[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:11

Deejay1997 schreef:
Aantal jaar geleden, Ze loopt opzich best lekker hier..

geen commentaar op het bit.
Afbeelding

En mn shetlander voor de kar,, loopt iets achter loodlijn, maar opzich best tevreden.
Afbeelding

Heb je mischien ook een foto van die fjord als ie aan het werk is :D?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:16

zou je voor de volgendekeer niet de foto's willen quote?

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:21

zooo jullie gaan HARD :wow:
ik kan niet overal meer op reageren maar wil nog over fjordfiesta zeggen dat het stijfheid zal zijn. stokkreupel looptie niet. maar ik zou wel vragen waar je instructrice nou eigenlijk op aant letten is, misschien heeft ze wel een goede reden dat ze hem even zo laat sjokken? want zo ziet het er voor mij ook uit. sjoksjok. geen verzameling ofzo, maar gewoon net onder het tempo draven.. ik zou doorrijden, tempowisselingen, voor het been maken, actief maken! daarbij leer je tegelijk hem goed terug te kunnen nemen, met je zit etc zodat je dus niet onzeker hoeft te zijn dat hij er vandoor vliegt (omdat je schreef dat je daarom achter de beweging aan zit, lijkt me ook niet fijn voor het paard?) succes!

de reacties op mijn foto nog, MDH geloof ik schreef kantelt hoofd, dat lijkt idd alleen maar, want dat doet ze absoluut niet. ik zie dat ook totaal niet op mn foto, of kun je uitleggen waar je dit aan denkt te zien? (http://i59.photobucket.com/albums/g316/ ... 110644.jpg)
en die hele discussie over wel of niet een knik in die hals van jou tinker. ik vond hem er niet geheel ontspannen op deze foto: http://i40.tinypic.com/20qgqqx.jpg ik zie wel iets storends aan de hals, maar kan het niet goed verwoorden. maar of dat dan een valse knik is weet ik niet, kan dat niet zien/beoordelen.. de foto er na (http://i40.tinypic.com/5v0z8j.jpg) ziet er alweer ietsje beter uit, toch?
maar ik begrijp dat jij, degene die hem kent, zegt dat hij voor ZIJN doen al zooo ontspannen is :j maar ik neem aan dat je naar nog meer ontspanning zoekt?

Deejay ze loopt daar niet, ze staat stil ;) verder kan de achterhand er volgens mij dus onder tijdens het stilstaan en die staat er nu nog achter.
over de shet weet ik niks te zeggen, behalve idd achter de ll.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:28

Afbeelding

wat vinden jullie hiervan? zelf vind ik het een heel fijn beeld. precies op de loodlijn, mooi ontspannend, hier rijden we L1, inmiddels zijn we L2 dressuur.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:31

ja volgens mij is dat wat ze hier bedoelen, zon actief achterbeen dat je dat gebogen ziet. toch? ik vind het zelf heel moeilijk adhv fotos wat zeggen maar daarom lees ik hier ook mee ;)
het enige wat k wel zie zijn je handen die niet goed staan en vrij hoog, en de staart die zwaait wat op spanning ZOU kunnen wijzen.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:47

Suzanne_J schreef:
Leerzaam topic dit!
Mijn foto is niet van mezelf, maar van mijn zus en het paard. Het is haar paard maar ik rij hem 1 keer per week en we lopen beiden tegen hetzelfde probleem aan. Paard maakt zich namelijk erg sterk. Ik heb expres een foto genomen waarin dit duidelijk te zien is.
Wedstrijdniveau = L2
Afbeelding
Positief: Voorbeen gebruik :P
Negatief: Veel spanning in de hals

Toch even hierop inhaken:
Je schrijft positief: voorbeen gebruik....ik vind zo'n stekerig voorbeen negatief, en zijn achterbenen krijgt ie er niet bij of onder, omdat niet het paard zich sterk maakt, maar omdat de ruiter de hand sterk maakt, dit paard moet losser en meer voorwaarts gereden worden, zonder teugeldruk, maar dan wordt ie waarschijnlijk trager omdat ie nu op het pull and go-effect gereden wordt, tevens is de zit van deze ruiter erg achterwaarts, geeft ook een tegenstrijdig signaal aan het paard.
tipje: neusriem losser, sperriempje eraf, ter controle van de druk op het bit, opend hij de mond? dan is er teveel druk. succes!

