heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Emilia

Re: heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:07

creool schreef:
Morgen ga ik naar buiten! zonder setje aan, zonder sporen en zonder zweep en... GALLOPEREN ZAL IK!! (en op hoop van zegen)

*ligt hier op de grond van het lachen Nagelbijten / Gniffelen *

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:24

met of zonder peerd?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 21:29

sorry ben er even uit geweest... men is vlot doorgegaan zie ik wel...
buitenrijden--> ja niet ieder paard is verkeersmak, maar als je het verkeer niet in gaat zal hij het ook nooit worden!
setjes --> zoals al veel vaker is gezegt, het is wel mooi en een leuk staand dekje bij weet ik veel wat is ook mooi.,.. maar je kan het ook overdrijven
bandages--> ga maar eens na (Wetenschappelijk Onderzoek) heeft uitgetoont dat het om allerlei redenen slecht is (zie: (van) paarden houden..)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:33

colette_007 schreef:
sorry ben er even uit geweest... men is vlot doorgegaan zie ik wel...
buitenrijden--> ja niet ieder paard is verkeersmak, maar als je het verkeer niet in gaat zal hij het ook nooit worden! Ben ik met je eens, maar dan ga ik nog niet alleen!
setjes --> zoals al veel vaker is gezegt, het is wel mooi en een leuk staand dekje bij weet ik veel wat is ook mooi.,.. maar je kan het ook overdrijven En wat dan nog? Als iemand het toch leuk vindt?
bandages--> ga maar eens na (Wetenschappelijk Onderzoek) heeft uitgetoont dat het om allerlei redenen slecht is (zie: (van) paarden houden..)

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:35

Je hebt al een hele andere toon dan aan het begin van je topic maar ik blijf het bijzonder vinden dat je je zo druk om die setjes maakt. Wat maakt het nou toch in vredesnaam hoe iemand eruit ziet op zijn/haar paard??

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:38

Jillow schreef:
ennum ow btw lees het net pas maar Milo ik ben het met je eens, helemaal:)

Lauss schreef:
Amen milo Afgod

dank u, dank u Pling

haha Haha!

Citaat:
Morgen ga ik naar buiten! zonder setje aan, zonder sporen en zonder zweep en... GALLOPEREN ZAL IK!! (en op hoop van zegen)

whahahahhaha Haha!

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:41

Ik rijd met sporen en zweep en nou en. Als ik ze af doe krijg ik de hele tijd gebok naar mijn hoofd en kom ik geen stap vooruit. Als ik ze wel om/bij me heb, hoef ik ze bijna niet eens te gebruiken. Kan ik ze maar beter bij me hebben lijkt me.
Cap en bodyprotector is niks op tegen. Je kunt maar beter veilig zijn op je lijf.
Setjes is eigen keuze. Is wel erg goed voor de economie Tong uitsteken Het paard lijdt daar toch niet onder?

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:44

Ringetje: Precies!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:33

Tja, als je echt al die hulpmiddelen nodig hebt om je paard te berijden, omdat 'ie anders bokt......
Ik zou liever de oorzaak van dat bokken aanpakken, zodat je ook zonder al die hulpmiddelen kan rijden. Dus stoppen met symptoombestrijding en wat doen aan de oorzaak.

Verder denk ik niet dat je beter rijdt met al die gekleurde setjes en bijpassende bandages. Ik zorg er ook voor dat mijn paard er goed uitziet, maar ik hou liever zo naturel mogelijk. Vind ik persoonlijk veel mooier.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:41

@Nadya: rijdt jij dan spontaan slechter als je 100 naturel setjes/dekejs hebt?

@Colette_007: Het is niet alleen verkeersmak.....
Wij hebben een hele brave verkeersmakke pony, die ook regelmatig op buiten concoursen komt, meedoet aan de 'cross' in Laren, maar ik laat me dochter echt niet alleen buiten rijden.. incidenteel gaat ze mee op een georganiseerde buiten/toerrit...
En wij hebben de paarden aan huis staan en helaas in de naaste omgving geen buitenrij maatje te vinden...

chelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:46

nou ik rijd ook met bodyprotector (alleen met springen en buitenritten en in het begin ook mijn 3 jarige) en ik ben hartstikke blij dat ik dat ding heb gekocht voel me een stuk veiliger en had minstens 1x mijn ribben al gebroken gehad als ik dat ding niet om had gehad. En ik rijd ook met springschoenen als ik thuis train, buitenrij, op wedstrijd als ik spring en ook als ik aan het losrijden ben voor een dressuurproef puur om het feit dat mijn pony zich met zijn achterbenen(hoeven) wel eens zijn voorhoeven aantikt en dan kun je wel lelijke wondjes krijgen en zo voorkom ik dat dus springschoenen ofniet ik doe ze om met dressuur. Ook rijd ik mijn jong paard met zweep maar ik heb ze alleen bij me voor hem een beetje te kunnen corrigeren als dat nodig is of als ie mijn beenhulp staakt of om deze nog wat te kunnen ondersteunen. ik vind dat dat moet kunnen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:51

@Alane, ja, ik rijd spontaan slechter als ik 100.000 naturel dekjes heb Knipoog

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:46

wees blij dat mensen zuinig zijn op hun lichaam en niet graag al hun botten breken. als ik op een paard zou moeten die ik niet vertrouw vanwege een reputatie zou ik ook graag een BP willen.

ik vind het allemaal maar jaloersie.
wees nou maar gewoon blij met wat je kunt kopen voor je paard en jezelf, dat je in staat bent het beste te geven, in materieel en emotioneel opzicht.

rambo en ik zijn de beste maatjes, ik hou ongelooflijk veel van hem. en dan moet ik hem in oude spullen laten rondlopen omdat anders mensen jaloers worden? dat zou lekker worden!!!

volgens mij gaat het de TS alleen om de status die mensen denken te ontlenen aan dure spullen. maar meid, dit zal altijd zo blijven. sigarenmannen rijden graag in patserwagens, zakenvrouwen met dure juwelen.

ik zal liegen tegen mezelf als ik zeg dat ik geen BMW 1 serie en dure sieraden wil. zolang je je maar niet verwend gaat gedragen. maar dat heeft in mijn ogen niks met de spullen te maken. wij hebben het goed voor met de paarden en als je het kan kopen dan moet je het zeker niet laten omdat anders mensen jaloers zouden kunnen worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:50

Ringetje schreef:
Ik rijd met sporen en zweep en nou en. Als ik ze af doe krijg ik de hele tijd gebok naar mijn hoofd en kom ik geen stap vooruit.

Oefffffff. Dan zit jij met jouw paard fundamenteel op een andere lijn dan de manier van rijden waarmee ik mijn paarden opvoed en beleer. Jij rijdt met zweep en spoor als '...of anders Whoosh! @#$@!' en ik met '¡SI! OK dan! ' en een schijfje wortel. Jij bestraft het NIET, ik beloon het WEL, P+ versus R+ Pling

Heeft verder nul-komma-niets met setjes te maken Pling of dat nu een pikeur frack op een Anky dekje of een brokaten jasje over een xairel is, of dat nu een frontriem met Svarovski strass of een ebben pincon is.
Smaken verschillen, paardgericht niet.

HC

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:28

Huertecilla schreef:
Ringetje schreef:
Ik rijd met sporen en zweep en nou en. Als ik ze af doe krijg ik de hele tijd gebok naar mijn hoofd en kom ik geen stap vooruit. Als ik ze wel om/bij me heb, hoef ik ze bijna niet eens te gebruiken. Kan ik ze maar beter bij me hebben lijkt me. Heb je de rest niet gelezen of bewust niet gequote?

Oefffffff. Dan zit jij met jouw paard fundamenteel op een andere lijn dan de manier van rijden waarmee ik mijn paarden opvoed en beleer. Jij rijdt met zweep en spoor als '...of anders Whoosh! @#$@!' en ik met '¡SI! OK dan! ' en een schijfje wortel. Jij bestraft het NIET, ik beloon het WEL, P+ versus R+ Pling

Heeft verder nul-komma-niets met setjes te maken Pling of dat nu een pikeur frack op een Anky dekje of een brokaten jasje over een xairel is, of dat nu een frontriem met Svarovski strass of een ebben pincon is.
Smaken verschillen, paardgericht niet.

HC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:32

HC, je paard anders opvoeden, vind je dat gelijk verkeerd?

Ik ben van mening dat geen enkel paard hetzelfde is, en dat je gewoon een manier moet vinden om door 1 deur te kunnen Lachen

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:47

creool schreef:
Je hebt al een hele andere toon dan aan het begin van je topic maar ik blijf het bijzonder vinden dat je je zo druk om die setjes maakt. Wat maakt het nou toch in vredesnaam hoe iemand eruit ziet op zijn/haar paard??

ja idd.. de 1 loopt er nou eenmaal verzorgt bij (incl. paard) en de ander geeft er niets om..
maar dat zegt nog niets over of ze verstand van zaken hebben of niet!

eigenlijk oordeel je te kortaf want er lopen ook echtwel goeien rond Vork

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:41

Lauss schreef:
HC, je paard anders opvoeden, vind je dat gelijk verkeerd?

