Niet bitloos voor de wedstrijden = egoïstisch...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Niet bitloos voor de wedstrijden = egoïstisch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:14

Heiditt........... vind je het heel erg als ik je pas serieus neem als ik de foto's zie?

Ik kan genieten van iemand als Anky met sporen, bit en weet ik veel .......... complete harmonie!!

iemand die niet begrijpt hoe een paard en paardrijden in elkaar steekt kan dat niet..... so be it Lachen

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:17

Idd, ik zie anky echt niet in haar proeven de sporen door salinero heen schoppen en lekker met S&T de Mond openhalen als die paarden ongelukkig waren konden ze niet zo lopen.
maargoed dat is weer iets anders.
zei rijdt haar paarden met kleine bijna onzichtbare hulpen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:18

Ach Zoe-Simba: Ik ken zat paarden die onder dwang wel degelijk gewoon door lopen, hoor. En ik ken ook zat paarden die prachtig lopen, maar geen respect hebben voor degene die er op zit, hoor. Knipoog
Moet je maar eens kijken als ze zo'n paard naar het land brengen en wat er dan gebeurt. Respect???? Ach welnee..... Paard loopt over ze heen, door ze heen, breek me de bek niet open. Haha!

Er zijn genoeg paarden die zich afgesloten hebben van hun ruiter en toch hun kunstje doen. Ja
Met of zonder bit. Knipoog

En Anky met onzichtbare hulpen? Mwoah, ik kan me wat gezellige filmpjes van haar trainingen op internet herinneren. Haha!

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:22

mischien niet allemaal maar ik geloof er nog heilig in dat een paard dan niet zo kan lopen hoewel ik ook mensen ken die het verkeerd gebruiken maar die heb je altijd!
Kijk dit komt weer uiteindelijk uit op een andere discussie die weer even onn,,
maar, wat jij nu wilt zeggen is (verbeter me als ik het fout heb)
Anky kan niet rijden alleen omdat ze S&T En sporen heeft kan ze haar paard zo laten lopen ze hebben vooral geen respect voor haar. en zei rijdt op wereldniveau??
Oke , kan ik zie haar niet zonder camera's maargoed...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:31

[ITP] mijn dikkie dik met beatle coupe

hier zie je mijn dier........... de begeleider is ontzettend natuurlijk bezig....... en toch hangt ze hem een bit in, en wel een bit die begrenst...... waarom....... ???

Omdat de mijne echt wel een mannetjes putter is, en zij geen onnodig risico wil nemen......

wie is er dan wijs bezig.......... imo de begeleidster!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 20:41

KiWiKo schreef:
Heiditt........... vind je het heel erg als ik je pas serieus neem als ik de foto's zie?

Ik kan genieten van iemand als Anky met sporen, bit en weet ik veel .......... complete harmonie!!

iemand die niet begrijpt hoe een paard en paardrijden in elkaar steekt kan dat niet..... so be it Lachen

Dan begrijp ik niet hoe paarden in elkaar steken Lachen mensen die mij kennen zeggen precies het tegenover gestelde, en jij kent mij niet.

Van mij mag je me dan pas serieus nemen, mijn mening is mijn mening en wat ik kan , dat kan ik. Ik zie liever Alexander Nevzorov.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:42

en ik zie liever je bewering gestaafd met in dit geval foto's

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 20:43

KiWiKo schreef:
en ik zie liever je bewering gestaafd met in dit geval foto's

Welke bewering?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:44

nou die Z oefeningen Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:44

Ik ben oveigens ook geen anky fan
In de ring vind ik het wel mooi, met losrijden vind ik niet mijn ding om te zien

Ach...roepen hoe het moet kan iedereen, maar het doen...
En dat is op bokt erg vaak, de lege profiels roepen het hardst
Of de mensen zonder rij foto's
En mensen die nog nooit Z zijn geweest roepen wel dat het allemaal zus enz o moet...laat maar zien dan Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:47

en Z is nog steeds ontzettend basis Lachen Lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:48

