KiWiKo schreef:hij wordt gewoon vrolijk zowel binnen als buiten heeft het hetzeflde naampje alleen zijn de gevolgen iets anders als je iets pech hebt
Maar wáárom denk je dan dat jouw paard buiten niet eens een keertje 'vrolijk zal doen' nu hij de eerste rit gesedeerd is, terwijl jij binnen wel 'alle hoeken van de bak' te zien krijgt? En, indien je dit helemaal niet denkt.. mis ik opnieuw het nut van het sederen. Omdat je nu weet dat hij onder de ruiter blijft? Altijd, wat er ook gebeurd? Je hebt hem deze rit nu toch niet 'vrolijk in het koppie' om het zo maar te zeggen meegemaakt.. omdat hij gesedeerd was? Want dat was de reden voor het sederen, dacht ik.
Wat in de binnenbak kan gebeuren, kan naar mijn mening buiten net zo goed gebeuren.. al helemaal omdat je niet weet wat er zonder de Sedalin gaat gebeuren. Als jij in de binnenbak al eens problemen hebt en hem wel weer onder controle krijgt: dat kan. Maar buiten kunnen in die tussentijd dat meneertje even vrolijk wordt inderdaad de gevolgen ontstaan... die ietwat erger zijn dan in de binnenbak evt. zou kunnen gebeuren.