voor of tegen elastiek!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Re: voor of tegen elastiek!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:21

patsur schreef:
AaronYve schreef:
Voor en tegen, het beste is natuurlijk om je paard nageefelijk te rijden, dit komt vanzelf als je veel overgangen rijd en zo, maar dat hebben de anderen ook al gezegd, wat ik wel wil zeggen is dat een paard niet kan gaan hangen in een elastiek, als hij zijn hoofd omlaag doet, is de elastiek los, en dan hij moet zijn nek gaan gebruiken. Dit is mijn ervaring en die heeft goed geholpen.

Sinds wanneer gaat een paard de nek gebruiken als het naar beneden gaat dmv een stukje elastiek? Een paard kan wel degelang hangen op een elastiek, net zoals dat een paard op je hand kan gaan hangen.

Wat denk je dan dat ie op loopt als ie aan de teugel loopt? Heb je weleens gekeken hoe een elastiek werkt? als hij het hoofd omlaag brengt, komt de elastiek losser te zitten, hoe wilt ie hier nu op hangen? Als hij zijn hoofd omhoog brengt komt er spanning op te zitten, als je dan een tijdje hebt gereden, komt zijn hoofd vanzelf omlaag en moet ie zijn nek gebruiken, en dat is nou precies wat een elastiek doet.

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:26

AaronYve schreef:
Voor en tegen, het beste is natuurlijk om je paard nageefelijk te rijden, dit komt vanzelf als je veel overgangen rijd en zo, maar dat hebben de anderen ook al gezegd, wat ik wel wil zeggen is dat een paard niet kan gaan hangen in een elastiek, als hij zijn hoofd omlaag doet, is de elastiek los, en dan hij moet zijn nek gaan gebruiken. Dit is mijn ervaring en die heeft goed geholpen.

idd ! daar ben ik het mee eens

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:53

AaronYve schreef:
Wat denk je dan dat ie op loopt als ie aan de teugel loopt? Heb je weleens gekeken hoe een elastiek werkt? als hij het hoofd omlaag brengt, komt de elastiek losser te zitten, hoe wilt ie hier nu op hangen? Als hij zijn hoofd omhoog brengt komt er spanning op te zitten, als je dan een tijdje hebt gereden, komt zijn hoofd vanzelf omlaag en moet ie zijn nek gebruiken, en dat is nou precies wat een elastiek doet.

Idd helemaal mee eens

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:03

AaronYve schreef:

Als hij zijn hoofd laag doet maar niet nageeft kan hij nog altijd tegen de elastiek induwen en leert door die elastiek dat het meegeeft als hij dat doet.
Je leert hem dus dat pullen kan.

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 07:16

Ik ben het ook met AaronYve eens.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:29

horseyfries schreef:
AaronYve schreef:

Als hij zijn hoofd laag doet maar niet nageeft kan hij nog altijd tegen de elastiek induwen en leert door die elastiek dat het meegeeft als hij dat doet.
Je leert hem dus dat pullen kan.

Je moet hem wel goed rijden, en niet denken dat wanneer je met elastiek rijd alles opgelost is, het is een HULP-middel!

Armani2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:08

runningkawa schreef:
Klinkt verwaand, maar zo te horen heb ik wat dit onderwerp betreft ook gewoon meer ervaring als jullie (ow jee, wat zeg ik nu weer)
Jullie komen met geen enkel normaal argument, en ik heb overal een antwoord op, hoe zou dat komen? Wat denk jezelf??
Ja er is veel te leren, ook door mij (en doe ik dagelijks), maar zo te horen moeten jullie nog heel veel meer leren.
Want als je denkt dat een stiek geen dwang geeft,
denkt dat een paard dan over de rug loopt
Denkt dat dat gezond voor hem is, mag je echt nog heeeel veel leren...

Maar prima, ben wel weg...gewaarschuwd mens telt voor 2.
Niet gaan janken als je paard door overbelasting over een poosje kreupel staat.
Ja, want deze betweter heeft geleerd dat dat vaak een gevolg is...