Ik wel ja. Mijn mening conform mijn ethiek.

HC

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:32

milo schreef:
ik vind het allemaal maar jaloersie.
wees nou maar gewoon blij met wat je kunt kopen voor je paard en jezelf, dat je in staat bent het beste te geven, in materieel en emotioneel opzicht.

rambo en ik zijn de beste maatjes, ik hou ongelooflijk veel van hem. en dan moet ik hem in oude spullen laten rondlopen omdat anders mensen jaloers worden? dat zou lekker worden!!!

volgens mij gaat het de TS alleen om de status die mensen denken te ontlenen aan dure spullen. maar meid, dit zal altijd zo blijven. sigarenmannen rijden graag in patserwagens, zakenvrouwen met dure juwelen.

dus ik ben jaloers volgens jou? Clown ik vind setjes echt afschuwelijk daarom koop ik ze niet... mijn paard loopt ook in mooie goede nieuwe spullen en echt niet in oud spul hoor Knipoog

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:01

nou dan vindt jij setjes verschrikkelijk, maar laat de andere mensen dan doen wat ze willen ermee. wat boeit jou dat nou??...

tevens ben ik het eens met HC, aangezien hij toepast wat ik met mijn leerlingen ook probeer toe te passen.
elke leerkracht moet wel eens eens dreigen: 'als je nu niet je mond houdt, ga je de klas uit.'
dit is een laatste redmiddel, zover wil je eigenlijk niet komen.
je wil dat je leerlingen enthousiast en werkwillig met je meedoen. dit creëer je door uitdagende opdrachten, positieve benadering en beloning.
ik vraag me sowiezo af waarom je met sporen moet straffen, of waarom hij anders niet zou lopen. sporen zijn daar niet voor bedoeld, dus dat vind ik gek.
en ik zou denken dat een paard na verloop van tijd zou leren van het bestraffingssysteem dat de ruiter heeft. (niet luisteren naar het been=tik)
dus daar zit ook iets fout.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:56

milo schreef:
tevens ben ik het eens met HC, aangezien hij toepast wat ik met mijn leerlingen ook probeer toe te passen.

´Je krijgt wat je beloont` heb ik begin jaren tachtig als belangrijkste managementprincipe geleerd Knipoog

Het enige probleem bij het toepassen ervan, of dat nu met roofvogels, honden, kinderen of paarden is, ben je zelf. Het is naast gewoon het meest effectief en het leukst ook een heerlijke stimulans voor je eigen grijze cellen Haha!

Of je er een setje bij aantrekt is volledig irrelevant en wie zich aan setjes stoort zit daar ZELF mee Ach gut Wat belet diegene een ander voorbeeld te geven en als Lady Godiva uit rijden te gaan Go jij! Go jij!

HC

Afbeelding

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:15

milo schreef:
nou dan vindt jij setjes verschrikkelijk, maar laat de andere mensen dan doen wat ze willen ermee. wat boeit jou dat nou??...

het boeit me geen reet Haha! maar dan mag ik mijn mening toch nog wel geven in dit topic? Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:17

Rianneke schreef:
milo schreef:

het boeit me geen reet Haha! maar dan mag ik mijn mening toch nog wel geven in dit topic? Knipoog

Inderdaad. Mij boeit het ook geen zak wat anderen doen met hun tig setjes e.d.
Ik ben blij dat ik het niet heb (anders zou ik ze wel kopen) en bij mijn paard staan 'natuurlijke' kleurtjes leuker en daar hebben we er geen tig van, omdat ik daar echt het nut niet van inzie.
Mijn eigen kledingkast puilt al uit en mijn paard boeit het echt niet, als het maar lekker zit. Knipoog

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:19

Nadya schreef:

Inderdaad. Mij boeit het ook geen zak wat anderen doen met hun tig setjes e.d.
Ik ben blij dat ik het niet heb (anders zou ik ze wel kopen) en bij mijn paard staan 'natuurlijke' kleurtjes leuker en daar hebben we er geen tig van, omdat ik daar echt het nut niet van inzie.
Mijn eigen kledingkast puilt al uit en mijn paard boeit het echt niet, als het maar lekker zit. Knipoog

Waarom moet je er dan nu weer 4 zinnen aan wijden?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:20

Een beetje vind ik wel dat je gelijk hebt hoor
Sommige worden er ook zo lekker arrogant van als ze een paard hebben..