nina88 schreef:Wow, dit is pas een leerzaam topic.
Ik ben hier ook heel druk mee bezig. Ik heb namelijk een paard die van voren erg gemakkelijk "in de houding" gaat lopen. Ik dacht dat we het erg goed deden en kregen elke keer ontzettend hoge punten en veel prijzen. Wel erg lastig dat ik met 300 kg in mijn handen reed en (letterlijk) spierballen aan het kweken was. Mijn instructie zei dat dit normaal was, dat heette nou aanleuning.
Ik heb toen een switch naar een andere instructeur gemaakt, want het leek mij verre van normaal.
Ik ben helemaal opnieuw begonnen en ik ben nu op het punt dat ik haar weer een beetje kan oppakken zonder dat ze meteen weer op de voorhand gaat lopen. Ik heb een heel ontspannen en los paard nu en bijna niks in mijn handen.
Wat wel heel erg vreemd is, is dat ik mijn punten ineens niet meer rijd. Ze loopt namelijk niet meer met de nek erop en met haar voorbenen te zwaaien. Naar mijn idee loopt ze 100x beter, maar blijkbaar is het plaatje anders.
Maar ach, die punten komen vanzelf wel weer als ze meer richting de oprichting komt. Ik heb hier zelf een veel beter gevoel bij en mijn paard ook, dat weet ik zeker.
Goed bezig dan... Jury's letten idd op heel andere dingen. Wel jammer, want goed rijden wordt dan niet beloond.