Laag Diep Rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PussInBoots

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:19

Ik denk dat Karl niet DAT spiergebruik bedoeld, maar eerder idd dressuurtraining voor een endurance paard. Niet nodig tijdens de wedstrijd maar wel degelijk in de training ten BATE van de wedstrijd! Ik neem ook af en toe een sprongetje met mijn Bronc, niet nodig, wel lekker voor de training en afwisseling!

Karl66

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:21

Q, dat nut is ondertussen al tientallen malen door verschillende mensen uitgelegd. Ik zou zeggen lees eens terug.

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:22

iepsel schreef:
Ik denk dat Karl niet DAT spiergebruik bedoeld, maar eerder idd dressuurtraining voor een endurance paard. Niet nodig tijdens de wedstrijd maar wel degelijk in de training ten BATE van de wedstrijd! Ik neem ook af en toe een sprongetje met mijn Bronc, niet nodig, wel lekker voor de training en afwisseling!

Nee hoor, dat geldt op dezelfde manier voor LDR, maar als een aantal ruiters in dit en andere topics uitleggen waarom ze dit tijdens de training doen, dan zie ik het nut er niet van in om dat allemaal nog een keer voor Q te gaan verzamelen.

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:24

De ldr ruiters laten dit alleen maar onderzoeken omdat ze er door de duitse pers en aanhangers maar steeds op aangevallen worden.
Het is allemaal een politiek spelletje dat het hoogtepunt moet bereiken tijdens de wereldruiterspelen in......waar anders ook Aken.
veel mensen laten zich daardoor beinvloeden en dat speelt ze alleen maar in de kaart.
Jarenlang hebben de duitsers (waarvan er ook vele het LdR systeem toepassen tegenwoordig) het alleenrecht gehad op de gouden medailles, hierin worden ze nu ernstig bedreigd. ook bij hun staan er commerciele belangen op het spel.
Als we al 300 jaar LDR hadden gereden en er zouden nu opeens mensen gaan winnen die hun paard dmv andere training zouden voorbereiden (klassiek) dan zou deze discussie op precies dezelfde manier verlopen alleen dan andersom.

o en qqqq weet je nog : more smilies werkte niet he,
maar nu weer wel.

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:27

shan schreef:
De ldr ruiters laten dit alleen maar onderzoeken omdat ze er door de duitse pers en aanhangers maar steeds op aangevallen worden.
Het is allemaal een politiek spelletje dat het hoogtepunt moet bereiken tijdens de wereldruiterspelen in......waar anders ook Aken.
veel mensen laten zich daardoor beinvloeden en dat speelt ze alleen maar in de kaart.
Jarenlang hebben de duitsers (waarvan er ook vele het LdR systeem toepassen tegenwoordig) het alleenrecht gehad op de gouden medailles, hierin worden ze nu ernstig bedreigd. ook bij hun staan er commerciele belangen op het spel.
Als we al 300 jaar LDR hadden gereden en er zouden nu opeens mensen gaan winnen die hun paard dmv andere training zouden voorbereiden (klassiek) dan zou deze discussie op precies dezelfde manier verlopen alleen dan andersom.

o en qqqq weet je nog : more smilies werkte niet he,
maar nu weer wel.

Dat mag je niet zeggen want dan ben je anti-duits

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:35

hahaha, ik ben niet anti duits, ik geef dagelijks instructie aan vele duitse kindertjes en duiters op hun eigen paarden omdat: er bij hun geen manege is, omdat de kwaliteit van de manege of instructie ermbarmelijk is, of omdat het niet te betalen is, of omdat enz. enz.
En wij maar denken dat ze zo voorlopen op het gebied van paardensport. nogmaals, ik heb niets tegen duiters, integendeel ik kan het juist uitstekend met ze vinden.
Maar denk nou niet dat Duitsland als paardensport land en met name wat betreft kwaliteit wat betreft maneges en instructie zoveel beter is als nederland want ik weet wel beter.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:39

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt met dat politieke spel. Volgens mij is de reden dat er weer een extra medaile voor de GP special hier ook een gevolg van, maar dan juist bedoeld om wat druk van de ketel te halen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:49

Citaat:
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt met dat politieke spel. Volgens mij is de reden dat er weer een extra medaile voor de GP special hier ook een gevolg van, maar dan juist bedoeld om wat druk van de ketel te halen.

en iedereen die zich hier openlijk tegen ldr opstelt speelt onze oosterburen in de kaart.

wist je trouwens dat het daar vroeguhhh vrij normaal was om een paard maar eens een uur of wat (veel) op stal bijgezet neer te zetten.

maar oke, genoeg geroddeld maar weer, het niveau daalt, de stemming stijgt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:52

Oh van mij mag iedereen tegen LDR zijn, alleen zou ik graag een keer de feiten van hun willen horen waar ze het op baseren ipv halve waarheden.