Ik lach me kapot om jou. Gelukkig hoef ik nooit met hulpteugels te rijden want mijn beestje heeft die niet nodig. En zoals er al staat ze rijdt 1 keer per week een half uurtje met een hulpteugel dus zo veel kwaad kan dat niet anders was meer dan de helft van de paarden in nederland al kreupel. Een slof is veel erg daar meer trek je je paard in een verkeerde stand een elastiek veert daarom kan hij ook zijn half strekken als hij dat wil. Ik ken iemand die zijn paardje, die vroeger door zijn vorige eigenaar verreden is, die longeerd haar paard er 2 keer per week mee en dat gaat super goed. Het paard is helemaal ontspanenn en het gaat 20 keer beter met hem dan eerst, dus mensen die zeggen dat het slecht is niet waar maar of het super goed is weet ik ook niet dat kunnen we alleen maar aan het paard vragen maar helaas geeft hij geen antwoordt.
Laatst bijgewerkt door Armani2002 op 29-01-07 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:12

Het ergste is dat ik niet lach..maar jank bij dit topic Huilen

arme dieren...
nee, ik zou zeker ook niet luisteren, ook niet naar de andere die hetzelfde zeggen dan ik en dezelfde berg ervaring hebben..zeker niet doen, maar lekker eigenwijs luisteren naar wat penny zooi en je pony inelkaar trekken en taai maken...dan heb je het gewonne go girl go!!
je komt er wel...zucht....

triester dan dit kan een topic niet gaan....
Jullie hebben geen plank voor je kop, maar een heel groot bos
Allen jammer dat jullie daarmee wel de paardjes de klos maken, denk daar maar eens aan, ipv aan je eigen ik en wat je graag wilt..1 sec aan die diertjes denken....

Want als jullie zo goed reden, gingen de paarden vanzelf wel naar beneden..maar in de speigel kijken van je eigen kunde, daar zijn jullie te penny voor... Huilen Huilen Misselijk

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:14

IloveJaimy schreef:
Ik heb sinds enkele weken les met mijn pony!
Hij is totaal niet nageefelijk, vandaar dat mijn instructrise mij met elatiek laat rijden!
Ik vind het niet onvriendelijk voor het paard want hij hoeft niet in de krul te lopen want het zet niet vast!
Nou wou ik graag weten hoe jullie erover denken!!!!

Je rijdt pas enkele weken.. Het heeft mij en mijn paardje bijna een jaar gekost voordat ze nageeflijk werd (maar dus bij lange na nog niet geheel ontspannen loopt!) en dit gebeurt dan ook pas na een half uur rijden ongeveer. We rijden alleen met martingaal zodat ze het hoofd niet omhoog gooien kan. Ze is wel al 14 en wordt sinds een jaar eigenlijk pas weer fatsoenlijk gereden na 6 jaar van 'niets doen'. We zijn praktisch van voor af aan weer moeten beginnen, dus wellicht dat het bij jou sneller gebeurt. Kwestie van hard werk en veel geduld dan heb je al die 'trucjes' niet nodig en kun je het helemaal op eigen kracht bereiken met je pony.

Armani2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:25

runningkawa schreef:

arme dieren...
nee, ik zou zeker ook niet luisteren, ook niet naar de andere die hetzelfde zeggen dan ik en dezelfde berg ervaring hebben..zeker niet doen, maar lekker eigenwijs luisteren naar wat penny zooi en je pony inelkaar trekken en taai maken...dan heb je het gewonne go girl go!!

Allen jammer dat jullie daarmee wel de paardjes de klos maken, denk daar maar eens aan, ipv aan je eigen ik en wat je graag wilt..1 sec aan die diertjes denken....

Want als jullie zo goed reden, gingen de paarden vanzelf wel naar beneden..maar in de speigel kijken van je eigen kunde, daar zijn jullie te penny voor... Huilen Huilen Misselijk

De mensen die iets anders denken daar haar hierboven zijn allemaal dieren mishandelaars....
Geef ze aan zou ik zeggen...
Iedereen heeft een andere mening het kan ook zijn dat mensen af en toe een hulpteugel gebruiken en daar gaat geen paard kapot van. Misschien als je dingen op een normale manier brengt dat mensen het wel aannemen jij verklaard ze gelijk de oorlog logisch dat mensen niet willen luisteren. Als ik dat meisje was dan zou ik naar iedereen luisteren behalve naar jou omdat je mensen zo aanvalt. Jou wil is de wet van nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:31

En renske, Nadya, Patsur en al die andere die hetzelfde zeggen
daar wordt toch ook niet naar geluisterd, dat bos blijft gewoon zitten
Hoeveel kettingzagen zijn er nodig omdaar doorheen te komen?

