Roken op je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Borg

Re: Roken op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:40

Slimmerik, ik ben opgevoed met hetzelfde idee en vind het op z'n Amsterdams geen porem om te roken op straat, laat staan op een paard....

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:43

Ik rook zelf niet... Maar roken op je paard vind ik echt een teken dat je niet even zonder je sigaret kan, en dat je zelfs op je paard nog rookt. En het is ook nog eens slecht voor je paard (en voor jezelf natuurlijk Knipoog) dus ik vind het niks!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:44

dees_daan schreef:
die mensen rijden om de status.
als men niet kan paardrijden.
allemaal argumenten die nergens op slaan
of heb jij al deze bokkers zien rijden?

Fijn dat jij vind dat "onze" argumenten nergen op slaan, maar kom jij maar is met een aantal argumenten, waarom je in hemelsnaam zou gaan roken als je op je paard zit. Ik zie namelijk het nut er nog steeds niet van in.
En dan moiet je niet komen met ja omdat het lekker is, want dat vind een dom antwoord eerlijk gezegt. Er zijn zoveel dingen lekker en die laat ik ook tijdens het rijden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:46

ik ben opgegroeit met een rokende ouder en heel toevallig ook rokende mannen [ gehad]
en in mijn vriendenkring rookt haast iedereen
voor mij is het heel normaal ,het is slecht voor maar dat zijn zoveel dingen
en niemand in mijn omgeving rookt om stoer te doen ,wat een onzin opmerking trouwens Clown
en lopend op straat rook ik niet ,ik ben meer van een gezelligheidsroken al zullen de niet rokers dat niet begrijpen Knipoog
en ik ben ook groot gebracht dat je iedereen in z`n waarde moet laten ook al voldoet deze niet aan jouw ideaalbeeld Ja
ik zal nooit iemand die een andere mening of levenstijl heeft zo beledigen of in hokjes plaatsen.
maar goed niet iedereen is opgevoed Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:51

Ik heb het idee "wij" rokers hier uitgemaakt worden voor: ordinaire, associale, laag in klasse staande, vieze, stinkede, domme mensen.
Hoezo de niet rokers plaatsen mensen in hokjes en zijn vreselijk kort door de bocht.

Laat iedereen aub in zijn waarde. Jullie hebben mij, en vele anderen, nog nooit gezien. Dus hou je oordelen voor je.

En dat het argument "omdat het lekker is" dom is. Ik doe het omdat ik het lekker vind en omdat ik er verslaafd aan ben. So what!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:56

Kijk dat je er aan verslaafd bent en dat je het dan lekker vind, moet je ook maar lekker zelf weten, het zal mij een worst wezen.
Maar wat mij wel uitmaakt, is dat je andere weggebruikers in gevaar brengt. Want de meeste geven het aan te doen tijdens een buitenrit en dus niet wanneer ze in de bak zijn. Kijk als je zelf van je paard stort omdat je zonodig moet roken, moet je lekker zelf weten. Maar als je erop straat afvalt en je paard rent weg, kun je hele grote ongelukken krijgen, en dat maakt mij wél uit. En misschien is de kans heel klein, dat zal allemaal wel, maar het is toch knap banketstaaf als er wel wat gebeurt, met iemand anders, omdat jij persee wilt roken en niet een uurtje wachten kan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:58

Ach je kan ook mensen in gevaar brengen zonder sigaret.. Ook dan kan je er buiten afvallen.. je kan er buiten ook afvallen omdat je je paard een tik met de zweep geeft..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:59

*temt*

Het gaat niet over het eraf vallen Haha!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:00

Je hoort mij ook nergens zeggen dat dat niet kan, want daar heb je gelijk in. Hij kan schrikken en dan kan er ook wat gebeuren, Alleen als jij gaat zitten roken en met een hand aan het "stuur" zit is het risico wel groter en vind ik dat je "bewust" dat risico opzoekt. En ik vind het behoorlijk egoïstisch dat een ander de dupe wordt omdat jij persee wilt roken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:06

Aukelizzy schreef:
Je hoort mij ook nergens zeggen dat dat niet kan, want daar heb je gelijk in. Hij kan schrikken en dan kan er ook wat gebeuren, Alleen als jij gaat zitten roken en met een hand aan het "stuur" zit is het risico wel groter en vind ik dat je "bewust" dat risico opzoekt. En ik vind het behoorlijk egoïstisch dat een ander de dupe wordt omdat jij persee wilt roken.