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:59

idd, ik heb tijdens deze discussie al vele malen gevraagd waarom het dan zo slecht is voor een paard, maar niemand heeft me daarop ooit een keer een fatsoenlijk antwoordt kunnen geven.
Ik vind een discussie prima, maar dan moet je wel je mening goed kunnen onderbouwen, en dat komt er imo nog steeds niet uit.
sommige zijn handig met woorden en draaien een beetje om de hete brij heen, de meeste haken af.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:37

Shan, bedoel jij in chronologische volgorde Thiedemann en A Schockemohle?

Endurance heeft niks met dressuur te maken en dressuur niks met endurance, het heeft dus weinig zin om endurance bij deze discussie te brengen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:43

Adil18 schreef:
Heb het volgende trouwens nog even gevonden, misschien wel een leuke toevoeging op de discussie:

Note, that the mechanical power of the lever bit (curb bit) is drastically reduced due to the angling between the reins and the horse's jaw. Good place for the horse to get away from it.

In simple words, this is not only abusive to the horse, but also dangerous to both, the rider and the horse. You do not have to be a genius to simply see it, but again the experience is unforgettable.

Had graag nog geweten wat jullie hier van vinden.....

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:57

Adil, stel nou dat je een foto ziet van mijn op mijn paard in die houding. Hetzelfde plaatje, zelfde houding, exact zo, maar dan zonder wat olympische medailles... Wat zou je er dan voor gevoel bij krijgen?

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:05

Fronton schreef:
Adil, stel nou dat je een foto ziet van mijn op mijn paard in die houding. Hetzelfde plaatje, zelfde houding, exact zo, maar dan zonder wat olympische medailles... Wat zou je er dan voor gevoel bij krijgen?

Je bedoelt het plaatje van de dressuur amazone die ik op pag. 16 heb geplaatst bij dat stukje toch?

Eerlijk....? Dan zou ik denken: "What the f*ck is die nou weer aan het doen!?"

PussInBoots

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:09

Endurance heeft niets met dressuur te maken??? Nee in de wedstrijd zeker niet (al is het wel makkelijk om een paard gehoorzaam aan het been, soepel door het lichaam, af en toe een wissel en eigenlijk nog wel meer "dressuuroefeningen" bij te brengen!!kan IN de wedstrijd toch wel makkelijk zijn!!) Maar daarbuiten wordt er volgens mij door het gros van de endurance ruiters zeker wel dressuurtraining gedaan!! (al zal dit geen LDR zijn, ik dwaal wederom van het topic!!)

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:15

iepsel schreef:
Endurance heeft niets met dressuur te maken??? Nee in de wedstrijd zeker niet (al is het wel makkelijk om een paard gehoorzaam aan het been, soepel door het lichaam, af en toe een wissel en eigenlijk nog wel meer "dressuuroefeningen" bij te brengen!!kan IN de wedstrijd toch wel makkelijk zijn!!) Maar daarbuiten wordt er volgens mij door het gros van de endurance ruiters zeker wel dressuurtraining gedaan!! (al zal dit geen LDR zijn, ik dwaal wederom van het topic!!)

Dressuur is toch de basis....maar zou het bij de trainingen van endurance ruiters gaan om lenigheid te verkrijgen, conditie op te bouwen of een gehoorzaam paard te krijgen........? Ik durf niet hardop te zeggen dat endurance ruiters van hun paard eisen dat ze met de kin op de borst kunnen lopen.......(misschien ook wel hoor, maar ik dacht altijd dat die mensen vooral ging om het opbouwen van een ijzersterke conditie )

PussInBoots

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:19

Oh natuurlijk is conditie een erg belangrijk gegeven! Maar een paard wat niet soepel loopt, niet gehoorzaamd, veel spanning kent en geen dressuurhulpen (wat in af en toe vrij extreem gebied toch ook weer handig is) is een gevaar voor hemzelf en ruiter!! Ik ben geen endurance expert maar begrijp wel degelijk dat de dresuur een belangrijk gegeven binnen de training is!!!En ik zei ook al dat er geen LDR toegepast wordt.!

