promptertje schreef:Mijn ouders hebben me nooit een tik gegeven, dat zal ook wel meetellen.
Vast en zeker; ik ben vroeger wel eens over de knie gelegd en ik ben er echt niet minder van geworden!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
promptertje schreef:Mijn ouders hebben me nooit een tik gegeven, dat zal ook wel meetellen.
Jorine_Falco schreef:2 weken is wel overdreven. Ik ben ook gevoelig , als ik een mep krijg van mn moeder ga ik er echt niet 2 weken over ze*ken hoor. En ik geef ze osms ook gewoon een tik , maar dat is omdat ze anders de leiding overnemen
Cynthiaaapje schreef:Ik durf wel maar vind het dikke onzin, je kunt het op een betere manier oplossen ipv slaan schoppen knietje.. Denk eens aan schreeuwen.. staan ze direct achter in de stal.. Alle die ik ken wel.. (dat zijn een dikke 100 paarden)
Naast mijn sensibele merrie heb ik ook nog een jonge hengst, hondsbrutaal en zeer zelfverzekerd. Ook die heeft nog nooit een klap gehad. Dat los ik anders op. Ik moet wel de baas blijven bij hem, ik vrees dat hij anders de macht grijpt
, maar ik ben gewoon sneller en slimmer dan hij is. Voordat hij een "overtreding" kan begaan, ben ik hem al voor
.
Naast mijn sensibele merrie heb ik ook nog een jonge hengst, hondsbrutaal en zeer zelfverzekerd. Ook die heeft nog nooit een klap gehad. Dat los ik anders op. Ik moet wel de baas blijven bij hem, ik vrees dat hij anders de macht grijpt
, maar ik ben gewoon sneller en slimmer dan hij is. Voordat hij een "overtreding" kan begaan, ben ik hem al voor
.
PERENBOOMPIE schreef:Waarmee dan bijvoorbeeld,door je hand net optijd weg te trekken voor hij bijt of net optijd weg te springen voordat ie een schop geeft of opzij gaan zodat hij langs kan lopen terwijl jij daar eigenlijk stond?
Dat is dus niet corrigeren op zijn gedrag maar tolereren en hem uit de weg gaan.
promptertje schreef:PERENBOOMPIE schreef:Waarmee dan bijvoorbeeld,door je hand net optijd weg te trekken voor hij bijt of net optijd weg te springen voordat ie een schop geeft of opzij gaan zodat hij langs kan lopen terwijl jij daar eigenlijk stond?
Dat is dus niet corrigeren op zijn gedrag maar tolereren en hem uit de weg gaan.
Dat is totaal niet wat ik doe. Ik ga niks uit de weg. Niet van tevoren al iets aannemen, wat je nog nooit hebt gezien.
PERENBOOMPIE schreef:Nou je geeft anders geen uitleg wat je wel doet,wat ben jij zo slimmer en sneller als een paard leg eens uit dan,dan is het voor de rest ook wat duidelijker dan maar algemene dingen opschrijven,of ga je bijvoorbaadt al roepen voordat ze iets doen??
Ik snap het niet?
promptertje schreef:Op deze manier communiceer ik niet, niet met dieren en niet met mensen. Zoals ik al eerder schreef, met stoere taal heb ik niks. Je bent van harte welkom om een keer langs te komen, maar deze manier van "discussiëren" spreekt me niet aan.
promptertje schreef:PERENBOOMPIE schreef:Nou je geeft anders geen uitleg wat je wel doet,wat ben jij zo slimmer en sneller als een paard leg eens uit dan,dan is het voor de rest ook wat duidelijker dan maar algemene dingen opschrijven,of ga je bijvoorbaadt al roepen voordat ze iets doen??
Ik snap het niet?
Op deze manier communiceer ik niet, niet met dieren en niet met mensen. Zoals ik al eerder schreef, met stoere taal heb ik niks. Je bent van harte welkom om een keer langs te komen, maar deze manier van "discussiëren" spreekt me niet aan.
promptertje schreef:Zoals ik al zei, kom een keer langs. Ik beoordeel dat per paard en per situatie, dat kan ik niet vanaf een beeldschermpje.
promptertje schreef:Alleen zul je dit soort gedrag bij mijn paarden niet zien, die hebben daar geen behoefte aan.
promptertje schreef:Nee, maar dat wil niet zeggen dat de middenmoot het goed doet.
Macusa schreef:Ik heb in ieder geval niet het idee dat ik slimmer en sneller ben dan een paard. Wat ik meestal doe als het paard niet doet wat ik wil of "zich misdraagt" is negeren en direct even wat anders met hem doen (afleiden) en daarna opnieuw proberen.
Macusa schreef:Ik ga er vanuit dat als het paard ongewenst gedrag vertoont hij me niet begrepen heeft of ergens bang voor is.
Macusa schreef:Ik sla een paard maar onder drie omstandigheden: nooit, nooit en nooit.
aerdenhout1 schreef:WAT een stelletje dierenbeulen hier op bokt zeg!!![]()
Dat slaat zijn paard maar. ZIELUG!!
![]()
Ik los alles op met snoepjes, kusjes, aaitjes en natuurlijk af en toe een rose strik in hun staart!
En als ze niet willen werken dan hoeft dat ook niet en krijgen ze gewoon een dag vrij.![]()