Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

HorseyDude schreef:O man, sommige mensen denken echt dat paardrijden geen sport is maar dat is het absoluut wel hoor! Denk maar eens aan de trainingen die vooraf gaan aan: DRESSUUR, CROSS-COUNTRY, DRAFSPORTEN, RENSPORTEN (weet je wel, waar je op kan wedden enzo...), MILITARY,.... en zo kan ik nog wel even doorgaan....
Eventjes niksen en op een dier zitten op een zadel?DON'T THINK SO!
Marrrr schreef:ik ken het! ben het er helemaal niet mee eens. met paardrijden gebruik je een heleboel spieren waarvan je soms niet eens weet dat je ze hebt! en idd, neem zelf maar eens een les!

Marchador schreef:Mijn vriend ook al "is paardrijden een sport dan?"
Vanmiddag op de tv werd er gezegd: En dan nu een overzicht van de paardensport!
Zegt hij "Oh hoorde je dat, het is een sport!"
. Het wil ook nog wel eens voorkomen dat ik van die fijne spierpijn heb de volgende dag. En dat is niet alleen als ik een intensieve les heb gehad maar ook als ik een cross rondje door het bos heb gedaan!
Yamcha schreef:@ De_Rick: Sorry, maar bij veel ruiters IS het ook gewoon knolhobbelen en niks anders.... en nog beroerd ook![]()
.
Yamcha schreef:Mensen overschattten hun eigen vaardigheden altijd zo. Het merendeel van de ruiters rijdt ronduit slecht. Dan zijn er een aantal die redelijk rijden, een klein aantal dat goed rijdt, en een handjevol toppers..... daar zijn er zo weinig van dat we ze bij name kennen......
Het rijpaardenbestand bestaat voor een klein deel uit waardeloze paarden, een groot deel zijn goede basispaarden, dan een deel goede paarden, dan een deel toppers.... en de toppers zijn nog altijd veel groter in aantal dan de topruiters....
Waaruit maar weer blijkt hoe oneerlijk het is als ruiters de schuld geven aan de paarden.
Over het algemeen is het paard stukken beter dan de ruiter.....
Ruiterdrágen is een sport idd.
Paardrijden (of zal ik het in 't vervolg knolhobbelen noemen?) imo niet.

Yamcha schreef:Als je bezweet van het paard afkomt, betekent dat niet persé dat je ook goed getraind hebt.