Dan moet je het niet af gaan katten op mij omdat ik idd neer durf te zeggen dat je er een paard meer verkl**t (ja helaas genoeg gezien, dus hou dat ook niet voor me)
Nee dan moet je eens kijken wat voor kwats voorstanders neer typen om het zogenaamd maar goed gel*ld te krijgen
En waarom, omdat ze niet in willen zien dat ze nog veel moeten leren
Wat is er nu erg aan inzien dat je nog niet zover bent dat je elk paard op een normale manier naar beneden kunt krijgen, maar daar krijgen we geen antwoord op.
Wat is er erg aan dat het paard met zijn hoofd omhoog loopt?
Dat het er niet oplijkt zoal bij iemand die Z rijdt of zo??
Alleen maar verwaande ideeën, paard kop naar beneden is oke of zo??
Penyy, heeeel erg penny

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:32

Armani2002 schreef:
runningkawa schreef:

arme dieren...

De mensen die iets anders denken daar haar hierboven zijn allemaal dieren mishandelaars....
Geef ze aan zou ik zeggen...
Iedereen heeft een andere mening het kan ook zijn dat mensen af en toe een hulpteugel gebruiken en daar gaat geen paard kapot van. Misschien als je dingen op een normale manier brengt dat mensen het wel aannemen jij verklaard ze gelijk de oorlog logisch dat mensen niet willen luisteren. Als ik dat meisje was dan zou ik naar iedereen luisteren behalve naar jou omdat je mensen zo aanvalt. Jou wil is de wet van nederland.

Hahaha wat een drama zeg. In het begin van het topic is door meerdere mensen waaronder mijzelf en rk duidelijk uitgelegd waarom wij allemaal tegen een elastiek zijn. Dat er nu zo gereageerd wordt komt alleen omdat bepaalde mensen een bord voor hun kop hebben en niet willen luisteren. Naja luisteren wel maar doen er niets mee en we proberen het lekker toch. Is prima, maarja daar zijn een aantal mensen het dus niet mee eens.

Dan luister je toch niet naar rk (al ben ik het volledig met haar eens), maar dan heb je nog al die anderen die er geen voorstander van zijn...

Sorry maar om die laatste zin moest ik even lachen, overdrijven is ook een vak....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:34

Nikki, het heeft geen nut
Ze weten zelf zo goed hoe het werkt, dat ik me afvraag waarom ze les nemen, waarom ze een topic starten met wat andere er van vinden. En dat ze anky er nog niet uit gereden hebben
Want je moet het met hun eens zijn want ze rijden zo geweldig goed Ja
En omdat ze zo geweldig goed rijden hebben ze rommel aan de kop nodig, niet beseffend dat aan de teugel gaan niets met de kop te maken heeft.

Een heel bos zit er voor die koppen, kom je niet doorheen, niet eens een beetje

Armani2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:56

runningkawa schreef:
Nikki, het heeft geen nut
Ze weten zelf zo goed hoe het werkt, dat ik me afvraag waarom ze les nemen, waarom ze een topic starten met wat andere er van vinden. En dat ze anky er nog niet uit gereden hebben
Want je moet het met hun eens zijn want ze rijden zo geweldig goed Ja
En omdat ze zo geweldig goed rijden hebben ze rommel aan de kop nodig, niet beseffend dat aan de teugel gaan niets met de kop te maken heeft.

