Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

!
dat als die jonge dartels weer eens op de poetsplaats staan te emmeren terwijl ik bezig ben de spullen te pakken en ik een brul geef in de trent ophouden of ik..... nou ze staan meestal gelijk weer stil. Ze weten echt wel waneer ik het zat ben hoor
.
runningkawa schreef:Ik praat juist wel tegen mijn paard, want ja hij begrijpt me wel.
Natuurlijk niet de woorden, maar wel de toon.
Maar ik ga niet zitten schreeuwen, dat is irritant, maar ik zit er ook niet muisstil op.
Ik vind het juist erg belangrijk dat het paard weet dat ik blij ben als hij iets doet en dat laat ik hem weten door hem te belonen met de hand, maar op momenten dat dat niet kan met de stem.
Maar als hij ergens op loopt te emmeren, een bakkabouter zeg ik ook van , hey pas op...

runningkawa schreef:Ik praat juist wel tegen mijn paard, want ja hij begrijpt me wel.
Natuurlijk niet de woorden, maar wel de toon.
Maar ik ga niet zitten schreeuwen, dat is irritant, maar ik zit er ook niet muisstil op.
Ik vind het juist erg belangrijk dat het paard weet dat ik blij ben als hij iets doet en dat laat ik hem weten door hem te belonen met de hand, maar op momenten dat dat niet kan met de stem.
Maar als hij ergens op loopt te emmeren, een bakkabouter zeg ik ook van , hey pas op...
hij snapt ook als ik het goed vind want dan zeg ik super paard en zie je de oortjes naar voren en gaat hij zich helemaal showen
en een ander paard die ik kende dan zij je ga dan en dan ging hij heel hard rennen. ik vind dat je best tegen een paard mag praten