ik rij altijd met 1 hand aan het stuur Haha!
heb altijd 1 hand vrij Haha!

ik vind het erg afgezaagd worden, een paard kan altijd schrikken maar mijn paard is snel weer onder controle mocht dat gebeuren[ is in 4jr nog nooit voorgekomen]
en zielig is het ook niet ,want je paard merkt er niets van[is ook zo`n Gestoord opmerking]

en wat ziggy_janet neer gezet heeft slaat de spijker op de kop Clown

jullie scheren iedereen over 1 kam ,lekker kortzichtig zeg Ja

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:11

Weetje, jullie zijn precies hetzelfde als wij hoor, je hebt het alleen niet door volgens mij.
In alles, maar dan ook echt alles worden wij tegen gesproken, terwijl er best een paar argumenten bij zitten die gewoon goed zijn. En mij hoor je ook niet alles van jullie afkraken. Ik kan er gewoon alleen nog steeds niet bij, dat je het alleen maar doet omdat je het lekker vind. Ik vind snoep lekker, maar als ik op een van mijn paarden zit, ben ik daar mee bezig en niet met iets anders.
Maar waarschijnlijk zit ik zo in elkaar en jullie totaal niet.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:14

ik doe het niet omdat ik het alleen maar lekker vind. Want dan rookte ik niet zoveel. Maar ik doe het omdat ik VERSLAAFD ben. En als je weet wat het woord verslaafd betekend. Snap je ook waarom ik rook op mijn paard tijdens een lange rit.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:16

Aukelizzy schreef:
Weetje, jullie zijn precies hetzelfde als wij hoor, je hebt het alleen niet door volgens mij.
In alles, maar dan ook echt alles worden wij tegen gesproken, terwijl er best een paar argumenten bij zitten die gewoon goed zijn. En mij hoor je ook niet alles van jullie afkraken. Ik kan er gewoon alleen nog steeds niet bij, dat je het alleen maar doet omdat je het lekker vind. Ik vind snoep lekker, maar als ik op een van mijn paarden zit, ben ik daar mee bezig en niet met iets anders.
Maar waarschijnlijk zit ik zo in elkaar en jullie totaal niet.

snoepen doe ik ook als ik aan het rijden ben en ook een flesje drinken heb ik mee
op een lange rit gaan mijn zadeltassen mee en daar zit ook eten in en dat eet ik ook te paard.
en gelukkig zit niet iedereen hetzelfde in elkaar, dat zou een saaie wereld worden Haha! dan is iedereen het met elkaar eens en heb je geen leuke topics meer.

want wat er ook geschreven word ik blijf leven zoals ik nu doe daar verander jij bv niks aan Knipoog

luvehessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:16

ik vind het niet kunnen! strax steek je hem nog in de fik :|

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:18

luvehessel schreef:
ik vind het niet kunnen! strax steek je hem nog in de fik :|

ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

sorry hoor, maar val haast van mijn barkruk Haha!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:19

Ow, maar het is ook helemaal niet de bedoeling om jouw te veranderen, ik zou het niet eens willen! zou een erge saaie bedoening worden dan. Haha!
Maar het is me nu wel heel duidelijk dat we paardrijden als iets anders zien, en daar komt het meningsverschil vandaan denk ik. Jij rijd (denk ik) voor de ontspanning en ik om te trainen, ook als ik een buitenrijd. En dan is er geen tijd voor roken, snoepen en de hele mik mak.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:20

Aukelizzy schreef:
Ow, maar het is ook helemaal niet de bedoeling om jouw te veranderen, ik zou het niet eens willen! zou een erge saaie bedoening worden dan. Haha!
Maar het is me nu wel heel duidelijk dat we paardrijden als iets anders zien, en daar komt het meningsverschil vandaan denk ik. Jij rijd (denk ik) voor de ontspanning en ik om te trainen, ook als ik een buitenrijd. En dan is er geen tijd voor roken, snoepen en de hele mik mak.

klopt, ik rij recreatief en altijd op de buitenrit.

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:27

Shirley_ schreef:
Somebitch schreef:
* Temt:

Hier gaat het topic helemaal niet over.. Blijf gewoon lekker ontopic.

Ze bleven ontopic toch? Ze maakte alleen een grapje over het onderwerp?