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:50

@ criollolover, beeld is bijna goed, de strenge binnenhand van de ruiter mag wat minder, beetje de hand naar voren brengen in de wending, dan zal de hoofdhalshouding nog veel beter zijn.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:06

Afbeelding
Ontspannen buitenritje.

Afbeelding
Verzamelen.

Afbeelding

wat vinden jullie hiervan?

Deejay1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:18

MaritAriel schreef:
Deejay1997 schreef:
Aantal jaar geleden, Ze loopt opzich best lekker hier..

geen commentaar op het bit.
Afbeelding

En mn shetlander voor de kar,, loopt iets achter loodlijn, maar opzich best tevreden.
Afbeelding

Heb je mischien ook een foto van die fjord als ie aan het werk is :D?

Nee jammer genoeg heb ik geen foto van de fjord aan het werk, hij is inmiddels al verkocht, en dit is de enige foto onder het zadel die ik nog heb,

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:34

MarjanB schreef:
Ik ben benieuwd wat jullie van mij en mn paard vinden :) Ik zit zelf als een zoutzak en ik ben sinds vorige week onder behandeling van een osteopaat. Bleek 6 wervels scheef te hebben in mn rug (iets te vaak gevallen), merk nu al dat ik veel makkelijker kan zitten. Morgen mag ik weer :) Dus het liefst niet te veel commentaar op mn eigen houding |o

Afbeelding

Afbeelding

Ben toch benieuwd over de mening van de rest alleen Nicky_Rilana heeft reactie gegeven

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:46

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:47

Je foto's zijn erg donker en veraf. Heb je duidelijkere foto's?

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:48

Babeth schreef:
Je foto's zijn erg donker en veraf. Heb je duidelijkere foto's?

Nee de andere rijfoto's die ik heb zijn van een hele tijd geleden, ik kan ze hier wel inzetten maar dat is van vorig jaar

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:57

@Marjan: paard loopt hetzelfde als jij zit. Jij kruipt in elkaar om je rug te ontlasten, paard lijkt dit (vooral op de 1e foto) ook te doen. Ik denk dat wanneer jij los laat, paard z'n rug zal bollen & net dat beetje extra geeft. Begin is goed, maar hij komt er niet niet helemaal fijn doorheen (in de lengte).

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:58

ik sta op de vorige pagina... ben erg benieuwd

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:01

Doubtless schreef:
@Marjan: paard loopt hetzelfde als jij zit. Jij kruipt in elkaar om je rug te ontlasten, paard lijkt dit (vooral op de 1e foto) ook te doen. Ik denk dat wanneer jij los laat, paard z'n rug zal bollen & net dat beetje extra geeft. Begin is goed, maar hij komt er niet niet helemaal fijn doorheen (in de lengte).

Klopt denk ik wel iets, ze is wel onder behandeling bij osteo en die zei dat er niks meer vast oid zit en dat ze nu sterker moet gaan worden. Zit een heel verhaal achter dit paard...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:05

@ MarjanB

Wat wij eigenlijk willen zien is iets wat zeer moeilijk is..waar mensen lang voor moeten oefenen en is bepaalde manier van trainen.
Ieder traint zijn paard anders..ik vind het niet echt fair om via een foto commentaat te geven, bovendien is dat wel moeilijk te boordelen.

Lijkt of ik ik een valse knik zie bij de 1e foto

2e foto valt je paard uitelkaar

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:08

tita schreef:
@ MarjanB

Wat wij eigenlijk willen zien is iets wat zeer moeilijk is..waar mensen lang voor moeten oefenen en is bepaalde manier van trainen.
Ieder traint zijn paard anders..ik vind het niet echt fair om via een foto commentaat te geven, bovendien is dat wel moeilijk te boordelen.

Lijkt of ik ik een valse knik zie bij de 1e foto

2e foto valt je paard uitelkaar

Ik snap je commentaar (vooral bovenste gedeelte) niet helemaal! Dit gaat om een B proef, wil je alleen foto's van GP ruiters zien?