Een heel bos zit er voor die koppen, kom je niet doorheen, niet eens een beetje

Allereerst kunnen jullie niet lezen ik zal het nog 1 keer heel groot neerzetten misschien snappen jullie het dan:

IK RIJD NOOIT MET HULPTEUGELS OMDAT IK ZE NIET NODIG VINDT MAAR DIT MEISJE VRAAGT OM HULP EN WORDT AAN ALLE KANTEN AFGEZEKEN. DAT IS NIET NODIG GEEF HAAR NORMAAL ADVIES EN IK HEB EEN ANDERE MENING OVER EEN ELASTIEK OF SLOF OF WAT DAN OOK MAAR DAT IS MIJN MENING EN GEEN VAN MIJN PAARDEN ZIJN ER OOIT KREUPEL VAN GEWORDEN OM IK EEN KEER EEN ELASTIEK HEB GEBRUIKT BIJ LONGEREN. GEEF DAT MEISJE IS GEWONE HULP WAAR ZE OM VRAAGT WAAR ZE IETS MEE KAN DAN TE ZEGGEN ZE KAN NIET RIJDEN, HET PAARD WORDT KREUPEL ENZ OVERDRIJVEN IS OOK EEN VAK. ELKE DAG RIJDEN MET EEN HULPTEUGEL IS NIET GOED BEN IK HET MEE EENS MAAR IEDEREEN IN ZIJN LEVEN HEEFT WEL EEN KEER MET EEN HULPTEUGEL GEREDEN EN DAN WORDT ER HIER ZO EEN OORLOG OVER GEVOERD. KAN JE DAN NIKS NORMAALS ZEGGEN DAT IS WAAR HET MIJ OMGAAT. DE DISCUSSIE OVER WEL OF NIET EEN ELASTIEK GA IK MET JOU NIET VOEREN AANGEZIEN JIJ MENSEN ALLEEN MAAR AANVALT EN IK HEB EEN EIGEN MENING ER OVER EN GELUKKIG LEVEN WE IN EEN VRIJ LAND EN MOGEN WE ONZE EIGEN MENING HOUDEN

EN NOG IETS MIJN PAARDEN ZIJN NOG NOOIT KREUPEL GEWEEST BEHALVE 1 DIE EEN TRAP VAN HET PAARD HEEFT GEHAD EN EEN BOTSPLINTER HAD DUS IK DENK NIET DAT IK MIJN PAARDEN VERTIEF EN GELOOF JE HET NIET KOM GERUST KIJKEN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:02

We zijn niet blind en alsof er met jou te praten valt...lees je eigen zever eens terug?

Maar jij en andere willen gewoon zelf niet lezen, komt door dat bos voor je kop, zie je te weinig denk ik Haha!
Ga eens wat kappen daar en lees van af het begin ff het topic door, zie je genoeg netjes advies.
Maar van al dat penny gezever worden sommige, zoals ik wel eens moe ja en worden je berichten wat minder netjes. Geef ik direct toe

En terecht dat we wat minder netjes worden, wat de paarden worden ook niet netjes behandeld, maar daar hoor je niemand over als die kop maar naar benden is dan is alles oke.

en ja, je paar kan er degelijk kreupel van worden, ook van 1x keer
Geloof het niet als je daar te eigenwijs voor bent. Niet mijn probleem...
Ja vrij land, met paarden zonder keuzes en stem
Maar daar wordt niet aangedacht kop naar beneden, want dan lijk je Z Ja

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:08

Ik ben niet tegen 'n elastiek als je weet hoe je em moet gebruiken!

Armani2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:19

runningkawa schreef:
We zijn niet blind en alsof er met jou te praten valt...lees je eigen zever eens terug?

Maar jij en andere willen gewoon zelf niet lezen, komt door dat bos voor je kop, zie je te weinig denk ik Haha!
Ga eens wat kappen daar en lees van af het begin ff het topic door, zie je genoeg netjes advies.
Maar van al dat penny gezever worden sommige, zoals ik wel eens moe ja en worden je berichten wat minder netjes. Geef ik direct toe

En terecht dat we wat minder netjes worden, wat de paarden worden ook niet netjes behandeld, maar daar hoor je niemand over als die kop maar naar benden is dan is alles oke.

en ja, je paar kan er degelijk kreupel van worden, ook van 1x keer
Geloof het niet als je daar te eigenwijs voor bent. Niet mijn probleem...
Ja vrij land, met paarden zonder keuzes en stem
Maar daar wordt niet aangedacht kop naar beneden, want dan lijk je Z Ja

