. Maar ik krijg de indruk dat ik het met jullie eens moet zijn dan heb je schijnbaar rust. Ik respecteer jou keus dat jij er tegen bent maar jij respecteer mijn keus niet en noemt het hypocriet ook goed Vork

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:44

Je mist even wat ik bedoel. Ik respecteer jouw keus wel degelijk, van mij hoef je geen BP aan te trekken. Maar, ik vind wel dat als jij consequent in je mening zou zijn, je dan dus ook voor de kosten van een val opdraait want je kiest er bewust voor om geen BP te dragen.

Overigens is het - in mijn inschatting - wel degelijk een onveilige situatie. Je geeft zelf aan bang te zijn als jouw jonge merrie haar trucendoos open trekt. Angst werkt belemmerend, en daardoor kun je dus minder adequaat reageren.
Maar nog los daarvan, ook jouw oude merrie kan struikelen, waardoor jij tegen de bakrand valt (dat voorbeeld heb ik al eerder aangehaald). Ook dan zou je dus zelf de kosten dragen, in jouw visie. Want een BP is een redelijk simpel te treffen veiligheidsmaatregel, die je dus bewust achterwege laat.

Ik ben het gewoon niet met je eens, en ik probeer de consequenties van jouw mening te verwoorden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:52

trouwens wel grappig. Ik heb een BP en gebruik die regelmatig, maar ik ben tegenstander van verplichting. Jij hebt en gebruikt er nu geen (overweegt het wel) en kun je wel vinden in verplichting.

Niet rot bedoeld, gewoon een observatei.