En ik ben t ook niet echt eens met het onderste, denk dat ik maar niet meer vraag om commentaar want volgens mij weet de helft niet waar ie t over heeft.. Jammer!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:12

Nee maar je snap het wel.. jij gaat hier commentaar krijgen over de hals/houding en been gebruik van een paard terwijl je nog maar net bezig bent. Wat voor commentaar verwacht je dan?

Ik denk persoonlijk dat je zelf niet eens weet wat je niet goed doet

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:15

Wat vinden jullie van mijn paard? (Iets terug naar boven)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:16

tita schreef:
Nee maar je snap het wel.. jij gaat hier commentaar krijgen over de hals/houding en been gebruik van een paard terwijl je nog maar net bezig bent. Wat voor commentaar verwacht je dan?

Ik denk persoonlijk dat je zelf niet eens weet wat je niet goed doet

Valt mee heb ook mn orun, dus heb wel iets verstand, en rijd nu een jaar of 20 en heb op diverse grote stallen gereden/stage gelopen. Paard zit een heel verhaal achter. Heb haar net een half jaar kwam met enorme haken en een weggedrukte rug met bijbehorende problemen aan. Heb 3 proeven gereden en 4wp dus zal wel niet zo heel erg slecht zijn. :)

Verder geen aanval op jou maar ik zie totaal geen valse knik en uit elkaar vallen ook niet. Tja t is geen z maar daar was dit topic toch ook niet voor bedoeld?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:17

Dames, probeer het netjes te houden. Commentaar krijgen is niet altijd leuk, maar probeer er een raakvlak in te vinden. Lukt dit niet, reageer er dan niet op.

Ik ben het niet met tita eens dat het aan de manier van trainen ligt. Het beeld waar hier om gevraagd wordt is naar mijn idee het resultaat van verschillende methodes.
Wel denk ik dat het moeilijk is & resultaat van veel oefenen. Imo valt het paard niet uit elkaar en loopt het niet in een valse knik, maar moet het iets 'boller' worden om echt bij elkaar te lopen. Alle hulpen die je geeft moeten voort komen uit een juiste houding, anders blokkeer je je paard ergens. Je basis is dus de houding & MarjanB geeft zelf al aan dat het daar nog aan schort.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:20

Babeth schreef:
Wat vinden jullie van mijn paard? (Iets terug naar boven)

kan ik weinig op aanmerken, het zijn 3 verschillende houdingen, maar alle drie, eerlijk en fijn, dus ik vind dit een mooi beeld!!
(mis alleen een cap hahahaha)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:23

Foto een valse knik achter oren en achter de loodlijn.

Ik rij langer en heb geen verstand.. mij best... jij vraagt om commentaar en die kan je krijgen. Daar kun je wat mee doen of vragen of iemand dat wil onderbouwen hoef je het er niet mee eens te zijn, maar hoef je je zelf niet op te hemelen
Verhaal of geen verhaal dat maakt niet uit gaat om het rijden. Het aanzicht.

_/-\o_ _/-\o_ geweldig winst in de B van harte.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:25

Doubtless schreef:
Dames, probeer het netjes te houden. Commentaar krijgen is niet altijd leuk, maar probeer er een raakvlak in te vinden. Lukt dit niet, reageer er dan niet op.

Ik ben het niet met tita eens dat het aan de manier van trainen ligt. Het beeld waar hier om gevraagd wordt is naar mijn idee het resultaat van verschillende methodes.
Wel denk ik dat het moeilijk is & resultaat van veel oefenen. Imo valt het paard niet uit elkaar en loopt het niet in een valse knik, maar moet het iets 'boller' worden om echt bij elkaar te lopen. Alle hulpen die je geeft moeten voort komen uit een juiste houding, anders blokkeer je je paard ergens. Je basis is dus de houding & MarjanB geeft zelf al aan dat het daar nog aan schort.

Klopt :D t probleem zit bij mijn houding.. Ik heb wel een filmpje van een proef waarbij ik 2e was en 195 punten had, ik vind het zelf geen geweldige proef en ben zelf heel erg perfectionistisch dus zie alles. Inja is zo nu en dan nog heel erg tegen de hand maar dat is niet verwonderlijk als ie daarvoor altijd pijn heeft gehad door die enorme haken. Het gaat nu ook weer een heel stuk beter dat er op de foto's/ filmpje te zien is en het heeft gewoon tijd nodig.