Overigens, paardrijden wordt door sommigen wel heeeel ingewikkeld gebracht zeg....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cer schreef:Hij heeft iig geen hulpmiddelen zoals slof of zweep nodig, alleen aanwijzingen met de hand....
_Anke_ schreef:Mijn paard had Kissing spine (en nog meer aandoeningen) en is op aanraden van de verzekering naar AdB gegaan.
.........
Uiteindelijk is hij afgekeurd...
runningkawa schreef:Op maneges knijp je ook met je tenen wat daar geleerd word.
Schande gewoon.
De stelling had ik ook al eerder aangehaald. De manier waarop je stelling vraagt bepaald of het gewicht van de schouder afkomt aan de lange kant van het paard. Als je trekt ontstaat er een tegengesteld effect n.l het paard spant de rug aan de korte kant nog meer aan. Het paard blokkeert dan en kan het gewicht niet verplaatsen. Dus het correct stelling vragen bepaald het effect. Antoine let er goed op, dat mensen niet trekken, maar mag mijns inziens in een vroeger stadium aan mensen uitleggen hoe dan wel deze stelling met verplaatsing van het gewicht tot stand te brengen.Citaat:En niet trekken.
Het is duidelijk dat de halzen met imo kracht, opzij worden getrokken.
Misschien dat ik een watjes ruiter ben en ik al vlug iets kracht vind?
Want een begeleidende hand naar buiten, is bij mij heel wat anders
Cer schreef:Ja, maar ik heb ook een goede dressuurruiter horen zeggen dat je het niet TE ingewikkeld moet maken. Er komt ook een heel groot gedeelte gevoel bij kijken... je kan mij niet wijsmaken dat je bij iedere stap tot in detail uitdenkt wat je aan het doen bent
Cer schreef:Oh, is dat ook een hulpmiddel die in het rijtje slof, gogue, onderlegtrens, sporen, thiedeman etc valt? Dat wist ik niet.
Maar nogmaals, dressuur is niet mijn 'vak'gebied...
Tyrza schreef:Nou... imo heeft de dubbele longe wel degelijk een inwerking, en ook hier geldt: bij correct gebruik.