KiWiKo schreef:
FahyaFemke schreef:
welke redenen dan wel KiWiKo?
Want als ik bedenk waarom ik bitloos ben gaan rijden is het
1) super zo met je paard kunnen rijden zonder "machtsmiddel"
2) die onderzoeken!
3) uitdaging zo ook dressuur te kunnen rijden:) Wat toch een beetje in mij borrelt om altijd weer op te pakken

bitloze optomingen werken scherper in dat bitten Lachen zoals ik al zei, mijn paard moet ik niet bitloos willen rijden, dan verongeluk ik

er zijn ook honderden bitruiters die onderzoeken doen, boeken schrijven... het is maar net welke waarheid je wil volgen Knipoog

je kan ook met bit heel mooi dressuur rijden, en de mensen die dat kunnen kunnen het ook gewoon op een stalhalster Lachen

Wat voor schade brengen bitloze optomingen aan op het bot?
Lijkt mij, net als het bot, dat men sporen kan terugvinden op het bot, waar dan ook. ( in de mond, lagen, of op de neus/kin )
Lijkt mij van wel, komt immers ook druk bij kijken.
Of niet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:50

over 400 jaar als een slimmerik de musea af gaat stromen op paardenschedels........... gaat ook dat stukje wel lukken Lachen

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 20:50

KiWiKo schreef:

Ik je al een aantal keren verteld dat die fotos er niet komen Lachen Ik rijd niet voor niks geen wedstrijden Knipoog Wat niet wil zeggen dat ik het niet kan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:53

hmzz foto's en films niet........... zucht Lachen Lachen arme jij......... zoveel beweren en het niet kunnen bewijzen...... wat een tegenslag in je leven

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 20:54

KiWiKo schreef:
hmzz foto's en films niet........... zucht Lachen Lachen arme jij......... zoveel beweren en het niet kunnen bewijzen...... wat een tegenslag in je leven

Ja en dat vind ik toch erg.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:55

Ik ook Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:00

heiditjj schreef:
KiWiKo schreef:

Ik je al een aantal keren verteld dat die fotos er niet komen Lachen Ik rijd niet voor niks geen wedstrijden Knipoog Wat niet wil zeggen dat ik het niet kan.

Ga nu wsl iets heel gevaarlijks zeggen.

Als jij zoveel commentaar geeft en beweert dat je het beter kunt dan zal je daarvoor met bewijzen moeten komen.
jij gaat er zo prat op dat je het kan en daar ben je duideklijk trots op. Mensen die ergens trots op zijn en ervan overtuigd zijn dat ze het kunnen, zullen geen excuus hoeven te verzinnen om de foto's/filmpjes niet te laten zien.

Ik denk eerder dat je die Z oefeningen in je dromen rijdt dan op je paard.

Mensen zoals jij zorgen ervoor dat een discussie niet normaal kan verlopen, maar het is bijna op het jehovagetuige af hoe je iedereen wil bekeren.

Ik rij met allebei en ik heb 1 bitloos hoofdstel waarvan ik de neusriem super vind, maar het gedeelde kopstuk k*t. Paard kan niet tegen de druk die het gedeelde kopstuk beduidend meer geeft dan mijn "gewone" kopstuk.
Ik kan me in een aantal beweringen van de tegenstanders vinden, maar ik kan me ook in een aantal beweringen van de voorstanders vinden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:04

dabedoelik Lachen

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:08

Ik ben het met Kiwiko en nog een paar andere eens, das namelijk de enige die een erg duidelijk standpunt heeft en dat ook blijft houden. Aangezien de tegenpartij alleen met sites en verhalen aan komt zetten. Waar ik van vind dat ik er niet zo veel aan heb.

Bit/loos is een oneindige discussie.. Ik kreeg bij emiel voest een touwhalster om om te doen bij mn haf. Dat ding is kei dun, en oefent gigantisch veel druk uit achter de oren en op de neus.
Er werd vrolijk gezegd omdat mn pony nogal fris was eerste keer op andere terrein, dat ik hem maar even op zijn plek moest zetten, want zo werkt dat een paard gehoorzamen. Helemaal gelijk. Met als vervolg dat een van zijn hulpjes hem overneemt en half los laat waardoor meneer een sprintje neemt en zij hem vrolijk nogal hard aan dat touwding trekt met als gevolg dat ik meneer 3 weken lang niet meer achter zijn oren mocht zitten. Zo hard werkt dat stomme touw ding in. Nee das lekker vriendelijk!!

