Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Re: Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 02:54

Haar rijstijl is ook niet de mijne Lachen. Ik zou niet kunnen wat zij allemaal kan. Ik ben maar een eenvoudig recreatie ruitertje en als ik haar technieken op een paard moest gaan toepassen dan verknalde ik het dier. Bij haar werkt de methode goed dus ik heb niets tegen haar rijstijl.
Synoniem voor goed rijden is een groot woord. Anky kan goed rijden maar om al een synoniem te zijn... Vind ik maar discriminerend naar de andere ruitertakken toe.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:48

Ik geloof dat ik die Bent Branderup ook niet verkeerd vind rijden!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:27

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:29

idd mooi iepsel Lachen.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 16:19

inge_0rland0 schreef:
haha ik ken bent ook niet
Tong uitsteken Bloos

Nuttige bijdrage aan de discussie.
Zou er dan toch maar wat in gaan verdiepen als ik jou was...
Toch waanzinnig dat men roept 'ik rijd dressuur' en er eigenlijk veel verder komt dan anky, laurens, imke... en niet weer wat échte dressuur is... Lips are sealed Lips are sealed
(volgens mij ga ik me nu weer boze reacties op de hals halen Clown )

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:24

detour schreef:

Ik vind "niet verkeerd" nogal zwakjes uitgedrukt Clown Als ik naar Bent kijk dan denk ik echt van "anky mocht willen dat ze zo kon rijden"... Je ziet gewoon de harmonie, het samen rijden, het één worden met je paard. Het mooie waar dressuur ooit voor stond, ik vraag me zo vaak af waar het toch mis is gegaan...
Laatst bijgewerkt door smurf1988 op 08-12-07 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:28

Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Nee, ik vind haar trainingsmethodes en omgang met paarden niet juist en dat weegt voor mij door in haar rijden.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:40

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:29

Vue schreef:
inge_0rland0 schreef:
haha ik ken bent ook niet
Tong uitsteken Bloos

Nuttige bijdrage aan de discussie.
Zou er dan toch maar wat in gaan verdiepen als ik jou was...
Toch waanzinnig dat men roept 'ik rijd dressuur' en er eigenlijk veel verder komt dan anky, laurens, imke... en niet weer wat échte dressuur is... Lips are sealed Lips are sealed
(volgens mij ga ik me nu weer boze reacties op de hals halen Clown )

haha sorry Tong uitsteken
maar ik roep niet ik rijd dressuur, ik heb een hekel aan dressuur en wil springen. sorry dat ik niet naar elke dressuur wedstrijd kijk maar ik ken eigenlijk ggen eeen wedstrijdruiter, betekend dat dan meteen dat je neit weeet wat dressuur is??

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:03

Synoniem voor "goed rijden" en "perfectie" is misschien wat overdreven. Maar persoonlijk ga ik niet ontkennen dat Anky een hele goede ruiter is. Haar prestaties liegen er immers niet om! Zij domineert al vele jaren de wereldranglijst. En die prestaties heeft zij behaald met meerdere paarden, dus dan zou ze zelf toch ook wel wat kunnen, denk ik zo.. Tuurlijk beschikt zij over hele goede paarden, maar volgens mij waren Prisco en Bonfire maar 'gewone paarden' die gekocht zijn voor een 'normaal bedrag'. Zij heeft hun ook nog eens gezond kunnen houden tot op hoge leeftijd. (Prisco is onlangs ingeslapen op 33 jarige leeftijd, dat is best oud!) Dus ik vind dat ze het goed voor elkaar heeft en geniet nog altijd van haar rijden. En mocht iemand ooit tegen mij zeggen dat ik net zo goed kan rijden als Anky dan zal ik dat als een groot compliment beschouwen.

(En nee, ik ben geen Penny en ook niet lid van de Anky fanclub Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:10

Verder vind ik het ook niet een heel fijn idee dat zij haar paarden al vanaf 6-jarige leeftijd traint met een Stang en Trens. Ik heb niks tegen het hoofdstel zelf, en ik heb ook niks tegen de mensen die ermee rijden, maar ik vind het beeld van paarden leren hoe ze dressuur moeten lopen met twee bitten in hun mond gewoon niet zo fijn. Ik heb ook niks tegen een stang&trens bit, maar als je een paard naar het Z toe al alleen al met een Z dressuurbit gaat laten rijden, dan weet ik het ook niet echt meer. Bij ons op stal zijn trouwens ook een paar mensen die hun paarden met stang en trens trainen, en daar heb ik ook niks tegen, maar dat zijn dan wel mensen die al in het Z rijden met hun paard Lachen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:36

Visconti schreef:
detour schreef:

Ik vind "niet verkeerd" nogal zwakjes uitgedrukt Clown Als ik naar Bent kijk dan denk ik echt van "anky mocht willen dat ze zo kon rijden"... Je ziet gewoon de harmonie, het samen rijden, het één worden met je paard. Het mooie waar dressuur ooit voor stond, ik vraag me zo vaak af waar het toch mis is gegaan...

