Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Stephanie100 schreef:Lekker bezig zijn met de paarden en rijden moet toch voor iedereen kunnen?
Stephanie100 schreef:het dan niet zo dat als die mensen met overgewicht lekker gaan sporten (paardrijden) dat dat juist gestimuleerd moet worden ipv afgekraakt.
Lekker bezig zijn met de paarden en rijden moet toch voor iedereen kunnen?
stef schreef:Stephanie100 schreef:Lekker bezig zijn met de paarden en rijden moet toch voor iedereen kunnen?
lekker bezig zijn wel, rijden niet.
We blijven hier allemaal onder de 100 kilo roepen, en daar zou ik ook geen moeite mee hebben, maar ik zie iemand van 130 kg toch niet graag op een paard klimmen....
Karin schreef:Qimm schreef:Maar om terug te vallen op de eerder genoemde maximale 75 kilo voor een sportpaard. Dat is ronduit onzinnig en dáár voel ik mij op aangevallen.
Daar had ik toch al mijn twijfels bij, gezien de minimale gewichtseis volgens de FEI bij de internationale endurance.
En idd, dan zouden een hoop mensen (vooral mannen) niet eens mogen rijden.
lindsey schreef:millennium schreef:Even voor alle duidelijkheid: JA dikkere mensen kunnen WEL hun paard in de weg zitten, NET zoals dunnere mensen.
Het lijkt nu net alsof het niet gezegt mag worden dat dikkere mensen hun paard in de weg zitten, want dat wordt dan weer als scheldend etc. gezien. Maar mensen, kom op, slechte ruiters heb je in elke gewichtsklasse!
Ben ik het vokomen mee eens.
Steeds wordt er maar weer in het algemeen geroepen dat het paard beter af is met een dik iemand die meegaat met de beweging van het paard dan een dun iemand die bonkend en trekkend op een paard zit.
Beide is gewoon niet goed.
Bonken en trekken niet en een te zwaar iemand op een paard ook niet. Dat bonken en trekken daar ontkom je als beginner bijna niet aan maar dat kan opgelost worden door goed les te nemen. Overgewicht kan in veel gevallen opgelost worden door gezond te gaan eten en meer te bewegen.
Bovendien zijn er genoeg dunne mensen die heel goed kunnen rijden en dikke mensen die dus absoluut niet kunnen rijden en omgekeerd.
Zelf heb ik ook overgewicht. Afvallen wil nog niet zo best lukken. Op gewicht blijven gelukkig wel want als ik veel zwaarder zou worden dan ik nu ben zou ik het toch wel sneu voor het paard vinden om mij te moeten dragen.
Ook wordt er altijd maar weer verwezen naar het feit dat er veel mensen met overgewicht zijn die er niets aan kunnen doen. Daar ben ik het niet mee eens. Een percentage van de mensen met overgewicht kan er inderdaad helemaal niets aan doen dat ze dik zijn vanwege een ziekte of medicijnen maar bij het grootste gedeelte van de mensen met overgewicht is er helemaal geen sprake van ziekte of medicijnen maar van het feit dat elk pondje door het mondje gaat.
Afvallen is heel erg moeilijk en daarna op gewicht blijven ook. Heb je overgewicht in een zodanige mate dat je paard er geen last van heeft dan moet je helemaal zelf beslissen of je wel of niet af wil vallen. Iemand die moeite heeft met je lijf kijkt maar de andere kant op maar heb je overgewicht in een zodanige mate dat je paard er last van heeft dan zul je toch echt de keus moeten maken tussen gaan afvallen of niet meer paardrijden.
Erg sneu voor de mensen die niet kunnen afvallen vanwege ziekte er zijn misschien al zo veel dingen die je door je ziekte niet kunt maar ja daar gaat paardrijden er dan 1 van zijn. Je mag een paard niet laten lijden omdat jij ziek bent.
Snoevie schreef:ik denk dat er ook weinig mensen van 130 kg zijn die echt serieus rijden,ik heb ze iig nog nooit gezien,ik denk ook dat het wat overdreven is,die 130 kg.
wat natuurlijk wel behoorlijk zwaar is,dan kan je misschien wel gaan mennen ipv rijden,lijkt me trouwens wel erg leuk,mennen!
mango schreef:130 kilo........bizar maar je paard ondervind dus geen probleem toppie!!
maar ik wil echt niet belerend zijn maar voor je eigen gezondheid is 130 kilo
echt niet goed, dat weet je zelf waarschijnlijk ook, ...je hart je alles...vind dit echt heel zwaar mn eigen neven zijn ook die richting op wel zwaarder ook denk ik, maar die hebben echt veel last van knieproblemen, rugproblemen enz enz heb jij daar dan geen last van??
ooo sorry ik lees verkeerd....gebeurt zo vaak op bokt...je WAS 130 kilo excuse moi!! en hoeveel weeg je nu als ik zo brutaal mag zijn?? ik was 75 kilo maar ik ben ook 162 dus was echt een proppie en ik ben nu 60 kilootjes schoon aan de haak na een jaar opletten met eten en bewegen
stef schreef:als ik hier kijk dat een paar pagina's terug iemand zegt 90 kg te wegen en dan de foto's in haar profiel zie, was deze persoon echt veel en veel zwaarder
terorita schreef:o o o
* profiel leeg halen*