Juist gewoon ff een grapje tussendoor moet kunnen dat maakt zo'n forum leuk. Maar goed ik heb een half jaar in Zeeland gewoond en ik weet dat er gewoon een groot verschil is tussen iig Brabanders en Zeeuwen, zeker op het gebied van een beetje lol hebben.

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:43

Lara_Silver schreef:
Somebitch schreef:
Nouja, wie zegt er dat je er na 5 minuten gelijk naast staat. Verward

Ja en dat is het em nu juist.

ik bedoel daar mee meestal dat gaan ze roken als ze klaar zijn. Met uit stappen en daar bedoel ik mee wacht dan nog ff 5 of 10 minuten totdat je er af bent. en klaar bent met rijden !!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:53

Ik vind het ordinair staan.
Daarbij als er onderweg wat gebeurd en het paard komt in aanraking met zon gloeiende sigaret...
Ik vind dat de rokers best kunnen wachten met roken nadat ze klaar zijn met de verzorging van hun paard. Tong uitsteken
Je hebt de hele dag ook verder de tijd om te roken, dus even wachten na het rijden moet kunnen toch?
Maar goed, zo heb ik ook collega's die met een peuk in de mond rondlopen op het werk en dat vind ik ook niet kunnen Bloos . (kinderboerderij)

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:57

het is altyd als als als er iets gebeurd.
dat is met alles.
Ik denk dat iedereen die rookt op het paard dat heel
goed zelf kunnen bepalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:46

Maanling schreef:
Het is echt werkelijk géén gezicht.

Dat zou dan ook een argument zijn voor mensen zonder setjes & mensen met lelijk tuig om niet meer te mogen rijden Huilen van het lachen
Dikke mensen te paard vind ik ook geen gezicht, maar dat betekend niet dat ze daarom niet mogen rijden?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:12

babbeloe schreef:
ik bedoel daar mee meestal dat gaan ze roken als ze klaar zijn. Met uit stappen en daar bedoel ik mee wacht dan nog ff 5 of 10 minuten totdat je er af bent. en klaar bent met rijden !!

Ja, de opmerking werd de eerste keer al begrepen hoor. Het is juist het feit dat het het meest gebeurd onder het uitstappen, en daarom schreef ik dat is het em nu juist.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:18

__Laura schreef:
Maanling schreef:
Het is echt werkelijk géén gezicht.

Dat zou dan ook een argument zijn voor mensen zonder setjes & mensen met lelijk tuig om niet meer te mogen rijden Huilen van het lachen
Dikke mensen te paard vind ik ook geen gezicht, maar dat betekend niet dat ze daarom niet mogen rijden?

Daar gaat het in dit topic niet om. Het gaat hier om roken op het paard. Kun je wel met je vingertje rond zitten wijzen....

Geen gezicht, geen porum, aso, ordinair ...roken tijdens paardrijden geeft een negatief beeld en drukt een stempel op de betreffende ruiter. Een stempel die ik als roker niet zou willen hebben, tenzij ik zo'n stempel terecht zou vinden.

Nogmaals, we verbieden het natuurlijk niet. We leven in een vrij land nietwaar? Maar geven gewoon onze mening. Geeft jullie misschien te denken als jullie andere weggebruikers meewarig met het hoofd zien schudden. Verdrietig Dat is niet omdat ze het niet meer weten maar omdat ze het afkeuren.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:27

mirgino schreef:
ik ben opgegroeit met een rokende ouder en heel toevallig ook rokende mannen [ gehad]
en in mijn vriendenkring rookt haast iedereen
voor mij is het heel normaal ,het is slecht voor maar dat zijn zoveel dingen
en niemand in mijn omgeving rookt om stoer te doen ,wat een onzin opmerking trouwens Clown
en lopend op straat rook ik niet ,ik ben meer van een gezelligheidsroken al zullen de niet rokers dat niet begrijpen Knipoog
en ik ben ook groot gebracht dat je iedereen in z`n waarde moet laten ook al voldoet deze niet aan jouw ideaalbeeld Ja
ik zal nooit iemand die een andere mening of levenstijl heeft zo beledigen of in hokjes plaatsen.
maar goed niet iedereen is opgevoed Knipoog

whahah Clown
Ik laat iedereen in z'n waarde.. Maar als laatst nog wel even een sneer: niet iedereen is opgevoed..
Geweldig Tong uitsteken