Ik houd hier lekker mee op ik lees heel goed maar jij zelf niet want nu begin je weer alsof ik voor hulpteugels ben en ik denk dat als je paard na 1 keer op de juiste manier met een hulpteugel gereden wordt en kreupel wordt is er wel wat meer aan de hand.
Ik zie meer als jou denk ik en ik denk ook dat jij een bord voor je kop hebt maar goed ik ga hier helemaal niet meer op in en mijn tijd besteden aan een figuur als jou. En mag het even duidelijk wezen dat er dingen zijn waar ik het ook met je eens ben maar ik ben het niet eens met de manier waarop jij dingen zegt en daar gaat het mij om. Jij vindt mensen alleen aardig als ze je niet tegen spreken.

En met mijn paarden gaat het goed, zijn niet kreupel en worden lekker zonder hulpteugels gereden omdat ik ze niet nodig heb en ook niet vindt dat ik ze moet gebruiken maar sta wel open voor meningen en mensen die ze wel willen gebruiken en wil graag weten waarom....

En voor het meisje die deze tpoic heeft geopend, laat je niet afzeiken hoor het is goed dat je zo een tpoic opend om de menig van andere te horen en ik hoop dat je er wat van leerd van andermans ervaringen.

Armani2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:22

_June schreef:
Ik ben niet tegen 'n elastiek als je weet hoe je em moet gebruiken!

Precies!!!! Haha!

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:09

@ runningkawa:
Als jij om dit topic gaat janken en dit het meest trieste topic vind waarom kijk je er dan nog steeds in? Als het toch geen nut heeft ons te overtuigen Waarom probeer je het dan?
Als je dit allemaal zo nutteloos en triest vind bemoei je er dan gewoon niet mee! Of wil je nou persee gelijk krijgen ofzo ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:37

In de hoop dat er 1 iemand is die dat bos eens weg kapt en zelfs die plank voor z'n kop weg haalt
Daarom, 1 paard wat niet gedwongen word naar beneden te lopen omdat het baasje denk dat dat moet.
daarom ben ik er nog, nergens anders voor.

Armani, ik heb wel gelezen wat jij van hulpteugels vind.
En de manier waarop ik het eerst bracht was wel vriendelijk, maar Ts wist dat het allemaal oke was wat ze deed, daarom opende ze ook een topic Verward

Of viel het ineens voor haar en andere vies tegen dat ik, met een heleboel andere een elastiek een onding vind?
Waar we in het begin netjes hebben uilgelegd waarom.
maar netjes zijn houd een keer op ja, als al die pennys blijven miepen hoe goed het wel niet is zonder argument...En waarom geen argument? Omdat ze niet weten wat een elastiek doet (als de kop naar beneden halen en och, doel bereikt, meer hoef je niet te weten, toch?)

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:18

Jana_en_Ik schreef:
IloveJaimy schreef:
Ik heb sinds enkele weken les met mijn pony!
Hij is totaal niet nageefelijk, vandaar dat mijn instructrise mij met elatiek laat rijden!
Ik vind het niet onvriendelijk voor het paard want hij hoeft niet in de krul te lopen want het zet niet vast!
Nou wou ik graag weten hoe jullie erover denken!!!!

Je rijdt pas enkele weken.. Het heeft mij en mijn paardje bijna een jaar gekost voordat ze nageeflijk werd (maar dus bij lange na nog niet geheel ontspannen loopt!) en dit gebeurt dan ook pas na een half uur rijden ongeveer. We rijden alleen met martingaal zodat ze het hoofd niet omhoog gooien kan. Ze is wel al 14 en wordt sinds een jaar eigenlijk pas weer fatsoenlijk gereden na 6 jaar van 'niets doen'. We zijn praktisch van voor af aan weer moeten beginnen, dus wellicht dat het bij jou sneller gebeurt. Kwestie van hard werk en veel geduld dan heb je al die 'trucjes' niet nodig en kun je het helemaal op eigen kracht bereiken met je pony.

er staat niet dat ze pas enkel weeken rijdt :S er staat dat ze wpas enekel weken les heeft hoor!

