Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dresjoepie schreef:Er is ons alleen vertelt dat zij zelf bij meneer van Loon heeft gelest en het daar op gebaseerd was Het fijne weten wij er natuurlijk niet van
Ondanks dat ik het soms wat zweverig vond heb ik er toch zeker dingen van opgestoken die ik nu nog steeds toepas
knollentuin schreef:Ik trainde toendertijd elke maand bij David, en via mij kende hij degene die daar de isph deed, tegen haar zei hij meteen, dit doe ik niet meer. Dit werkt niet.
Ik ben er zelf niet bijgewerkt maar als er meerdere verhalen op t zelfde uitkomen zal het ergens wel een grondslag hebben. Jammer want t leek echt een leerzame goed gebaseerde opleiding.
Babootje schreef:pol1 schreef:Maar vraag haar een piaff/ ranvers/ ect ect en ze doet t zo..
Maar hoe? Hoe weet je of je een piaffe. renver, appuyement, pirouette goed uiitvoert, als je geen beoordelingskader hebt?
dresjoepie schreef:Dat lag denk ik ook aan het type paarden dat meedeed aan de cursus Was meer van het recreatie nivo
ha ha atrologie heb ik nooit gehad Maar homeophatie en lessen van Erik laarakker waren er idd wel Af en toe kwam er idd een swami langs waardoor ik echt de slappe lach kreeg Dat waren de dingen die mij ook echt te ver gingen
Verder denk ik dat de kosten zo hoog waren omdat er mensen werden ingevlogen om lessen te geven Nu weet ik niet meer zeker of we les hebben gehad van Sally Swift zelf maar wel van linda Tellington Jones Die vond ik namelijk heel grappig en down to earth voor de verandering
oji schreef:Tja, alles leuk en aardig, maar wat doe je in een topic waarbij verschillenden methoden van de dressuur worden besproken, als je niets hebt met het verbeteren, sterker, soepeler en fitter, dus atletischer, maken van je paard. Ongeacht de trainings methode, is dit het doel van de dressuur, een happy athlete.
Babootje schreef:pol1 schreef:Maar vraag haar een piaff/ ranvers/ ect ect en ze doet t zo..
Maar hoe? Hoe weet je of je een piaffe. renver, appuyement, pirouette goed uiitvoert, als je geen beoordelingskader hebt?