Helemaal mee eens. Anky kan nog heel wat leren van Bent. Ja
Voor mij is Bent meer een voorbeeld dan Anky ooit zal zijn (al hoewel in geen topdressuurambities heb. Ik doe het meer, omdat het gymnastiseren goed is voor mijn paard, niet voor mijn eigen lol Clown ).
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 10-12-07 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:40

waarom vertegenwoordigd Bent niet op de OS ????

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:41

Zal 'ie wel geen behoefte aan hebben en ik kan hem geen ongelijk geven. Haha!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:42

Omdat die volgens mij geen grand prix wedstrijden mee wil rijd. Of heb ik het nu volledig mis?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:44

Ik zal het eens vragen aan een paar vriendinnen van me, die zijn workshops bij paardenbegrijpen gevolgd hebben...... Die weten het vast wel......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:45

zou toch mooi zijn als hij de ring in kwam........... of ben ik nou gek:)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:46

Ik ben benieuwd Lachen.
Maar Bent zijn rijstijl is volledig anders dan die van Anky en andere GP ruiters. Zie hem dus niet direkt in een Grand prix ring. Eigenlijk wel spijtig... Jurieleden en GPruiters zouden er nog iets van kunnen leren Lachen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:47

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind Grand Prix e.d. ook totaal niet belangrijk Clown . Het gaat mij om meer dan dat 'buitenkant' en 'prestatiegedoe'...... Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:47

gelukkig maar, als iedereen wedstrijden reed waren de wachtlijsten nog langer Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:51

Het gaat mij niet om het wedstrijden rijden an sich. Als iemand daar plezier aan beleeft, prima. Het gaat er mij om dat er geweldige ruiters zijn, die misschien niet zo in the picture staan, maar die wel heel erg goed kunnen zijn.
Dat wilde ik zeggen..... Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:11

Dat was niet erg uit je bericht te halen, dat gaf alleen aan dat jij niets om wedstrijden geeft. Je 2e opmerking is van een heel andere orde, en een waarheid als een Koe Hoewel ik ook heel veel (wedstrijd- en niet-wedstrijd) ruiters ken die denken de sterren van de hemel te rijden. En IMO heb je door GP (of 4* of 1.60) te starten toch iig een redelijke prestatie weten neer te zetten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:13

Vind alleen spijtig als je vraagt naar de toegevoegde waarde van de roll kur dat jef telkens zegt 10 medailles inplaats van uit te breiden Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:16

Om heel eerlijk te zijn zou ik het ook aardig beu worden om me constant te moeten verdedigen tegen ruiters die zelf nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden (niet persoonlijk bedoeld). Zo heb ik regelmatig goed de balen van de ongefundeerde kortzichtige reacties over sgw en eventing, dan denk ik ook "verdiep je eerst eens ergens in voordat je wat gaat lopen blaten".

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:20

Lielle schreef:
Om heel eerlijk te zijn zou ik het ook aardig beu worden om me constant te moeten verdedigen tegen ruiters die zelf nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden (niet persoonlijk bedoeld). Zo heb ik regelmatig goed de balen van de ongefundeerde kortzichtige reacties over sgw en eventing, dan denk ik ook "verdiep je eerst eens ergens in voordat je wat gaat lopen blaten".

Nou, de lezing van gisteren omvatte een deel over rollkur, en daar kwam weer dat tien medailles in terug hij had de vraag zelf gesteld aan jeff.
De proffesor etologie en tevers zeer kundige ruiter in de academische kunst was de vraagsteller. Dus geen doorgaans manegepersoontje zonder inzicht Haha!
Maar begrijp wel wat je bedoeld, daar geef ik je gelijk in
Laatst bijgewerkt door lesilla op 11-12-07 11:21, in het totaal 2 keer bewerkt