Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
detour schreef:[b]
Dat zijn geen natuurlijke bewegingen.
runningkawa schreef:nee, je traint je paard op de juiste manier en de kunstjes rollen er als het ware vanzelf uit...die hoef je ze niet apart aan te gaan leren. Dat gaat dan bijna vanzelf.
Dat is het verschil.

Zep schreef:detour schreef:Paarden die piafferen in de wei hebben dit gedrag aangeleerd in de dressuur. Het zijn gewoontedieren. Ga eens college volgen bij een ethologe! Is ontzettend boeiend.
Ik ken ze die het als veulen al doen, is dat dan ook in de dressuur aangeleerd gedrag?
.

Anya schreef:Je moet het als ruiter alleen niet verpesten.
.
KiWiKo schreef:denk dat iedereen wel zuinig is op zijn/haar paard
detour schreef:Goeiemorgen!
Is dan hier niet de conclusie na alle reacties: Z2 is qua belasting niet zwaar mits:
- Het paard fysiek gezond is een absolute voorwaarde
- Het paard maximaal 4 x getraind wordt 'wat' meer heb ik geen bezwaar tegen, mits de trainingen beperkt blijven tot max 45 minuten (inclusief opwarming, cooling down)
- Het paard afwisseling krijgt afwisseling en dus mentale gezondheid is eveneens een voorwaarde
- Zowel het paard als ruiter mentaal als fysiek beide capabel zijn helemaal eens
- Het dan mogelijk is om op 6-jarige leeftjid dit nivo te lopen? ja, dat is absoluut mogelijk
Want dan zijn we toch ergens gekomen met deze discussie?
Voor wat ik ben vergeten, sorry.