Matsjo schreef:Ik zeg niet IEDEREEN, 1tje opent een topic en vervolgens een stoormvloed van mensen die zich gediscrimineerd voelen
Ja maar volgens mij voelen zij zich "gediscrimineerd" door de reacties van slechts een persoon. Volgens mij reageert het merendeel van de wedstrijdruiters met een fjord heel normaal door te zeggen ik moet er voor trainen net als ieder ander met wat voor paard dan ook. En geven die ook aan dat ze een punt krijgen als ze hem verdienen en niet als hij ook niet verdiend is.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet gecharmeerd ben van opmerkingen dat mijn paard een 1 euro atractie op de kermis is of op de kinderboerderij thuishoort. Dat zijn geen opmerkingen waarmee je mensen in hun waarde laat, maar het is het me niet waard (ook al doe ik het nu dan toch wel
) om me daar druk om te maken. Godzijdank smaken verschillen, ik heb op dit moment een fjord en een trekpaard maar ik heb ook jaren een KWPN gehad die lichte tour liep en een voltaire x burggraaf. En heel gek maar ze zijn me allemaal even lief en ik vind de een niet beter dan de ander. Nogmaals als je rekening houdt met de beperkingen van je paard (en volgens mij heeft ieder paard die) en je hebt lol dan is het goed toch?