Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Judith76 schreef:lijkt mij dat je je paard daar ook kopschuw mee kan krijgen
. Ik zorg goed voor mijn beschermengeltje
. Maar goed ik denk dat je eerst in zn situatie moet komen voordat je gaat realiseren dat zn tik best op zn plaats kan zijn en veel kan voorkomen.
een paard dat je "een tikje" geeft denkt wrs dat er een vlieg zit... (niet fout of aanvallend bedoeld hoor...)
Lin_sOnaldO schreef:Oké ben bang dat ik nu een hele discussie op de hals ga halen..
Ja ik rijd met zweep.. en ja sla mn paard wanneer nodig maar dan op zn billetjes haha!
Maar we hebben een pony/paard gehad die geweldig kon lopen, opeens ging het knopje om en begon ze te steigeren en dan puur om je eraf te gooien.. Als je er dan naast lag vond ze het nodig je ff aan te vallen.. Nou dit paard hebben wij dus wel op de mannenkam en tussen de oren gemept met de hand.. En ja waar of niet, na 2 weken deze methode niks meer aan het handje! Bij het juiste straffen/belonen is van alles mogelijk zolang je maar niet oneerlijk ben tegenover het dier!
Heeft het paard pijn.. Ja dan is het logische dat slaan niks oplost, maar doet die het puur om je eraf te werken terwijl er niks aan de hand is (verklaard door DA) dan is een corrigerende tik weleens nodig!

Besje schreef:Sannekeee... hoe kan je een paard op zijn neus tikken als hij kaarsrecht op zijn twee voorbenen staat??? en "een tikje" alsjebliefteen paard dat je "een tikje" geeft denkt wrs dat er een vlieg zit... (niet fout of aanvallend bedoeld hoor...)
Ik zeg ook niet dat je je paard KO moet slaan, maar je hand eens boven zijn hoofd houden als je paard omhoog gaat zodat hij je hand raakt, daar is nog geen enkel paard aan gestorven of kopschuw van geworden...
als ik moet kiezen: een mep geven en het paard terug met 4 benen op de grond krijgen of mijn leven riskeren omdat ik hem geen "pijn" wil doen... dan toch maar een mep verkopen... ik heb mijn leven lief...
sannekeee schreef:Besje schreef:Sannekeee... hoe kan je een paard op zijn neus tikken als hij kaarsrecht op zijn twee voorbenen staat??? en "een tikje" alsjebliefteen paard dat je "een tikje" geeft denkt wrs dat er een vlieg zit... (niet fout of aanvallend bedoeld hoor...)
Ik zeg ook niet dat je je paard KO moet slaan, maar je hand eens boven zijn hoofd houden als je paard omhoog gaat zodat hij je hand raakt, daar is nog geen enkel paard aan gestorven of kopschuw van geworden...
als ik moet kiezen: een mep geven en het paard terug met 4 benen op de grond krijgen of mijn leven riskeren omdat ik hem geen "pijn" wil doen... dan toch maar een mep verkopen... ik heb mijn leven lief...
oke als je het zo steld , maar dan zou ik het toch liever ergens anders op zijn lijf doen.
Ik ken een paard die door zoon klap erg kopschuw is geworden en zich lelijk heeft bezeerd.
splash1999 schreef:die van mij krijgt wel eens een tik als te ver gaat maar nooit tussen de oren

Midasje schreef:sannekeee schreef:
oke als je het zo steld , maar dan zou ik het toch liever ergens anders op zijn lijf doen.
Ik ken een paard die door zoon klap erg kopschuw is geworden en zich lelijk heeft bezeerd.
Als dat paard kopschuw is heeft hij meerdere klappen gehad en niet een X een tik.
deeem schreef:wat een belachelijk iets/

frisiangirl schreef:@ Marijkjuh, is dit een geval van expres steigeren of is hij gewoon bang?