hns schreef:Mireille1970 schreef:LDR is ook niets anders als een vertakking van de klassieke dressuurkunst, een verfijnde manier van de puntjes op de i zetten.
Het is geen eigen rijmethode, meer een eigen stijl die vele dressuur spring en militaryruiters goed past en dus toepassen. Maar dat is al zo oud als de weg naar kralingen hoor.
Daarom snap ik de hetze ook niet, en moet het te maken hebben met alle overwinningen van anky en leerlingen... dat de buitenlanders er zoveel heisa om maken. Met name het feit dat er duitsers zijn die het negatief in het daglicht proberen te zetten hahahaha té grappig. Voordat anky geboren werd werd het al toegepast... in duitsland ja. Hoe krom is het dan dat er zo'n heisa is.
Het is dezelfde heisa als tussen dressuurruiters en westernruiters. Alleen die komen elkaar in de ring niet tegen en dus vormen ze geen bedreiging voor elkaar. Dus is de echte heisa uitgebleven...
Heb dit gister bij een paar mensen nagevraagd.
Niet-paardenmensen en paardenmensen.
De meeste antwoorden die ik kreeg zijn deze.
Eerst de posi
- paard beter onder controle
- fijner rijden
- kunt betere hulpen geven
- succesvolle methode
- verlangt cooperatie tussen ruiter en paard
- kunt aan je rijvaardigheid werken
- lossere en ontspannendere paarden
nega
- ziet er vreselijk en vies uit
- wordt veel misbruikt
- paarden kunnen niet zien waar ze naartoe lopen
- balans wordt gestoord
- dierenmishandeling
- paarden uiten pijn
- te extreem
- teveel krachtgebruik van de ruiter
- ingespannen en onder druk gezette paarden
Ook kreeg ik veel antwoorden die elkaar tegenspreken.
Er wordt veel te veel misverstaan wat de methode betreft.
Het wordt tijd om foto's, video's, artikelen etc. van pro en contra met goede uitleg naast elkaar te leggen en dan vergelijken of we nog steeds hetzelfde zien.
Dan komt er hopelijk eens duidelijkheid in de zaak.
Het vetgedrukte klopt gewoon niet, de rest is een mening en die mag iedereen hebben.