Armani2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:24

Wij hebben iemand op de manege die elke dag met slof reed of longeerde met hulpteugels. Het paard mocht nauwelijks los en ik kan je vertellen in de 10 jaar dat ik haar ken heeft ze 3 paarden versleten die zijn naar de slacht gegaan omdat de diertjes niet meer konden lopen. Dus als mensen zeggen goh goh wat loopt mijn paard goed door deze hulpteugel dan ben je verkeerd bezig. Af en toe met een hulpteugel rijden zie ik het kwaad niet van in tenzij je weet wat je doet. Zorg er wel voor dat als je een hulpteugel om hebt om wel je paard te rijden naar die ontspanning en hem niet in de houding laat lopen hoe de hulpteugel staat. Ik longeerde met een elastieken halsverlenger heel soms maar dan maak ik hem zo vast dat mijn paard gewoon met zijn hooft om hoog kan en ik in "gewone'' houding kan lopen maar mijn paardje gaat zelf het bit en de ontspanning op zoeken waardoor hij goed liep.
Nu longeer ik er nooit meer mee omdat ik het onzinnig vind. Hij vindt het heerlijk om lekker even te rennen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:35

AaronYve schreef:

Als een paard de hals lager brengt en daarbij in de buurt kom van de loodlijn (of erachter) wil dat niet altijd zeggen dat de rijkunsten van de ruiter zo goed zijn, of dat de rug correct gebruikt word & ontspannen is.

bekijk deze foto eens: http://www.ooteman.nl/images/groot/halsverlenger.jpg

Een paard brengt de hoofd omhoog omdat de ruiter hem op een of andere manier in de weg zit, niet omdat hij er even geen zin in heeft oid.

Overigens heb ik nog nooit van nekgebruik gehoord... De nek is het deel waar het kopstuk ligt..

* Ik snap je eerste zin niet, waar zou een paard op moeten lopen als hij aan de teugel loopt?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:54

IK GA HIER IN IEDER GEVAL NIET MEER OP REAGERREN, ALS EEN BEPAALD PERSOON ONS DIERENMISHANDELAARS NOEMT, IK NEEM AAN DAT WE ALLEMAAL HET GOEIE VOOR HEBBEN MET ONZE PAARDEN EN IK ZEI DAT HET MIJN ERVARING WAS EN DAT DAT OOK EEN GOEIE ERVARING IS!! IK HOEF NU IN IEDER GEVAL NOOIT MEER MET EEN HULPSTUK TE RIJDEN!
EN @ RUNNINGKAWA.. VOLGENS MIJ VIND JE JE ZELF HEEL WAT HÉ. TEN EERSTE IK BEN GEEN PENNY( OF TEGEN WIE JE HET OOK HAD) EN DENK NIET DAT IK NOG WAT VAN JOU KAN LEREN.. LIEVER VAN MENSEN DIE MIJ OOK ECHT WETEN TE OVERTUIGEN I.P.V. ZO RARE REACTIES TE ZETTEN.. SORRY MAAR DIT MOEST IK FF KWIJT TOT ZIENS IN EEN ANDER TOPIC

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:05

Zo ik heb eens even dit topic doorgelezen maar echt belachelijk dit!
Iedereen komt met voor en tegen argumenten maar daar is niks mis mee, alleen zijn sommige mensen bezig de zogenaamde "penny's"
de les te lezen. Wat ik me dan afvraag waar haalt deze persoon het vandaan om zomaar mensen penny's te gaan noemen omdat zij een bepaalde mening niet delen. Veel wegen leiden naar Rome en dat kan zonder of met elastiek zijn.
Om gelijk te gaan schreeuwen dat iedereen die er een elastiek aanhangt een dierenmishandelaar is of zijn paard verkloot vind ik veel en veel te ver gaan. Dus als we daar nou eens mee ophouden?! En de zogenaamde "penny's" ophouden met terug schreeuwen dan zijn we al een heel eind, en kunnen we een fatsoenlijke discussie voeren over een elastiek.

Zelf heb ik nog nooit met een elastiek gewerkt en ben er ook alleen voor mits hij goed gebruikt wordt en onder begeleiding.