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:23

Karl66 schreef:
Q, ik was niet degene die insuïneerde dat er een financieële reden is.

LDR ruiters hebben een financieel belang, namelijk het winnen van wedstrijden en daaruit voortkomende voordelen in de vorm van sponsoring, reclamecontracten etc. etc.

Maar klassieke ruiters hebben dezelfde belangen, dus dat verschil is er gewoon niet.

Naast de KNHS zijn er ook andere bonden (wat dacht je van de FN) die andere belangen hebben en die net zo goed ondersteuning aan hun ruiters geven.

Karl, het is toch hoog tijd om iets aan je leesvaardigheid te gaan doen hoor....
LDR ruiters (en de KNHS met hen) hebben er financieel belang bij om aan te tonen dat LDR niet schadelijk is.
Klassieke ruiters hebben zeker ook financiele belangen, maar ze hebben er niet of nauwelijks financieel belang bij om aan te tonen dat LDR schadelijk is.
Karl66 schreef:
Q, dat nut is ondertussen al tientallen malen door verschillende mensen uitgelegd. Ik zou zeggen lees eens terug.

Heb ik allemaal gelezen, begrepen, overdacht, niet steekhoudend bevonden en toegelicht waarom. Ik zou zeggen, lees eens terug
shan schreef:

Ja, toch jammer dat ze daar niet eerder uit zichzelf op zijn gekomen...
shan schreef:

Een hele slappe smoes hoor, dat politieke steekspel, plus je spreekt jezelf tegen. Het LDR wordt in Duitsland al langer toegepast dan in NL en in de Duitse top rijden er ook enkele echte LDR aanhangers mee. De Duitse pers is echter niet zo laf als de meeste NL pers, en durft in haar bladen ook commentaar te leveren op het rijden van de eigen top en sub-top.
Men probeert er weer zo'n NL-DL strijd van te maken, terwijl er bijv. ook heel veel tegenstand komt uit Amerika.
shan schreef:
Ik denk dat je groot gelijk hebt, maar ook dat het FEI regelement er dan heel anders uit had gezien

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:32

Citaat:
Men probeert er weer zo'n NL-DL strijd van te maken, terwijl er bijv. ook heel veel tegenstand komt uit Amerika

Plus dat de Duitse pers het echt niet schuwt hun "eigen" ruiters kritisch te benaderen. Ook Duitse LDR-ruiters worden met naam en toenaam genoemd.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:38

de discussie is weer lekker aan het oplaaien..
ben het met Adil18 eens, dressuur is de basis van álles, spring, cross, endurance, mennen, en zélfs western..

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:41

DresslOver schreef:
de discussie is weer lekker aan het oplaaien..
ben het met Adil18 eens, dressuur is de basis van álles, spring, cross, endurance, mennen, en zélfs western..
Geen discussiepunt!

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:46

Adil18 schreef:

Dat zou ik dus ook denken.

En over endurance, als ik daar foto's van zie, dan weet ik wel dat je een paard niet 30 km zo moet laten lopen, gaat ie stuk van.

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:59

Fronton schreef:
Adil18 schreef:

Dat zou ik dus ook denken.
Jawel! Eensgezindheid!!!
Adil, stuur jij jouw bovenstaande vraag dan even naar Anky?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:33

Hoe werden de paarden in de riddertijd getraint? Ook LDR? De soepelheid en kracht die die paarden hadden, hebben de tegenwoordige GP niet.

Is daar niet de hoge school van afgeleid? Trainen die ook LDR om die paarden zo soepel en krachtig te krijgen?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:40

russel schreef:
Hoe werden de paarden in de riddertijd getraint? Ook LDR? De soepelheid en kracht die die paarden hadden, hebben de tegenwoordige GP niet.

Is daar niet de hoge school van afgeleid? Trainen die ook LDR om die paarden zo soepel en krachtig te krijgen?
Ik snap waar je heen wilt, Russel, maar wees nou eerlijk: Weet je echt hoe soepel en krachtig die paarden destijds waren?