En er van uit gaande dat je paard wel vaker een sprintje neemt of weg springt en jij trekt krijgt hij dus elke keer dat rotte ding achter zn oren. om nog maar te zwijgen over de druk op zn neus.

Maar ja zo hebben jullie dat over het bit. Vriendelijke handen hebben een vriendelijk mond.
Bit of bit loos, allebei niet geschikt voor de lompe ruiter!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:27

gvdt, kiwiko en de mensen met dezelfde mening.. (zijn er teveel) ik ga volledig met jullie mee.

voor de een is het fijn terwijl het voor de ander een ramp is!
zoals hier al véle voorbeelden genoemd zijn.
het idee van het dwingen tot bitloos rijden vind ik strontirritant.
een bit schadelijk geloof ik niet, wel in verkeerde handen.
ik rijd mijn verzorgpaard met bit maar zowat zonder druk, écht niks.
dus ik dacht ik ga bitloos proberen kan makkelijk, nou ik kwam op de site van bitloosrijden en had er allang geen zin meer in hoor, wat een houding zeg...

en als ik heel eerlijk zijn mag, zodra ik een mening van aberesk lees op bokt over dit soort kwesties heb ik er allang geen zin meer in, je kan het niet goed doen behalve bitloos ijzerloos etcetera.
nee ik ben geen fan, dat mag aberesk gerust weten daar ben ik eerlijk in.
wat voor de een heerlijk is is voor de ander helemaal niks.
mensen nemen meteen het uiterste, maar ik ga mij er verder niet druk om maken, dat is volkomen nutteloos want je doet het toch nooit goed.
maar ik respecteer de mening van een ander en laat een ander lekker bitloos en ijzerloos rondrijden.

al ga je in je blootje, helemaal natural.
maar ik ga mij er niet druk om maken..

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:43

AMEN AMEN AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:49

Ik heb nooit geprobeert iemand te bekeren en ik heb alleen verteld dat het wel mogelijk is. Mensen die zo dichtsgeslibt zitten op traditie en daarom maar gewoon niet aannemen dat het ook anders kan, daar is niet mee te praten (geen commentaar op jullie).

In sommige aspecten ben ik het ook niet helemaal eens met bitloos, dat mag je gerust weten. Maar mensen die roepen dat op zenuw knooppunten druk gelegd wordt dmv. veel bitloze optomingen(wat in gevallen als dr. Cook bitless bridle en sommige hackamores ook zo is), moeten zich ook realiseren Dat de tong en het verhemelte van je paard ook zenuw knooppunten bevat. En op de tong en het verhemelte komt ook een behoorlijke hoop druk te staan als er met bit gereden wordt. Ik wil niet verder gaan met deze "wellus-niettus" discussie, daar zullen we nooit uitkomen. Ieder heeft z'n gelijk en z'n ongelijk. Zullen we dan nu weer verder gaan met waar ik dit topic oorspronkelijk voor geopend heb? Namelijk:

Stelling:
Als je graag bitloos wil, maar je doet dit niet omdat je persé wedstrijden wilt rijden ben je (noem het egoïstisch/raar/zelfingenomen of iets dergelijks) bezig tegenover je paard.

Met deze stelling wil ik op niemand commentaar leveren voordat daar weer over gereageerd wordt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:51

GvdT schreef:
Ik rij met allebei en ik heb 1 bitloos hoofdstel waarvan ik de neusriem super vind, maar het gedeelde kopstuk k*t. Paard kan niet tegen de druk die het gedeelde kopstuk beduidend meer geeft dan mijn "gewone" kopstuk.
Ik kan me in een aantal beweringen van de tegenstanders vinden, maar ik kan me ook in een aantal beweringen van de voorstanders vinden.

Waarom zoek je dan geen bitloze optoming zonder druk op het kopstuk eigenlijk? Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:52

sorrie............ maar wil je je eigen posts inclusief de laatste even kritisch bekijken

en dan wil ik grag nog enig beeld materiaal van jou