Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
iepsel schreef:Ik denk dat Karl niet DAT spiergebruik bedoeld, maar eerder idd dressuurtraining voor een endurance paard. Niet nodig tijdens de wedstrijd maar wel degelijk in de training ten BATE van de wedstrijd! Ik neem ook af en toe een sprongetje met mijn Bronc, niet nodig, wel lekker voor de training en afwisseling!
shan schreef:De ldr ruiters laten dit alleen maar onderzoeken omdat ze er door de duitse pers en aanhangers maar steeds op aangevallen worden.
Het is allemaal een politiek spelletje dat het hoogtepunt moet bereiken tijdens de wereldruiterspelen in......waar anders ook Aken.
veel mensen laten zich daardoor beinvloeden en dat speelt ze alleen maar in de kaart.
Jarenlang hebben de duitsers (waarvan er ook vele het LdR systeem toepassen tegenwoordig) het alleenrecht gehad op de gouden medailles, hierin worden ze nu ernstig bedreigd. ook bij hun staan er commerciele belangen op het spel.
Als we al 300 jaar LDR hadden gereden en er zouden nu opeens mensen gaan winnen die hun paard dmv andere training zouden voorbereiden (klassiek) dan zou deze discussie op precies dezelfde manier verlopen alleen dan andersom.
o en qqqq weet je nog : more smilies werkte niet he,![]()
maar nu weer wel.
Citaat:Ik denk dat je helemaal gelijk hebt met dat politieke spel. Volgens mij is de reden dat er weer een extra medaile voor de GP special hier ook een gevolg van, maar dan juist bedoeld om wat druk van de ketel te halen.
Adil18 schreef:Heb het volgende trouwens nog even gevonden, misschien wel een leuke toevoeging op de discussie:
Note, that the mechanical power of the lever bit (curb bit) is drastically reduced due to the angling between the reins and the horse's jaw. Good place for the horse to get away from it.
In simple words, this is not only abusive to the horse, but also dangerous to both, the rider and the horse. You do not have to be a genius to simply see it, but again the experience is unforgettable.
Fronton schreef:Adil, stel nou dat je een foto ziet van mijn op mijn paard in die houding. Hetzelfde plaatje, zelfde houding, exact zo, maar dan zonder wat olympische medailles... Wat zou je er dan voor gevoel bij krijgen?
iepsel schreef:Endurance heeft niets met dressuur te maken??? Nee in de wedstrijd zeker niet (al is het wel makkelijk om een paard gehoorzaam aan het been, soepel door het lichaam, af en toe een wissel en eigenlijk nog wel meer "dressuuroefeningen" bij te brengen!!kan IN de wedstrijd toch wel makkelijk zijn!!) Maar daarbuiten wordt er volgens mij door het gros van de endurance ruiters zeker wel dressuurtraining gedaan!! (al zal dit geen LDR zijn, ik dwaal wederom van het topic!!)
Karl66 schreef:Q, ik was niet degene die insuïneerde dat er een financieële reden is.
LDR ruiters hebben een financieel belang, namelijk het winnen van wedstrijden en daaruit voortkomende voordelen in de vorm van sponsoring, reclamecontracten etc. etc.
Maar klassieke ruiters hebben dezelfde belangen, dus dat verschil is er gewoon niet.
Naast de KNHS zijn er ook andere bonden (wat dacht je van de FN) die andere belangen hebben en die net zo goed ondersteuning aan hun ruiters geven.
Karl66 schreef:Q, dat nut is ondertussen al tientallen malen door verschillende mensen uitgelegd. Ik zou zeggen lees eens terug.
shan schreef:De ldr ruiters laten dit alleen maar onderzoeken omdat ze er door de duitse pers en aanhangers maar steeds op aangevallen worden.
shan schreef:Het is allemaal een politiek spelletje dat het hoogtepunt moet bereiken tijdens de wereldruiterspelen in......waar anders ook Aken.
veel mensen laten zich daardoor beinvloeden en dat speelt ze alleen maar in de kaart.
Jarenlang hebben de duitsers (waarvan er ook vele het LdR systeem toepassen tegenwoordig) het alleenrecht gehad op de gouden medailles, hierin worden ze nu ernstig bedreigd. ook bij hun staan er commerciele belangen op het spel.
shan schreef:Ik denk dat je groot gelijk hebt, maar ook dat het FEI regelement er dan heel anders uit had gezienAls we al 300 jaar LDR hadden gereden en er zouden nu opeens mensen gaan winnen die hun paard dmv andere training zouden voorbereiden (klassiek) dan zou deze discussie op precies dezelfde manier verlopen alleen dan andersom.
Citaat:Men probeert er weer zo'n NL-DL strijd van te maken, terwijl er bijv. ook heel veel tegenstand komt uit Amerika
DresslOver schreef:Geen discussiepunt!de discussie is weer lekker aan het oplaaien..![]()
ben het met Adil18 eens, dressuur is de basis van álles, spring, cross, endurance, mennen, en zélfs western..
Adil18 schreef:Eerlijk....? Dan zou ik denken: "What the f*ck is die nou weer aan het doen!?"
Fronton schreef:Jawel! Eensgezindheid!!!Adil18 schreef:Eerlijk....? Dan zou ik denken: "What the f*ck is die nou weer aan het doen!?"
Dat zou ik dus ook denken.
russel schreef:Ik snap waar je heen wilt, Russel, maar wees nou eerlijk: Weet je echt hoe soepel en krachtig die paarden destijds waren?Hoe werden de paarden in de riddertijd getraint? Ook LDR? De soepelheid en kracht die die paarden hadden, hebben de tegenwoordige GP niet.
Is daar niet de hoge school van afgeleid? Trainen die ook LDR om die paarden zo soepel en krachtig te krijgen?