van mij geen commentaar...... ik ben nog lang niet op dat niveau, en ik geloof niet dat ik er ooit zal komen.....
gewoon knap

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:Ik vind het schitterend, dat meen ik ook. En razend knap.......
van mij geen commentaar...... ik ben nog lang niet op dat niveau, en ik geloof niet dat ik er ooit zal komen.....
gewoon knap
nombrado schreef:Waar is het rijden zoals dit filmpje gebleven?
Ruiter is notabene de stiefoma van Rath (Totilas)
http://www.youtube.com/watch?v=nFjJhxK7SUY
Paard wordt gereden in balans, zijn eigen kunnen, zonder af te doen en te compenseren in de beweging door de ruiter af gedwongen.
Kunnen we hier nog wel naar kijken?
De piaffe zoals uitgevoerd, is tegenwoordig nauwelijks nog terug te vinden op OS nivo.
Nee, idd geen voorbeengezwaai, maar wel duidelijk uitgevoerd van achter naar voor.
zoals het in de FEI boeken nog staat, maar niet meer als zodanig gejureerd wordt.
horseyfries schreef:Goed punt Oji, bovendien rijden zij veel moeilijkere oefeningen waardoor je elk klein foutje ook veel beter ziet. De filmpjes van Burl laten als moeilijkste het wijken zien, en dan zie je direct dat ook daar foutjes in sluipen die terug te leiden zijn naar basisafrichting. Als ze daarmee verder gaat en straks richting appuyeren gaat, wordt dat nog meer uitvergroot.
Babootje schreef:Ik had van Burl begrepen dat ze ook paarden in het Z heeft lopen?
oji schreef:Maar los daarvan, er zit nog zo'n gruwelijk groot gat tussen Z en GP.
oji schreef:Maar als je echt wat wilt gaan betekenen in de hogere dressuur, dan sta je met Z toch echt nog helemaal aan het begin van een hele lange weg.
horseyfries schreef:En dat is dus wel typisch voor de zuidelijke landen, zij leren het paard een aantal kunstjes aan, maar dat is iets totaal anders dan een goede Grand Prix proef kunnen rijden.